İSTANBUL İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

HÂREZMÎ EĞİTİM MODELİ YIL SONU ŞENLİĞİ VE SEMPOZYUMU GERÇEKLEŞTİRİLDİ

Hârezmî Eğitim Modeli Yıl Sonu Şenliği ve Sempozyumu Yıldız Teknik Üniversitesi Davutpaşa Kampüsünde, yapıldı. İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz tarafından düzenlenen Harezmî Eğitim Şenliği, 39 ilçeden 331 okul, 2059 öğretmen ve 7134 öğrenci katılımıyla gerçekleştirildi.  
HÂREZMÎ EĞİTİM MODELİ YIL SONU ŞENLİĞİ VE SEMPOZYUMU GERÇEKLEŞTİRİLDİ

Çocuklarımızın okullardaki teorik bilgileri günlük hayatta kullanabilmelerine imkân tanıyan Hârezmî Eğitim Modeli Yılsonu Eğitim Şenliği Yıldız Teknik Üniversitesi Davutpaşa Kampüsünde yapıldı.

İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı'nın katılımıyla gerçekleşen şenliğe, Bahçeşehir Üniversitesi Rektörü Sayın Prof. Dr. Şirin Karadeniz ve Yıldız Teknik Üniversitesi Rektör Yardımcısı Sayın Prof. Dr. K. Nur Bekiroğlu ve İl Millî Eğitim Müdür Yardımcımız Sayın Murat Altınöz, il ve ilçe müdürleri, şube müdürleri, çeşitli kurum kuruluş temsilcileri, akademisyenler, okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise seviyelerinden tüm uygulama ekiplerinde görevli öğretmenler, öğrenciler ve veliler katıldı.

"Zihinsel ve duygusal gelişimi destekleyen yenilikçi model"

Programın açılışında konuşan İl Millî Eğitim Müdürümüz Levent Yazıcı, 2021-2022 eğitim öğretim döneminde Hârezmî Eğitim Modelinde önemli çıktılar elde edildiğini söyledi. Modelin önümüzdeki eğitim öğretim yılında da uygulanacağını belirten Yazıcı, "2016'dan beri uygulanan modelin çıktılarını yansıtan bu şenlik yıldan yıla yaygınlaşıyor. Eğitimde sürdürülen çalışmaların her biri yeni umutlar vaat eder. Çocuklarımızı geliştirmek için çok farklı öğrenme yöntemlerini gündeme almamız gerekiyor. Hârezmî Eğitim Modeli de aslında öğrencilerin zihinsel ve duygusal gelişmelerini destekleyen yenilikçi bir uygulama." dedi.

Yazıcı, Hârezmî Eğitim Modelinin temel felsefesinin çocuklarımızı bütüncül bir yaklaşımla ele alması olduğunun altını çizdi. Çocuğu sadece zihinsel ya da duygusal boyutuyla yaklaşmamayı içeren bu bakış açısının disiplinlerarası karakterde olduğunu belirten Yazıcı, "Öğrenmeyi bütünleştirerek ele almak çok önemli. Hârezmî Eğitim Modeli bu bağlamda dünyadaki ve Türkiye'deki yeni eğitim yaklaşımlarını yansıtan yenilikçi bir uygulama. Öğrencilerimizin öğrenme heyecanlarını arttıran çalışma sürecine katkı sunan herkese teşekkür ediyorum. Kurumsal iş birliğimize katkı sunan üniversitemize ve çalışanlarına da çok çok teşekkür ediyorum." dedi.

Bahçeşehir Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Şirin Karadeniz ve Yıldız Teknik Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. K. Nur Bekiroğlu programda konuştular. Prof. Dr. K. Nur Bekiroğlu "Böyle bir etkinliğe ev sahipliği yapmaktan onur duyduklarını belirtti. Eğitim alanındaki yeniliklere katkı sunma sürecinde çoklu iş birlikleri hayata geçirdiklerini belirten Bekiroğlu, bilimsel metotları uygulayarak geleceğe yürümenin önemli olduğunu kaydetti.

İl Millî Eğitim Müdürümüz Levent Yazıcı'nın, ziyaret ettiği öğretmen ve öğrenciler, 25 haftalık Hârezmî Eğitim Modeli uygulama süreçlerini stant ve poster sunumlarla ziyaretçilere sundular. Açılış töreninde 5 yılını tamamlayan uygulama okullara plaketleri takdim edildi.

Çok sayıda atölye, oyun, tiyatro ve sahne gösterisi ile çeşitli eğlencelerin yer aldığı şenlikte "HEMOS" adıyla düzenlenen uygulama süreçlerinin bilimsel araştırma raporlarının sunulduğu "Hârezmî Eğitim Modeli Sempozyumu" da gerçekleştirildi. Şenliğe İstanbul ili tüm uygulama ekipleri ile Bursa, Eskişehir, Kocaeli, Sakarya, Tekirdağ, Yalova illerinden uygulama ekipleri de katıldı. Yaklaşık 10.000 katılımcıyla gerçekleştirilen etkinlik Esenler Belediyesi Sanat Evi Rüzgârlı Tepe Grubunun konseriyle sona erdi.

Hârezmî Eğitim Modeli

Günümüzde eğitimle ilgili eleştirel çalışmalar en önemli eksikliğin, öğrencilerin okullarda öğretilen bilgilerin güncel hayatla bağlantısını kuramamaları olduğunun altını çiziyor. Buradan hareketle geliştirilen Hârezmî Eğitim Modeli, bilgi işlemsel düşünme becerisiyle bilgisayar bilimleri öğretimi, programlara öğretim araçları bilimleri öğretimi, disiplinlerarası yaklaşımla bilgisayar bilimleri öğretimi, robotik ve oyun yolu ile bilgisayar bilimleri öğretimi ve sosyal bilimleri STEM eğitimine ekleyerek bilgisayar bilimleri öğretimi olmak üzere beş temele dayanıyor.

İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz tarafından 2016 yılından beri yürütülen Hârezmî Eğitim Modeli, 2021-2022 Eğitim Öğretim yılında İstanbul'da 39 ilçede 331 uygulama okulunda, 361 ekip, 2059 öğretmen ve 7134 öğrencimizle uygulanmaya devam ediyor. Ayrıca yaygınlaştırma faaliyetleri kapsamında Türkiye genelinde Harezmî Eğitim Modeli, İstanbul dışında 20 ilde 88 ekip, 426 öğretmen ve 1578 öğrencimizle de uygulanma sürecini başarı ile tamamladı.

2017-2018 Eğitim öğretim yılı "Geleceğin Eğitimine Katkı Ödülleri" yarışmasında Türkiye 1.si seçilen Hârezmî Eğitim Modeli, disiplinlerarası yaklaşımı yeniden yorumlayarak farklı disiplinlerin eş değerde yer aldığı, iş birliğini benimseyen, fen ve bilgisayar bilimi öğretimini, sosyal bilim dalları ile bütünleştiren, bilgi işlemsel düşünme becerilerinin hayata adapte edildiği, programlama ve öğretim araçlarının etkin kullanıldığı, robotik ve oyun tasarımı ile eğlenerek üreten, kendini sürekli güncelleyen disiplinlerarası bir eğitim modelidir.

 

19-06-202219-06-202219-06-202219-06-202219-06-202219-06-2022

19-06-202219-06-2022

Binbirdirek M.İmran Öktem C.No1 Eski Adliye Binası Sultanahmet/Fatih/İSTANBUL - (0212) 384 34 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.