İSTANBUL İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

BAKANIMIZ ÖZER, MATEMATİK DİJİTAL EĞİTİM PLATFORMU TANITIM TÖRENİ'NE KATILDI

Millî Eğitim Bakanımız Mahmut Özer, matematik seferberliği kapsamında düzenlenen Matematik Dijital Eğitim Platformu Tanıtım Töreni'ne katıldı. 
BAKANIMIZ ÖZER, MATEMATİK DİJİTAL EĞİTİM PLATFORMU TANITIM TÖRENİ'NE KATILDI

Millî Eğitim Bakanımız Mahmut Özer, Gölbaşı Mogan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Uygulama Oteli'nde düzenlenen törende yaptığı konuşmada Türkiye'nin son yirmi yılda eğitimin yanında tüm alanlarda vatandaşların kitlesel olarak hizmete kavuştuğu bir dönem olduğunu vurgulayarak, "Son yirmi yıl, üç boyutlu bir gelişmeye tekabül ediyor. Birincisi kitleselleşme; eğitimin tüm kademelerinde okullaşma oranlarının artması için ciddi bir seferberlik hikâyesi... Eğitimin demokratikleşmesi; eğitimin önündeki başörtüsü yasağından katsayı uygulamasına kadar, öğrencilerin seçmeli ders taleplerinin karşılanmasına kadar tüm alanlarda antidemokratik uygulamaların kaldırıldığı ve demokratik taleplere demokratik cevapların üretildiği bir dönem. Üçüncü boyut ise bu ikisi yapılırken her zaman kalite odaklı yapılmış olması... Çünkü öğrenci sayınızı iki kat, üç kat artırırken kalitenizi de sürekli iyileştirebilmek öyle her ülkenin başarabildiği bir başarı hikâyesi değil. İşte Türkiye bunu başardı." değerlendirmesinde bulundu. 

 

Geçmişteki eğitim tartışmalarına bakıldığında imkân verilmeden suçlamaların olduğu bir dönemin yaşandığına işaret eden Özer, imkân vermeden sorgulama, suçlama döneminden her türlü imkânın verildiği ve hiçbir ayrımcılığın yapılmadığı bir eğitim dönemine tanıklık ettiklerini kaydetti. Özer konuşmasına şöyle devama etti: "PISA ve TIMSS gibi uluslararası araştırmaların sonuçlarına bakın. Türkiye her girdiği döngüde hem puanlarını hem de dünya sıralamasında sürekli sıralamasını yükselterek çıktı."

 

Bazı kesimlerin, eğitime erişimi, eğitimin kapsayıcılığının engellenmesinin bir aracı olarak kullandığına işaret eden Özer, yıllardan beri bu ülkede dile getirilen kültürel vesayetin, kültürel egemenliğin bu ülkenin çocuklarıyla paylaşılmama direncinin karşılığı olarak üretilen eğitim politikaları olduğunu söyledi. 

 

Özer, son yirmi yılda bunun tüm olumsuz etkilerinin rehabilite edildiğini belirterek eğitim hizmetinin okul öncesinden yükseköğretime kadar tüm eğitim kademelerinde hem kapsayıcılığı hem de kalitesinin arttığı bir döneme karşılık geldiğini ifade etti.

 

Bakan Özer, TÜBİTAK Başkanı'nın konuşmasına atıfta bulundu ve matematikle ilgili yıllardan beri dile getirilen problemlerin varlığına işaret ederek "Ama hep halının altına süpürülüyordu, kabullenilmiyordu, bir savunma refleksi içerisindeydi. İlk kez burada bir sıkıntımız var ve bunu biz çözmek istiyoruz diye bir iradeyle yola çıktık. Bakanlık olarak eksikliklerimiz neler? Varsa onları tespit ederek hedeflerimizi koyup adım adım o hedeflere ulaşmak için gece gündüz tüm arkadaşlarımızla birlikte çalışıyoruz." diye konuştu. 

 

Binbirdirek M.İmran Öktem C.No1 Eski Adliye Binası Sultanahmet/Fatih/İSTANBUL - (0212) 384 34 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.