Page 137 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 137

Bütünlüklü ve Çok Yönlü Gelişim

                                                              Güçlü eğitim tahayyülü için çoklu iş birliklerinin önemine
                                                           dikkat çeken Yazıcı, 2023 Eğitim Vizyon Belgesi doğrultusunda
                                                           yenilikçi ve farklı bir yaklaşımla iş birliklerini yeniden düşünmek
                                                           istediklerini  vurguladı.    Alışılmış  olan  uygulamaların  ötesine
                                                           geçmek  gerektiğini  belirten  Yazıcı  örnek  olması  bağlamında
                                                           şunları  söyledi:  “Öğretmenlerimizin  üniversitelerimizin
                                                           kütüphanelerinden  yararlanmalarını  sağlayacak  bir  sistem
                                                           kurabilmeliyiz.  Liselerimizin  12.  sınıf  öğrencilerinin  aday
                                                           öğrenci  statüsünde  üniversitelerimizde  sistematik  ders
                                                           izleyebilmesini  sağlayacak  bir  model  düşünebiliriz.  Belli
                                                           üniversitelerimizde okullardaki zümrelerimizin kullanabileceği
          kaynak odalar açabiliriz. Akademisyen ve öğretmenlerimizin birlikte eğitim alanında neler yapabileceklerini konuşabildikleri
          mekânlar şeklinde düşünebiliriz bunu. Veli Akademilerimizi üniversitelerimizle birlikte zenginleştirmek istiyoruz. Destek
          personelimizin  gelişimini  sağlamak  istiyoruz.  Müdürlüğümüzün  izni  ile  okullarımızda  yapılan  akademik  araştırmaların
          sonuçlarını bizimle paylaşmanızı bekliyoruz.”
            Yeni Fikirler, Projeler ve Sinerji

            Beraber  kurgulanan  iş  birliklerinin  ve  imzalan  protokollerin  kâğıt  üzerinde  kalmaması  gerektiğini  çeşitli  durumlar
          üzerinden hatırlatan Yazıcı,  her üniversiteye özgü çalışma alanlarının belirlenmesinin önemli olduğunu kaydetti.

              Daha  sonra  akademisyenlerimiz  eğitime  ilişkin  farklı  konularda  ortak  akıl  oluşturmak  için  neler  yapılabileceği
          konusundaki görüşlerini paylaştılar. Rehberlik, özel eğitim, felsefe eğitimi, materyal geliştirme, dijital dershane, kariyer
          planlama, dil öğretimi, mesleki yabancı dil, hizmet içi eğitimler, bilişim, ölçme ve değerlendirme, erken çocukluk eğitimi,
          güzel sanatlar, veri paylaşımı, yazılım, bilgi güvenliği, eğiticilerin eğitimi, teknoloji transfer ofisi, robotik kodlama, öğrenci
          memnuniyeti, kişisel ve sosyal gelişim gibi alanlarda öneriler sunuldu.

            2023 Eğitim Vizyonu Belgesi doğrultusunda yeni fikirler, projeler ve sinerji yaratmak için üniversitelerimizle bir araya
          gelinen toplantılar  uygulama öncelikli olarak sürdürüldü.








































     136      AR-GE B LTENİ ’19
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142