529
15:05
17.02.2024

Zirvede, Valimiz Sayın Davut Gül, İl Millî Eğitim Müdürümüz Doç. Dr. Murat Mücahit Yentür, TİM ve İHKİB Başkanı Mustafa GÜLTEPE, Yıldız Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Tamer Yılmaz, İstanbul Milletvekilimiz Nurettin Alan yapay zekâ alanında faaliyet gösteren kamu ve özel sektör temsilcileri ile akademisyenler ve İstanbul'da görev yapan öğretmenler bir araya geldi. Zirvenin açılışında  Millî Eğitim Bakanımız Yusuf Tekin, şöyle konuştu:

"Teknolojinin toplumsal yaşamımızda ve ahlakımızda ne tür değişiklikler yaratacağını ön görmemiz gerekiyor"

 "Hızlı gelişen bir dünyada yaşıyoruz. Geçen yıl kullandığımız bir program ya da uygulamayı bugün kullanamıyoruz. Çok sık aralıklarla güncelleme gerekiyor. Teknolojiyi kullanacağız ama bu araçların toplumsal yaşamımızda ve ahlakımızda ne tür değişiklikler yaratacağını ön görmemiz gerekiyor. Tüm bu yeniliklerin insanlığımıza, temel hak ve hürriyetimize ve mahremiyetimize ne tür etkileri olduğunu düşünmeliyiz. Teknoloji bizden neyi alabilir, korumak istediğimiz hangi değerleri ortadan kaldırabilir bunları da konuşmak gerekiyor."

"EBA, öğretmenlerimizin katkısıyla zenginleşecek"

Eğitimde devam eden teknolojik yatırımlara değinen Bakanımız Tekin, "Ana teması eğitim öğretim süreçlerinde teknolojik yenilikleri kurgulamak olan Fatih Projesi'ni başlatmıştık. Bu projeyle Bakanlığımız bünyesindeki okullardaki sınıflarımızı kamuoyunda 'akıllı tahta' olarak bilinen etkileşimli tahtalarla donatmayı amaçladık. Şu an birinci sınıftan on ikinci sınıfa kadar sahip olduğumuz neredeyse tüm okullarda akıllı tahtalar var. Ayrıca okullarımızda farklı niteliklerde internet alt yapımız bulunuyor. Eğitim Bilişim Ağı (EBA) da öğrencilerimizin içerik olarak faydalandıkları bir sistem. Bu platform kendini 2011 yılından beri sürekli revize ediyor. Bu platformu sayısı 1 milyonu aşmış öğretmenlerimizin katkılarını alarak daha da zenginleştireceğiz" şeklinde konuştu.

"Bilim ve Teknoloji odaklı 'Yenilikçi sınıflar' açılacak"

Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) üzerinden 85 bin öğretmenimize verilen teknoloji kullanımı eğitimlerine değinen Bakanımız Tekin, "Bu ve benzer eğitimlerin devamı gelecek. Bu yıl itibarıyla başlattığımız yepyeni uygulama ise yenilikçi sınıflar oluşturmak. Bu kapsamda 3 bin 500 sınıfı 'yenilikçi sınıf' formatına kavuşturduk. Bu sınıfları tüm bu süreçleri destekleyecek alt yapılarla öğretmen ve öğrencilerimizin hizmetine sunacağız. Bu sınıflarda 3 boyutlu yazıcılar ve 30 bin adet robotik kodlama ve eğitim kiti bulunacak" ifadelerinde bulundu.

"Yapay Zekâ Zirvesinin" İstanbul'da öğretmenler için büyük bir heyecan oluşturduğuna dikkat çeken İstanbul İl Milli Eğitim Müdürümüz Doç. Dr. Murat Mücahit Yentür, "Bütün programlar, müfredatlar ve yenilikler öğretmenlerin omuzlarında yükselir. Hiçbir program ve müfredat öğretmenin niteliğini aşamaz" dedi.

"Akıl ve kalplere dokunarak madde ve mana arasındaki bütünleşmeyi teşvik edecek çalışmalarımızı aralıksız sürdüreceğiz"

Teknolojinin amaç değil araç olduğunun altını çizen Yentür, "Bizler, ilimizin dünya çapında olan saygın itibarını, eğitim öğretim süreçlerimizin niteliğini geliştirerek daha da iyi yerlere getirmeyi hedefliyoruz. Bu amaç doğrultusunda, akıl ve kalplere dokunarak madde ve mana arasındaki bütünleşmeyi teşvik edecek, analitik ve eleştirel düşünme becerileri ile donatılmış bir neslin inşası için çalışmalarımızı aralıksız sürdüreceğiz." şeklinde konuştu.

Zirvede Konuşan YTÜ Rektörü Prof. Dr. Tamer Yılmaz ise, "Yapay zekâ inandığım ve savunduğum bir model. Öğretmenlerimize çok güveniyor ve inanıyoruz. Yapay zekâ onlar için bir araç. Bundan korkmalarına gerek yok. Yapay zekâ, onların içindeki öğretme tutkusu ve aşkını hiçbir zaman elde edemeyecek. Ancak bu ve bundan sonra çıkan yapay zekâ araçlarını kullanarak çocuklarımızı geleceğe hazırlayacağız" diye konuştu.

Eğitimde Yapay Zekâ Zirvesi programı, alanında uzman birçok konuşmacının yaptığı sunumlarla devam etti. Zirve, yapay zekâ politikaları, üretken yapay zekâ çağı, kurumsal müşteri deneyimleri, eğitimde yapay zekânın dönüştürücü gücü gibi konularının ele alındığı panel tartışmaları, atölye çalışmaları ve projelerle alana büyük bir farkındalık kazandırması öngörülüyor.

17-02-202417-02-202417-02-202417-02-202417-02-2024

Yayın Tarihi: 17.02.2024