Page 137 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 137
Bütünlüklü ve Çok Yönlü Gelişim
Güçlü eğitim tahayyülü için çoklu iş birliklerinin önemine
dikkat çeken Yazıcı, 2023 Eğitim Vizyon Belgesi doğrultusunda
yenilikçi ve farklı bir yaklaşımla iş birliklerini yeniden düşünmek
istediklerini vurguladı. Alışılmış olan uygulamaların ötesine
geçmek gerektiğini belirten Yazıcı örnek olması bağlamında
şunları söyledi: “Öğretmenlerimizin üniversitelerimizin
kütüphanelerinden yararlanmalarını sağlayacak bir sistem
kurabilmeliyiz. Liselerimizin 12. sınıf öğrencilerinin aday
öğrenci statüsünde üniversitelerimizde sistematik ders
izleyebilmesini sağlayacak bir model düşünebiliriz. Belli
üniversitelerimizde okullardaki zümrelerimizin kullanabileceği
kaynak odalar açabiliriz. Akademisyen ve öğretmenlerimizin birlikte eğitim alanında neler yapabileceklerini konuşabildikleri
mekânlar şeklinde düşünebiliriz bunu. Veli Akademilerimizi üniversitelerimizle birlikte zenginleştirmek istiyoruz. Destek
personelimizin gelişimini sağlamak istiyoruz. Müdürlüğümüzün izni ile okullarımızda yapılan akademik araştırmaların
sonuçlarını bizimle paylaşmanızı bekliyoruz.”
Yeni Fikirler, Projeler ve Sinerji
Beraber kurgulanan iş birliklerinin ve imzalan protokollerin kâğıt üzerinde kalmaması gerektiğini çeşitli durumlar
üzerinden hatırlatan Yazıcı, her üniversiteye özgü çalışma alanlarının belirlenmesinin önemli olduğunu kaydetti.
Daha sonra akademisyenlerimiz eğitime ilişkin farklı konularda ortak akıl oluşturmak için neler yapılabileceği
konusundaki görüşlerini paylaştılar. Rehberlik, özel eğitim, felsefe eğitimi, materyal geliştirme, dijital dershane, kariyer
planlama, dil öğretimi, mesleki yabancı dil, hizmet içi eğitimler, bilişim, ölçme ve değerlendirme, erken çocukluk eğitimi,
güzel sanatlar, veri paylaşımı, yazılım, bilgi güvenliği, eğiticilerin eğitimi, teknoloji transfer ofisi, robotik kodlama, öğrenci
memnuniyeti, kişisel ve sosyal gelişim gibi alanlarda öneriler sunuldu.
2023 Eğitim Vizyonu Belgesi doğrultusunda yeni fikirler, projeler ve sinerji yaratmak için üniversitelerimizle bir araya
gelinen toplantılar uygulama öncelikli olarak sürdürüldü.
136 AR-GE B LTENİ ’19