İSTANBUL İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

İletişim Engellerini Aşma

Umudum Öğretmenin Projesi kapsamında okullarda eş zamanlı olarak iletişim engellerini aşma temalı drama etkinliği gerçekleştirildi.
İletişim Engellerini Aşma

Öğrenmenin kalıcı hâle gelmesi eğitim ortamlarının ana meselelerinden birisidir. Son yıllarda adı sık sık duyulan, yaparak yaşayarak öğrenme yönteminin ilk sırasında da drama uygulamaları yer alır. Drama düşüncenin eyleme dönüşmüş biçimidir. Bu eyleme dönüşme esnasında beynimiz tasarım yapar ve bu tasarımı organize ederek en etkili biçimde ifade eder. Bu deneyim zaman zaman bilinçaltında kalan rahatsız edici duyguların sağaltımı ya da öz benlik farkındalığı gibi teröpatik süreçler içerir.

Kendini İfade Etme

Dramanın eğitim alanında kullanılmasının öğrencilere ve eğitimcilere kattığı pek çok olumlu özellik vardır. Drama oyunları içerisinde kişi kendisini ifade etme becerisi kazanır ya da bunu geliştirir. Kendisini ifade ile iletişim de başlamış olur. Bu iletişim ve oyunlar ile hedefe ulaşma, duygu kontrol ve farkındalığı kendiliğinden öğrenilmiş olmaktadır.

Drama uygulamalarının eğitim ortamlarında kullanılması her geçen gün artış göstermektedir. İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz tarafından yürütülen Umudum Öğretmenin Projesi kapsamında  okullarda eş zamanlı olarak iletişim engellerini aşma temalı drama etkinliği gerçekleştirildi. Lise kademesindeki öğrenciler ve öğretmen gruplarına yönelik düzenlenen drama uygulamalarında rehber öğretmenler ve RAM desteği ile gerçekleşti. Öğrenci ve öğretmenlerimiz bu etkinlikler sonunda empati yapma konusunda farkındalık kazandıklarını ve farklılıklarımızla başarı yolunda beraber yürümenin püf noktalarını fark ettiklerini ifade ettiler.

Zorlukları Aşma ve Akademik Başarı

Etkinlikler süresince kişilerin iç potansiyellerini doğru biçimde açığa çıkararak geleceğe doğru kanalize etmek konusunda bilinç kazanıldı. Ayrıca hayalleri yüksek tutarak iç motivasyonları güçlenen öğrencilerimiz akademik başarının artmasının bu hayallere ulaşmada önemli bir basamak olduğunu fark ettiler.

Drama ile edinilen bilgiler örtük şekilde verildiği için bireylerin bu yolla öğrendikleri kalıcı hâle gelmektedir. Duyu organlarının çoğunu kullanmak da öğrenmenin etkili hâle gelmesini sağlar. Akademik başarı konusunda zorluklar yaşayan öğrenciler öncelikle drama ile bu durumun altında yatan nedenleri anlayabilmekte ve bunların çözümlerini kendileri üretebilmektedir. Kendi şartlarının gerçekçi biçimde farkına varan öğrenci yine bu şartlara en uygun çözümü kendi içine bakarak bulabilmektedir. Çağımızın eğitimciden yepyeni bir davranış beklediğini ortaya koyması yönüyle drama Sokratik bir yön taşır.

İnsan davranışlarının değişmesi ve geliştirilmesinde yaşantıların önemli bir  yeri olduğundan hareket eden Umudum Öğretmenim Projesi kapsamındaki etkinliğin bir kısmına katılan öğretmenlerimiz tümel bir eğitim yaklaşımı sürecinde drama alanına çok önemli görevler düştüğünü fark ettiklerini ifade ettiler. Zira eğitimde drama yöntemi dezavantajlı ve yas sürecindeki öğrencilerde iyileştirici bir etkiye sahiptir. Dolayısıyla eğitim ortamlarına bağlanmak, akademik başarıyı artırmak söz konusu olduğunda mutlaka dikkate alınmalıdır.

25-02-202025-02-202025-02-2020

Binbirdirek M.İmran Öktem C.No1 Eski Adliye Binası Sultanahmet/Fatih/İSTANBUL - (0212) 384 34 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.