Page 291 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 291

BİR FARKINDALIK PROJESİ: DECSA

































            DECSA  Projesi,  öğrenme  güçlüklerine  ilişkin  farkındalık  oluşturulmasını  ve  öğrencilere  güvenilir  bir
          eğitim sunmak için etkili baş etme stratejileri geliştirilmesini amaçlıyor.

            İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzün koordinatör olarak yer aldığı üç ülkeden dört kurumun iş birliği ile gerçekleştirilen
          DECSA Projesi,  2018 yılında Erasmus + Ana Eylem 2 (KA2) Mesleki Eğitim Stratejik Ortaklık Projeleri kapsamında Ulusal
          Ajans tarafından kabul edildi. 128.000 Avro bütçeli olan proje, temelde farkındalık oluşturmayı hedefliyor

            DECSA  Projesi  ile  psikolojik  bozukluklardan  etkilenen  öğrencilerle  ilgilenen  mesleki  eğitim  personelleri  için
          geliştirilecek bir el kitabı yoluyla psikolojik bozuklukların davranışsal özellikleri ve ilgili öğrenme güçlükleri hakkında
          farkındalık yaratmak ve bu öğrencilere güvenilir bir eğitim sunmak için etkili baş etme stratejileri geliştirilmesi amaçlanıyor.
          Proje ayrıca psikolojik bozukluklardan etkilenen insanların mesleki eğitimlerinin iyileştirilmesine yönelik bir dizi politika
          önerileri kılavuzunun da hazırlanmasını de içeriyor.

            Projenin ulus ötesi başlangıç toplantısı 18-20 Şubat 2019 tarihleri arasında İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz ve proje ortağı
          Kartaltepe Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ev sahipliğinde yapıldı. Toplantıya dört farklı kurumdan sekiz kişi katıldı.
             Toplantıda Proje Koordinatörü İstanbul Millî Eğitim Müdürlüğümüzü temsilen proje uzmanları Figen Sekin ve Ömer
          Faruk Metin yer aldı. Toplantı açılış konuşması ve katılımcıların tanışmalarının ardından kurumların tanıtım sunuları ile
          devam etti.
            İki güne yayılan toplantılarda, projenin tüm aşamaları, ortakların proje önerisinde belirlenen görev ve sorumlulukları,
          iş paketleri ve faaliyetlerin son tarihleri, tüm ortak ülkelerdeki mesleki eğitim okullarının en fazla karşılaştıkları ortak
          sorunların tespitine yönelik ihtiyaç analizi çalışmasının süreçleri üzerinde duruldu. Ayrıca yaygınlaştırma faaliyetleri, proje
          yönetimi ve finansal konular ile ilgili sunumlar ve beraberinde görüşmeler gerçekleştirildi.

            Proje Ortakları:

            1-   İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü (Proje Koordinatörü)

            2-   Kartaltepe Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

            3-   National Association Of Professional Working With Disabled People  –Bulgaristan
            4-  Universidad Complutense De Madrid İspanya




     290      AR-GE B LTENİ ’19
   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296