Etkinlikte, okul dışı öğrenme ortamlarının eğitimdeki önemi ve bu tür ortamların öğrencilerin öğrenme süreçlerine nasıl katkı sağladığı ele alındı. "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" kapsamında tasarlanan Cumartesi Atölyeleri, öğrencilere müze gibi alternatif öğrenme alanlarında deneyimleyerek öğrenme fırsatları sunmayı amaçlıyor.
İl Millî Eğitim Müdürümüz Murat Mücahit Yentür, konuşmasında, "Öğrencilerimizin öğrenme süreçlerini okul sınırlarının dışına taşıyarak onların hayal güçlerini geliştirmek, farklı beceriler kazanmalarını sağlamak ve öğrenmeyi daha ilgi çekici hale getirmek hedefimizdir. Bu anlamda Rahmi Koç Müzesi gibi zengin öğrenme ortamları, eğitim süreçlerine büyük katkı sunuyor." ifadelerini kullandı.
Etkinlikte, Prof. Dr. Fethiye Erbay ve Doç. Dr. Genç Osman İlhan, okul dışı öğrenme ortamlarının pedagojik temelleri ve uygulama örnekleri üzerine birer sunum yaptı. Akademisyenler, müze ve açık hava gibi ortamlarda gerçekleştirilen öğrenme faaliyetlerinin, öğrencilerin derslere olan ilgisini artırdığını ve akademik başarıya katkı sağladığını belirtti.
Öğretmenler ve Yöneticilerden Yoğun İlgi
Eğitim yöneticileri ve öğretmenler, etkinlik boyunca gerçekleştirilen çalışmalara aktif olarak katıldı. Fenerbahçe Vapuru'nda düzenlenen atölye çalışmaları, öğretmenlere öğrencilere yönelik yenilikçi yöntemler geliştirme konusunda fikirler sundu. Ayrıca, bu tür etkinliklerin öğretmenler için mesleki gelişim fırsatları sunduğu ifade edildi.
Program çerçevesinde, katılımcılara müze gezisi de düzenlendi. Bu gezide, Fenerbahçe Vapuru'ndaki tarihi unsurlar ve sergiler üzerinden örnek öğrenme etkinlikleri paylaşıldı. Eğitimciler, öğrencilerin bu tür ortamlarda yaparak ve yaşayarak öğrenmelerinin önemine dikkat çekti.
Etkinlik, öğretmenler ve yöneticiler arasında yapılan istişarelerin ardından sona erdi. "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Cumartesi Atölyeleri" etkinliklerinin devam edeceği ve farklı okul dışı öğrenme ortamlarında zengin içeriklerle öğrencilerle buluşmaya devam edeceği belirtildi.
Program, hatıra fotoğrafı çekimiyle sona erdi.