Page 61 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 61

KÜLTÜREL DEĞERLERİMİZİ GELECEĞE TAŞIMAK





































          İStanbul Sabancı olgunlaşMa EnStİtüSündE, olgunlaşMa EnStİtülErİnİn daha üSt SE-
          VİyElErE naSıl taşınabİlEcEğİnİ MaSaya yatıran bİr çalıştay düzEnlEdİ.


          Var olan kültürel değerlerimizi geleceğe taşımada bir öncülük yapma anlamında önemli bir adım atıldı. Üsküdar
          Beylerbeyi Sabancı Olgunlaşma Enstitüsü’nde Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü koordinesinde 16-17 Kasım
          tarihlerinde “Olgunlaşma Enstitüleri Vizyon Çalışması” adıyla bir çalıştay düzenlendi.


          İstanbul Sabancı Olgunlaşma Enstitüsünde, Olgunlaşma Enstitülerinin daha üst seviyelere nasıl taşınabileceğini ma-
          saya yatıran çalışaya Cumhurbaşkanlığı Danışmanı Sayın Hümeyra Şahin, Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme
          Genel Müdürümüz Sayın Mehmet Nezir GÜL, Millî Eğitim Bakanlık Müşavirleri Adem Çilek ve İpek Çoşkun, Hayat
          Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Sosyal, Kültürel Eğitimler ve Faaliyetler Daire Başkanı Sayın Ahmet Vefa Güler,
          Dışişleri Bakanlığı, Yunus Emre Enstitüsü ve Maarif Vakfı Daire Başkanları, İstanbul İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın
          Levent Yazıcı, akademisyenler, sanat ve moda dünyamızın önemli isimleri, İstanbul Büyükşehir Belediyesi yetkilileri
          ve 22 Olgunlaşma Enstitüsü Müdürleri katıldı.


          Köklü Bir Kurum: Olgunlaşma Enstitüleri
          Olgunlaşma Enstitüleri, kültürel değerlerimizi geleceğe taşıma anlamında çok önemli. Olgunlaşma Enstitüleri, Türki-
          ye’de kadın mesleki eğitiminin önemli kurumlarından biridir. Türkiye’de ilk defa 1945 yılında kurulan iki yıllık eğitim
          kurumlarıdır. Türkiye’deki olgunlaşma enstitülerini bir araya getiren çalıştayda yapılan istişareler ve değerlendirmeler
          hem olgunlaşma enstitüleri hem ülkemizin tanıtımı anlamında bir dönüm noktası niteliğinde.

          İki gün süren çalıştayın açılışında, olgunlaşma enstitülerinin, Osmanlı bürokrasisinin yetiştiği Enderun mektepleri-
          nin dişi versiyonu olarak yine Osmanlı dönemine uzanan köklü bir geçmişleri bulunduğu ifade edildi. Bu bakımdan
          Olgunlaşma Enstitüleri Osmanlı Devleti’nin son dönemlerinde faaliyet gösteren Kız Sanayi Mektepleri, Türkiye Cum-
          huriyetinin kurulduğu ilk yıllarda etkin bir biçimde varlığını sürdüren Kız Enstitüleri ile aynı çizgide yer alan eğitim
          kurumları olarak görülebilir.




          Olgunlaşma Enstitüsünü diğer kurumlardan farklı kılan şey gelenektir. Olgunlaşma Enstitülerinin yurt içinde ve yurt
          dışında kültürel değerlerimizi en iyi temsil eden kurumlarımızdan olduğu vurgulandı. Olgunlaşma enstitülerinin kül-

       60     AR-GE B LTENİ ’19
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66