Page 21 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 21
GÖZÜMÜZE IŞIK YÜREĞİMİZE UMUT
Mİllî EğİtİM bakanıMız Sayın zİya SElçuk, İStanbul dolMabahçE Sanat galErİSİ’ndEkİ
“7. Sanata EngEl yok: En özEl öğrEncİlEr, ESErlEr SErgİSİ” açılışına katıldı.
İstanbul Dolmabahçe Sanat Galerisi’ndeki “7. Sanata Engel Yok: En Özel Öğrenciler, Eserler Sergisi” açılışına Millî
Eğitim Bakanımız Sayın Ziya Selçuk, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürümüz Sayın Ahmet Emre Bilgili
İstanbul Vali Yardımcımız Sayın Ahmet Hamdi Usta, İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı, TURKCELL Yönetim
Kurulu Başkanı Ahmet Akça ile özel öğrencilerimiz, velilerimiz ve öğretmenlerimiz katıldı.
Açılışta konuşan Millî Eğitim Bakanımız Sayın Ziya Selçuk, “Engelli bireylerin sosyal yaşama uyum sağlamaları, kendi
kimliklerini kazanmaları, başarı duygusunu tatmaları ve kendilerini her yönden geliştirmeleri konusunda büyük bir
desteğe ihtiyaç var.” dedi.
Özel Çocukların Günü
Bakan Selçuk, İstanbul Dolmabahçe Sanat Galerisi’nde “7. Sanata Engel Yok: En Özel Öğrenciler, Eserler Sergisi” açı-
lışında, 3 Aralık’ın özel insanların, özel çocukların günü olduğunu, bu özelliği önemsediklerini ve değer verdiklerini
dile getirdi.
Millî Eğitim Bakanlığı olarak, engelli çocuklarla, vatandaşlarla ilgili belki iki kat daha fazla dikkatleri olduğunu ifade
eden Selçuk, “İnşallah çok daha güzel tedbirlerin alınacağı, çok daha güzel projelerin yapılacağı dönemleri birlikte
yaşayacağız. Engelli bireylerin sosyal yaşama uyum sağlamaları, kendi kimliklerini kazanmaları, başarı duygusunu
tatmaları ve kendilerini her yönden geliştirmeleri konusunda büyük bir desteğe ihtiyaç var.” diye konuştu.
Bakan Selçuk, bakanlık olarak engelli bireylerin daha nitelikli eğitim almalarını sağlamanın yanı sıra sanatsal yetenek-
lerini geliştirmek, ortaya koydukları eserleri toplumun diğer fertleriyle, kurumlarıyla paylaşmak ve kaynaştırmak gibi
amaçlarının da olduğunu anlattı. Etkinlikler düzenlediklerini, kültürel geziler yaptıklarını, sergiler açtıklarını hatırlatan
Bakan Selçuk, bütün bu etkinliklerle engelli çocukların kendilerini ifade etmeleri için ortamlar oluşturduklarını söy-
ledi.
20 AR-GE B LTENİ ’19