İSTANBUL İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Hârezmî Eğitim Modeli'nde Yeni Dönem

Beyoğlu Öğretmenevi'ndeHârezmî Eğitim Modeli Yeni Dönem Strateji Geliştirme Çalıştayı düzenlendi.
Hârezmî Eğitim Modeli'nde Yeni Dönem

Öğrencilerin okulda öğrendiklerinin güncel hayatla bağlantısını kurmalarının ne kadar önemli olduğunu biliyoruz. Buradan hareketle geliştirilen Hârezmî Eğitim Modeli, bilgi işlemsel düşünme becerisiyle bilgisayar bilimleri öğretimi, programlara öğretim araçları bilimleri öğretimi, disiplinlerarası yaklaşımla bilgisayar bilimleri öğretimi, robotik ve oyun yolu ile bilgisayar bilimleri öğretimi ve sosyal bilimleri STEM eğitimine ekleyerek bilgisayar bilimleri öğretimi olmak üzere beş temele dayanıyor.

Sorunları Çöz, Hayallerini Hayata Geçir

Her geçen yıl kendini geliştiren Hârezmî Eğitim Modeli ilimizde üç yıldır uygulanıyor. Başlangıçta 5 okul, 35 öğretmen ve 126 öğrenciyle yola çıkan Hârezmî Eğitim Modeli,  geçen eğitim öğretim yılında İstanbul'da 196 okulumuzda ve toplamda 16 ilimizde uygulandı. 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılı uygulama süreci için Hârezmî Uygulama Okulu başvuruları alındı ve başvuru yapan geçerli 707 okulumuzun isimleri istanbul.meb.gov.tr/Hârezmî adresinde yayımlandı. İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz tarafından yürütülen Hârezmî Eğitim Modeli bu yıl İstanbul'da 444 okulumuzda ve diğer 58 ilimizde 263 okulda uygulanacak.

Öğrencilere ve öğretmenlere "sorunlara çözüm geliştirme" ve "hayallerini hayata geçirme" fırsatı sunmaktadır. Veri toplama süreci sonrası belirledikleri HİS (Hayatın İçinden Sorunlar) kapsamında kendi merakını gidermeye çalışan, katılımcı olmayı, deneyimlemeyi ve sorgulamayı gerektiren bir süreç planlanmaktadır.

Çocuklarımızın okullardaki teorik bilgileri günlük hayatta kullanabilmelerine imkân tanıyan Hârezmî Eğitim Modeli kapsamında yeni dönem çalışmalarına hazırlık yapmak ve yol haritası oluşturmak amacıyla Beyoğlu Öğretmenevi'nde bir çalıştay düzenledi.

Çalıştaya İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı, İl Millî Eğitim Müdür Yardımcımız Sayın Murat Altınöz, Bahçeşehir Üniversitesi Rektörü Sayın Prof. Dr. Şirin Karadeniz, Ataşehir İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Ertuğrul Bilican, Bağcılar İlçe Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Ramazan Yılmaz, Yıldız Teknik Üniversitesi Öğretim Görevlisi Sayın Doç. Dr. Serhat Bahadır Kert, Bağcılar İlçe Milli Eğitim Şube Müdürümüz Sayın Özkan Boyacı, Fatih İlçe Millî Eğitim Şube Müdürümüz Sayın Elif Sarıkaya, Hârezmî Eğitim Modeli İl/İlçe Koordinatörlerimiz ve uygulama okul müdürlerimiz ve öğretmenlerimiz katıldı.

İlham Veren Çalışmalar

Çalıştaydakonuşan İl Millî Eğitim Müdürümüz Levent Yazıcı, Hârezmî Eğitim Modelinin gelişimini sürdürmesiyle öne çıktığını söyledi. Modelin yeni eğitim ve öğretim yılında da uygulanacağını belirten Yazıcı, "Eğitimde sürdürülen ilham veren çalışmaların her biri yeni umutlar vaat eder. Öğrenme modelleri ne kadar keyiflenir ve renklenirse öğrencilerimiz için o derecede anlamlı olur. Bunu çok iyi biliyoruz. Çocuklarımızın öğrenme heyecanlarını geliştiren bir proje olduğunu rahatlıkla söyleyebilirimHârezmî Eğitim Modelinin. Üç yıldır uygulanan modelin gelişme azmini yansıtan bu çalıştayşunu gösteriyor: Hârezmî Eğitim Modeli yıldan yıla yaygınlaşmakla kalmıyor aynı zamanda niteliğini artırıyor. Çocuklarımızı geliştirmek için çok farklı öğrenme yöntemlerini disiplinlerarası bir perspektifle gündeme almamız gerekiyor. Bütün disiplinleri merkeze alan bir model Hârezmî Eğitim Modeli. Çalıştayınöğrencilerimizin zihinsel ve duygusal gelişmelerini destekleyen yenilikçi bir uygulama olarak Hârezmî Eğitim Modeli tasarımını daha da güçlendireceğine inanıyorum.Kadim kültürümüze yaslanan modelin Türkiye geneline açılmasının önemli olduğunu düşünüyorum." ifadelerini kullandı.

Hepimizin Öğrenmeye İhtiyacı Var

Yenilikçi her yaklaşım öğrenme heyecanını artırdığını belirten Yazıcı,"Hârezmî Eğitim Modeli kendi içinde büyürken birbirinden ilham alan öğretmenlerimizin sayısını çoğaltacaktır. Hârezmî Eğitim Modelinin sadeleştirilmesi gerektiği şeklindeki önerilerin de düşünülmesi ve gelişimsel açıdan ele alınması gerekiyor.Yeni dönemdeki faaliyetlerimizde modelin 2023 Eğitim Vizyonu ile nasıl ilişkilendirilebileceğini öne almalıyız. Çalışmalarımızı hepimizin öğrenmeye ihtiyacı olduğunu gösteren kapsayıcı ve kuşatıcı bir heyecan dalgasıyla büyütmemiz lazım. Öğrencilerimizin öğrenme heyecanlarını arttıran, kalıcı öğrenmeyi bütünleştirerek ele alan bu modelin gelişimine katkı sunan, modele hayat ve yön veren herkese teşekkür ediyorum. Bu çerçevede kurumsal iş birliğimize katkı sunan üniversite ve kıymetli akademisyenlerimize kalbi teşekkürlerimi sunuyorum. İyi yapılan işler devam etmeli, süreklilik kazanmalı, kurumsal kültüre dayalı bir niteliğe kavuşmalı." dedi.

Deneyim Paylaşımı, Somutlaştırma ve Sadeleştirme

Çalıştayın önemli olduğunu belirten Bahçeşehir Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Şirin Karadeniz ise, her sene yapılan çalışmaların sadeleştirilerek bir rapor yayımlanmasının son derece önemli olduğunu kaydetti. Her okulun bir eylem araştırması yaptığını belirten Karadeniz,  araştırmacı öğretmen kimliğini çok değerli bulduğunu ifade etti. Tüm süreçlere bilimsel açıdan katkı vereceğini belirten Karadeniz, modelin yaygınlaşmasıyla birlikte öğretmenden öğretmene deneyim paylaşımının daha da önemli hâle geldiğinin farkına varılmalı, dedi.

Sevilen işi yapmanın değerini kaydeden Yıldız Teknik Üniversitesi Öğretim Görevlisi Doç. Dr. Serhat Bahadır KertHârezmî Eğitim Modeli'nde somutlaştırma ve sadeleştirme çalışmalarının bir arada sürdürülmesi gerektiğinin altını çizdi. Çocuklara sade bir şekilde ulaşmanın gerektiğini belirten Kert, ölçme değerlendirme çalışmalarında çocukların kaygısının azalması ve verimliliğin artması için evrak yükünün azaltılması lazım, dedi.

Yol Haritası Oluşturmak İçin

Gün boyu süren çalıştayda çalışma grupları şu konuları tartıştılar.

Paydaşların etkin katılımının sağlanması, HİS belirme sürecinde kullanılacak yöntem ve teknikler, bilimsel çalışma basamaklarının güçlendirilmesi.

Toplantıların güncellenmesi, birlikte öğretimin etkinliğinin arttırılması, deneyim paylaşım toplantılarının belirlenmesi.

Ölçme değerlendirme araçlarının belirlenmesi, mevcut araçların güncellenmesi.

Kullanılan elektronik modülün güncellenmesi; hizmetiçi eğitim planlamaları.

Disiplinlerarası ders tasarımlarının güçlendirilmesi.

Hârezmî öğretmen eğitimlerinin güncellenmesi, İstanbul ve diğer iller için ders takviminin, dönem içi toplantılarının ve uygulama süreci planlanması.

Okul türlerine göre bütün bilimsel değişkenlerin güncellenmesi.

İl ve ilçe yöneticilerinin rolleri.

Çalıştay, çalışma grubu raporlarının sunumunun ardından sona erdi.

27-08-201927-08-201927-08-201927-08-2019

Binbirdirek M.İmran Öktem C.No1 Eski Adliye Binası Sultanahmet/Fatih/İSTANBUL - (0212) 384 34 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.