Page 123 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 123

Bu süreçte öğretmenlerin rolüne değinen Doğan, “Bir toplumda yeni ürünleri ortaya koyabilecek ve her alanda etkin-
          liğini sürdürebilecek yaratıcı bireylere gereksinim duyulmaktadır. Bilinçlenme ve kültürlenme süreci olan eğitim, tek-
          nolojik ilerleme karşısında bireylerin bu ihtiyaçlarını karşılayabilecek ve yaşama ayak uydurmasını kolaylaştırabilecek
          imkânları da sağlamak durumundadır. Bu durum bireyin yaratıcılığının gelişmesiyle doğru orantılıdır ve eğitimciye,
          eğitime uygun ortamları ve materyalleri hazırlamak gibi bir sorumluluğu yüklemektedir. Sizler yapılan çalışmaları
          ilçelerinize, okullarınıza ve en nihayetinde sınıftaki öğrencilerimize ulaştırılmasında çok büyük rol oynayacaksınız. Bu
          yüzden çalışmalarınıza çabalarınıza çok önem veriyoruz.” ifadelerini kullandı.

          Z Kuşağı ve Z Kitap Kavramı
           Açılış konuşmasının ardından söz alan Teknoloji Enstitüsü Koordinatörü Bayram Gaygusuz, evvela katılımcılara pro-
          jeye gönüllü dâhil oldukları için teşekkür etti.  Projenin genel çerçevesine değinen Gaygusuz şunları söyledi: “Z kuşa-
          ğının öğrencileri eski öğrenme yollarına rağbet göstermemektedir, teknoloji içine doğdular ve teknolojiye eğilimleri
          bir hayli fazla. Teknolojiye olan düşkünlüklerini sadece zarar olarak görmek yerine bunu onların yararına çevirebiliriz.
          Projenin amacı artırılmış gerçeklikle eğitim içeriği üretme ve bu içeriklerin ücretsiz olarak dağıtılan ders kitaplarında
          ve okulların çeşitli alanlarında kullanılmasını sağlamak.

          Öğrencilerimiz okul koridorlarında evreni, güneş sistemini, fosilleri, iklimleri, tarihi olayları ve sayısız eğitim konusunu
          sahnelerin içindeymiş gibi inceleyebilecek, bunları etkileyip yaptıkları değişimlerin sonuçlarını gözlemleyebilecekler.”
          Böylelikle ders kitaplarının içeriğini zenginleştirerek z-kitap kavramını tam anlamıyla gerçekleştirmek istediklerini
          söyleyen Gaygusuz, “Günümüzde kitaplar, çoklu ortam teknolojilerinin de desteğiyle, ekran karşısında okunabilen,
          duyulabilen, etkileşimli bir formata dönüşmüş olup ihtiyaç duyulan elektronik içeriklere yer ve zamandan bağımsız
          ulaşma imkânını sağlayacak niteliğe kavuşmuştur. Okullarda akıllı tahta kullanımının artması, Fatih Projesi kapsamın-
          da öğrencilere tablet dağıtılması, bilgisayar kullanımının yaygınlaşması vb. ile normal ders kitaplarının yerini animas-
          yon, simülasyon, grafikler içeren “z-kitap” (zenginleştirilmiş kitap) almaya başladı. Bir yandan özgün içerik üretmek
          için artırılmış içerik üretme ekibinin yoğun çalışmaları devam ediyor. Bir yandan da tüm ilçelerimizdeki öğretmenle-
          rimize hizmetiçi eğitim olarak artırılmış gerçeklik eğitimi vererek artırılmış gerçeklik uygulamalarından öğrencilerimi-
          zin faydalanmasını amaçlıyoruz.” dedi.

          Toplantının ardından ilçe koordinatörlerine proje doğrultusunda bir günlük eğitim verildi.








































     122      AR-GE B LTENİ ’19
   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128