İSTANBUL İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Hem Okudular Hem Yarıştılar

İstanbul kitaplarını okuyan öğrenciler, şehri bir de yarışarak tanıyıp öğrendiler.
Hem Okudular Hem Yarıştılar

Son aylarda İstanbul’daki liseli öğrenciler Suriçi’nin sokaklarını tatlı bir heyecanla karış karış dolaştılar. Bu hummalı koşuşturmacının sebebi İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzün AR-GE Kültür Birimi tarafından, İstanbul’u Okuyorum Projesi kapsamında İstanbul’daki liseler arasında düzenlediği İSTANBULMACA yarışması…

İlçelerindeki seçmeleri aşarak il yarışmasına katılmaya hak kazanan üçer kişiden oluşan liseli takımlar hem yaşadıkları şehri yani İstanbul’u tanıdılar hem de takım çalışmasıyla İstanbul’un tarihî, kültürel ve turistik mekânlarını sadece okuyarak değil gezerek, görerek öğrendikleri bilgileri pekiştirdiler. Yarışmacı takımlar, İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzdeki yarışmayı planlayan AR-GE Kültür Biriminin interaktif bir şekilde verdiği görevleri belirlenen süre içinde gerçekleştirip istenilen biçimde geri bildirimde bulundu. Öğrencilere verilen bazı görevler şöyleydi; Yavuz Sultan Selim Camii bahçesinde 3 kişi ile röportaj yapınız, röportajı yapacağınız kişilere “İstanbul’un yedi tepesinin neresi olduğunu sorunuz.” “Bâb-ı Âli yokuşuna gidip orada İstanbul’a ve yarışmaya dair dört mısralık bir şiir yazınız.”

Verilen görevler de gezilecek mekânlar da o kadar ince ince düşünülmüş ki yarışmayı tamamlayan bütün öğrenciler aslında yarışmanın galibi olmuş sayılabilir.

Şehri Öğrenerek Sevmek

Yarışmanın Sultanahmet’teki finalinde konuşan İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı “Sürekliliği olan işler yapmak oldukça önemli. Tüm kurumlarımızda 2023 Eğitim Vizyonu çerçevesinde önemli projeler yürütüyoruz. Bu projelerden biri de İstanbul’u Okuyorum projesidir. Çünkü bu projenin temelini okuma kültürü oluşturmaktadır. Ama okumayı burada bütün anlamlarıyla kullanıyoruz. Şehir okumalarını da buna dâhil ediyoruz. İstanbul kitaplarını okuyan öğrencilerimizin, şehri bir de yarışarak tanıyıp öğrenmelerini istedik. Bütün bunların neticesinde klasik yarışmasının ötesinde bir yarışma olsun istedik.” dedi.

Yeni kuşakların değişen anlam ve hayal dünyasını fark ederek tarihi mirasımızı aktarmanın önemli olduğunu belirten Yazıcı, öğrencilerin beğenmedikleri ve heyecan duydukları konuları nitelikli bir şekilde çeşitlendirmek istediklerini vurguladı.  Kültür ve medeniyetimize çeşitli yönleriyle kalıcı bir şekilde yansıyan İstanbul’u her yönüyle düşünmenin önemli olduğunu ifade eden Yazıcı, “Yahya Kemal Beyatlı’nın “Sade bir semtini sevmek bile bir ömre değer.” dediği gibi, İstanbul bizim için her noktasıyla, her köşesiyle bir güzellikler manzumesi. İstiyoruz ki bütün bu güzellikleri öğrencilerimiz de okuyup gezsin ve öğrensin. Öğrenilerek sevilen şehir artık bizim kopmaz bir parçamız ve bizim evimiz olacaktır.” dedi. Ayrıca gelecek yıl İSTANBULMACA Yarışmasının öğretmenler için de yapılacağını kaydetti.

İSTANBULMACA Nedir?

İSTANBULMACA yarışması; tarih, medeniyet ve şehir şuuru kazandırmak maksadıyla tasarlanmış liseler arasında yapılan İstanbul Bilgi, Kültür ve Beceri Yarışması alanında yapılan ilk yarışma olma özelliğini taşımaktadır. İSTANBULMACA yarışmasında öğrencilerimizin akademik performanslarının yanında algılama, akıl yürütme, teknolojiyi hızlı kullanma ve iletişim becerilerinin gelişimindeki en önemli faktörler olan dikkat, hafıza, odaklanma, zihni ve fiziki beceri hızına nitelik katmak amaçlanmıştır.

Bu yarışmanın kaybedeni olmayacak anlayışıyla motive edilen öğrenciler, yaşadıkları şehrin tarihî mekânlarında yarışırken aynı zamanda İstanbul’u görerek, gözlemleyerek tanımış ve öğrenmiş oldular. Hafızalarında unutulmaz hatıralara imza attılar. Kültürel, tarihî ve turistik mekânlarla yeni kuşaklar arasında köprüler inşa edebilmenin yolu önce mekânları sonra mekânların ruhunu fark etmekle oluyor. İstanbul’u okumak tarihi, kültürü, medeniyeti; insanın zihnini, ruhunu, fikrini okuma ile eş değerdir. Buna göre öğrenciler İstanbul’u sadece okudukları kitaplardan değil bütün yönleriyle okudular.

Bir hafta boyunca süren yarışmaya her ilçeden seçilen ikişer lise takımı (70 takım) katıldı. Bu çerçevede İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzün giriş katında son hazırlıklar yapıldı. Yarışma öncesinde öğrenciler kendilerine dağıtılan tişörtlere kumaş boyama kalemleriyle ekip isimlerini tasarladılar, İstanbul temalı resimler çizdiler.

Her gün, ilçe elemelerinden geçen 14 okul takımına 10 görev verildi. İlk görev 10.00’da başladı ve son görev 16.00’da bitti. Son görev mekânında toplu fotoğraf çekildikten sonra İl Millî Eğitim Müdürlüğünün İstanbul Salonu’nda toplanan öğrencilerin ve danışman öğretmenlerinin huzurunda günün sonuçları açıklandı. Sonuncusu 19 Nisan 2019 Cuma günü yapılan yarışma ile İSTANBULMACA finalistleri (son 15 takım) belli oldu. Her günün sonunda hafta içi yarışan bütün takımların öğrencilerine ve danışman öğretmenlerine katılım belgesi verildi.

Ve Kazananlar

İstanbul Bilgi, Kültür ve Beceri Yarışması İSTANBULMACA’nın finali neticesinde birinciliği İstanbul Kartal Köy Hizmetleri Anadolu Lisesi Takımı “Nimelceyş”; ikinciliği Üsküdar Üsküdar Lisesi Takımı “İstanbul’un Muhafızları”; üçüncülüğü Ataşehir Habire Yahşi Anadolu Lisesi Takımı “Darülhayal” kazandı. Ayrıca sosyal medya (Twitter) ödülü ise, Arnavutköy Necip Fazıl Kısakürek Anadolu İmam Hatip Lisesi Takımı “Tarihin İzinde”nin oldu.

 26-04-201926-04-201926-04-201926-04-201926-04-2019

Binbirdirek M.İmran Öktem C.No1 Eski Adliye Binası Sultanahmet/Fatih/İSTANBUL - (0212) 384 34 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.