Page 123 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 123
Bu süreçte öğretmenlerin rolüne değinen Doğan, “Bir toplumda yeni ürünleri ortaya koyabilecek ve her alanda etkin-
liğini sürdürebilecek yaratıcı bireylere gereksinim duyulmaktadır. Bilinçlenme ve kültürlenme süreci olan eğitim, tek-
nolojik ilerleme karşısında bireylerin bu ihtiyaçlarını karşılayabilecek ve yaşama ayak uydurmasını kolaylaştırabilecek
imkânları da sağlamak durumundadır. Bu durum bireyin yaratıcılığının gelişmesiyle doğru orantılıdır ve eğitimciye,
eğitime uygun ortamları ve materyalleri hazırlamak gibi bir sorumluluğu yüklemektedir. Sizler yapılan çalışmaları
ilçelerinize, okullarınıza ve en nihayetinde sınıftaki öğrencilerimize ulaştırılmasında çok büyük rol oynayacaksınız. Bu
yüzden çalışmalarınıza çabalarınıza çok önem veriyoruz.” ifadelerini kullandı.
Z Kuşağı ve Z Kitap Kavramı
Açılış konuşmasının ardından söz alan Teknoloji Enstitüsü Koordinatörü Bayram Gaygusuz, evvela katılımcılara pro-
jeye gönüllü dâhil oldukları için teşekkür etti. Projenin genel çerçevesine değinen Gaygusuz şunları söyledi: “Z kuşa-
ğının öğrencileri eski öğrenme yollarına rağbet göstermemektedir, teknoloji içine doğdular ve teknolojiye eğilimleri
bir hayli fazla. Teknolojiye olan düşkünlüklerini sadece zarar olarak görmek yerine bunu onların yararına çevirebiliriz.
Projenin amacı artırılmış gerçeklikle eğitim içeriği üretme ve bu içeriklerin ücretsiz olarak dağıtılan ders kitaplarında
ve okulların çeşitli alanlarında kullanılmasını sağlamak.
Öğrencilerimiz okul koridorlarında evreni, güneş sistemini, fosilleri, iklimleri, tarihi olayları ve sayısız eğitim konusunu
sahnelerin içindeymiş gibi inceleyebilecek, bunları etkileyip yaptıkları değişimlerin sonuçlarını gözlemleyebilecekler.”
Böylelikle ders kitaplarının içeriğini zenginleştirerek z-kitap kavramını tam anlamıyla gerçekleştirmek istediklerini
söyleyen Gaygusuz, “Günümüzde kitaplar, çoklu ortam teknolojilerinin de desteğiyle, ekran karşısında okunabilen,
duyulabilen, etkileşimli bir formata dönüşmüş olup ihtiyaç duyulan elektronik içeriklere yer ve zamandan bağımsız
ulaşma imkânını sağlayacak niteliğe kavuşmuştur. Okullarda akıllı tahta kullanımının artması, Fatih Projesi kapsamın-
da öğrencilere tablet dağıtılması, bilgisayar kullanımının yaygınlaşması vb. ile normal ders kitaplarının yerini animas-
yon, simülasyon, grafikler içeren “z-kitap” (zenginleştirilmiş kitap) almaya başladı. Bir yandan özgün içerik üretmek
için artırılmış içerik üretme ekibinin yoğun çalışmaları devam ediyor. Bir yandan da tüm ilçelerimizdeki öğretmenle-
rimize hizmetiçi eğitim olarak artırılmış gerçeklik eğitimi vererek artırılmış gerçeklik uygulamalarından öğrencilerimi-
zin faydalanmasını amaçlıyoruz.” dedi.
Toplantının ardından ilçe koordinatörlerine proje doğrultusunda bir günlük eğitim verildi.
122 AR-GE B LTENİ ’19