Page 329 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 329

Katkıları Önemsiyoruz

            İl  Milli  Eğitim  Müdürümüz  Sayın  Levent  Yazıcı  da  bu  tür  çalışmaları  her  zaman  desteklediklerini  belirterek    2023
          Vizyonunda çok net belirttikleri gibi okul, çocuk, öğrenci ve ailenin bütünleşmesinin önemine vurgu yaptı. Üniversitelerin
          çoklu  katalizör  görevi  gördüğü  çoklu  çalışmaların  İstanbul’da  yoğun  bir  şekilde  devam  ettiğini  ifade  eden  Yazıcı, “Bu
          çerçevede yeni medyanın çocuğa olan özel etkilerini çok yönlü olarak birlikte görmek çok önemli. Bu sürecin gelişiminde
          birlikte  değerlendirmeler  yapmak,  önümüze  özellikle  yeni  yol  haritaları  çıkarmak  için  bizler  de  buradayız.  Akademik
          çevrelerce  üretilen  yeni  bilginin,  yön  verecek  uygulamaların  ancak  buna  inanmış,  emek  verecek  insanlarla  mümkün
          olabileceğine inanıyorum. Buradan çıkacak çalışmaları yol haritası yapacağız. Burada elde edilecek sonuçların yeni medya
          ve aileye yansımalarının mutlaka kendi stratejik çalışmalarımızda yer almasına gayret edeceğiz. Bu birlikteliği uygulama
          boyutlarında da ele alacağız.” diye konuştu.
            Medeniyet Krizi ve Dijital Bağımlılık

            Üsküdar  Üniversitesi  Rektörü  Sayın  Prof.  Dr.  Nevzat  Tarhan  ise  dünyada  gelişmiş  ülkelerin  ve  özellikle  Batı’nın  bir
          medeniyet krizi yaşadığını, bunun ailede başladığını ve eğitimi etkileyeceğini söyledi. Eğitimin bir ekosistem olduğunu
          belirten Tarhan, yeni eğitim vizyonunun o sistemi sadece öğretmen ve öğrenciden ibaret saymadığını ve ailenin de sisteme
          dâhil edildiğini kaydetti.

            Tarhan,  BBC  ile  Manchester  Üniversitesi  tarafından  dünya  genelinde  55  bin  kişi  üzerinde  yapılan  bir  araştırmanın
          gençlerle ilgili çok çarpıcı sonuçlar ortaya koyduğuna dikkat çekti. Tarhan, “16-24 yaş arasındaki genç grubunda farklı bir
          durum, yalnızlık ortaya çıkıyor. Bu yalnızlık dijital bağımlılıkla beraber oluyor. Bu yeni medya demek. Dijital bağımlılığı olan
          gençler, o kadar çok odaklanmışlar ki kalabalıklar içerisinde yalnızlar. Bu gençlerde sosyal ve psikolojik izolasyon var. Ayrı
          bir dünyada, sanal bir evrende yaşıyorlar. Adı sosyal medya ama sosyalliği katleden bir sosyal medya. Neden katlediyor?
          Onlarca arkadaşı var ama biri onu ‘like’ yapmadığı yani beğenmediği zaman ya da kızdığı zaman pat diye kapatıyor. Oysa
          gerçek hayatta fiziksel sosyallikte öyle değil. Karşındaki kişiyi ikna etmek zorundasın, sosyal temas zorunluluğu var. Sosyal
          medya bencil ve sahte bir sosyallik ortaya çıkarıyor.” dedi.

            Dijital bağımlılıkta üç özelliğin tespit edildiğini belirten Tarhan, “Birincisi bu kişilerin öz bakımları zayıf oluyor. Kişisel
          temizliklerine  özen  göstermiyorlar.  Sıcak  yemek  yemiyorlar.  İkinci  özellikleri  dini,  milli  ve  ideolojik  aidiyetlere  gerek
          olmadığını  düşünüyorlar.  Üçüncü  özellikleri  ise  evlilik  kurumunu  gereksiz  görüyorlar.”  dedi.  Tarhan, çalıştayda  verimli
          sonuçlar elde edilmesini temenni ederek “Ailenin güçlenmesi demek sosyal medyadaki pek çok sorunun düzelmesi demek.
          Bunun için de üniversitelerle birlikte eğitim sisteminin dâhil olması ve öğretmenlerimizin inanması gerekiyor. Anne ve
          babayı da eğiten öğretmenlerdir. Öğretmenler aslında anne-babaya mesaj veriyor.” ifadelerini kullandı.

             Yeni Medya ve Aile Çalıştayı

            “Yeni Medya ve Bağımlılık”, “Yeni Medya ve Ebeveyn - Çocuk İlişkisi, “Yeni Medya ve Eşler Arası İletişim”, “Yeni Medya ve
          Sağlık Sorunları”, “Yeni Medya ve Etik” ve “Sosyal Politikalar ve Hukuki İyileştirmeler” başlıklı oturumlarda iletişim, tıp, adli
          bilimler, psikiyatri, çocuk gelişimi, psikoloji ve sosyoloji gibi birçok farklı alanda çalışmalarını yürüten 86 uzman bir araya
          geldi. Çalıştay sonunda grup sözcüleri tespit, görüş ve çözüm önerilerini paylaştı.
























     328      AR-GE B LTENİ ’19
   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334