Page 150 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 150
Çok İsabetli Bir Adlandırma
Olimpiyatın temel fikirlerle derin düşünmeyi öğrettiğini ifade eden İlker Can Çiçek, bu bağlamda İstanbul’da İl
Millî Eğitim Müdürlüğümüzün sürdürdüğü projenin adının “Temel Fikirlerden Temel Bilimlere” olmasının çok isabetli
olduğu kaydetti. Çiçek, “Çok fazla bilgiye ihtiyaç duymadan, elementer yöntemlerle çözülebilecek çok zor soruları
çözüyoruz. Bugün herhangi bir matematikçi Gauss’tan daha fazla matematik bilgisine sahiptir fakat o daha az bilgi ile
bugün çok az matematikçinin çözebileceği, belki de kimsenin çözemeyeceği problemleri çözmüştür. Einstein’ın ‘Eğitim
okulda öğrendiklerimizi unuttuktan sonra geriye kalandır.’ sözü çok manidardır. Ben olimpiyatta öğrendiğim hiçbir şeyi
unutmayacağımı düşünüyorum.” şeklinde konuştu.
Güçlü Bir Bilim Sevgisi İçin
İlerleyen yıllarda akademisyen olarak bilimi ilerletmeyi hedeflediğini belirten Nurullah Giray Kuru, bireysel çabaların
yanı sıra öğretmenlerin desteğinin önemine değindi. Kuru, “Bilimle erken yaşlarda tanışmanın ve iştigal etmenin güçlü
bir bilim sevgisi oluşturduğunu düşünüyorum. Olimpiyatın faydaları şüphesiz akademik alanla sınırlı değil. İnsanın kendini
tanıma sürecine de olumlu katkıları var. Özellikle, gerçekten yapmak istediği şeyin ne olduğunu insana gösteriyor ve
şekillendiriyor.” dedi.
Mevcut İstatistikler ve Gidişat
Bilim olimpiyatlarının önemini anlatmak için zorlu maratonlardan başarıyla geçtiklerini ifade eden Murat Yoğurtçu,
“ Hocalarımın ve öğrencilerimin olimpiyat ve bilim hakkında kıymetli görüşlerini dinledik. Kendilerini teşekkür ediyoruz.
Yetenekli öğrenciler için bilim insanı olmanın güvenli bir yolu sanki bilim olimpiyatları. Öyle görünüyor ki olimpiyat dünyada
yaygınlaştıkça, ortaöğretim aşamasında olimpiyatla haşır neşir olanların büyük bilim insanları arasında ve Nobel ödülü,
Fields ödülü gibi ödüllere layık görülen bilim insanları arasında oranı çok çok artacak. Şu durumda bile Fields ödülü alan
14 olimpiyatçı var. Mevcut istatistikler ve gidişat gösteriyor ki bilimin geleceği bilim olimpiyatları yapanlara teslim olabilir.”
Konuşmaların ardından dinleyicilerin bilim olimpiyatlarına dair sorularının cevaplanmasıyla panel sona erdi.
AR-GE B LTENİ ’19 149