Page 17 - İLKOKUL ARA TATİL ETKİNLİK KİTABI
P. 17
OKUYALIM
Aşağıdaki metni okuyalım ve soruları cevaplayalım.
Su Başında Durmuşuz
(…)
İlk öğretmenim okumayı suya benzetmişti. Su gibi okumanın da bir ihtiyaç oldu-
ğunu; bedenimizin suya, beynimizin okumaya ihtiyacı olduğunu söylemişti.
Hepimizin ya evinde ya da bahçesinde çiçek bulunur. Çiçeğe su vermeyince bü-
tün güzelliğini kaybeder. Çiçekleri solar, yaprakları sararır. Adeta yalvararak su
ister. İnsanın beyni için de aynı şey geçerlidir. Bilgi ile dolmadıkça, okumadıkça
adeta solar, canlılığını kaybeder. Atalarımız “İşleyen demir ışıldar.” der. İşleyen
beyin de güzel düşünceler üretir, bu düşünceler insanlara yardımcı olur.
(…)
Güzel bir öykü, güzel bir şiir okumak tatlı su gibidir. İçtikçe içesiniz, okudukça
okuyasınız gelir. Dede Korkut destanları, Yunus Emre’nin şiirleri, uçsuz bucaksız
masallar, Ömer Seyfettin hikâyeleri ve Küçük Prens... Okumaya başladığınızda
kitabın bitmemesi için yalvarırsınız. (…)
Okumak su başında durmak gibidir. O su sizi, bir dizi eğlenceli yolculuktan sonra
okyanuslara ulaştırır. Evet, bu bilgi, kesin bir bilgidir.
(kısaltılmıştır)
Veli Aknar ve Şebnem Aydın Gündüz
1. Metne göre okumak neye benzetilmiştir?
……………………………………………………………………………………………………
2. İnsan beyninin canlılığını kaybetmesinin nedeni nedir?
……………………………………………………………………………………………………
3. Güzel bir öykü okumaya başladığımızda neden bitmemesini isteriz?
……………………………………………………………………………………………………
4. Sizin okurken en çok keyif aldığınız kitap hangisiydi? Bu kitap size neden
bu kadar keyif verdi?
……………………………………………………………………………………………………
17