İSTANBUL İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Okuyan Şehirden Okuyan Türkiye’ye

İstanbul’u Okuyorum Projesi kapsamında okuma kültürüne dikkat çekmek için İstanbul Millî Eğitim Müdürlüğümüz öncülüğünde tüm İlçe Millî Eğitim Müdürlüklerimizde eş-zamanlı bir okuma etkinliği düzenlendi.
Okuyan Şehirden Okuyan Türkiye’ye

Okuma kültürünün geliştirilmesi için projeler gerçekleştirilmesi ve bu sayede bir farkındalık oluşturulması son derece önemli. Kültüre ve eğitime ilişkin eylemlerin hakiki manasına kavuşması ancak temel okuryazarlığa dayalı çoklu okuryazarlığın geliştirilmesi ve okuma kültürünün yaygınlaştırılmasıyla mümkün olabilir.

Farkındalık Oluşturmanın Önemi 

Bu çerçevede, İstanbul Millî Eğitim Müdürlüğümüzün 2023 Eğitim Vizyonu doğrultusunda hayata geçirdiği İstanbul’u Okuyorum ve diğer projelerin bir ayağı her zaman okumayla ilişkilidir. Bir dizi faaliyetle beraber zaman zaman durup düşünmeye katkı sunan çalışmaların yapılması da önemli. Zira ancak böylelikle okuma kültürüne dair bir farkındalık oluşturmak ama aynı zamanda çocukların okumayı öğrendikten sonra, bu eylemi istekli biçimde kazanma becerisi edinmelerine katkı sunulabilir. 

İstanbul’u Okuyorum Projesi kapsamında en yalın biçimde, bireylerin okuma eylemiyle ilgili olarak edindikleri becerilerin, toplumda bir yaşama biçimine dönüşmesi olarak tanımlanan okuma kültürüne dair kamuoyunda esaslı bir farkındalık oluşturmak için İl ve İlçe Millî Eğitim Müdürlüklerimizde eş-zamanlı bir okuma etkinliği düzenlendi.  

Toplumsal Okuryazarlığın Temellendirilmesi

Yapılış amacı okuma kültürünü yerleştirmek ve yaygınlaştırmak olan etkinliğe İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz ve 39 İlçe Millî Eğitim Müdürlüğümüzün değerli müdürleri, şube müdürleri, şefleri, memurları ve çalışanları katıldı.  İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı, okuma kültürünün temel okuryazarlıkla kazanılan yazılı ve görsel okuma kültürünün toplamı olduğu düşüncesinden hareket edilmesinin önemli olduğunu belirtti.

Okuma kültürünün oluşumunda sosyal boyutlara dikkat çekmek için hep birlikte okumanın kazandırdıklarına dikkat çeken Yazıcı, “Toplumsal okuryazarlığın temellendirilmesi bakımından önemli olan eğitim düzeyi, kültürel ve sosyal boyuttan hareketle çeşitli stratejiler geliştiriyoruz. Bu çerçevede aile, anadil eğitimi ve öğretimi, temel okuryazarlık, çocuklarımızın sosyal ve kültürel çevre ilişkisi, okuyucu kitap/metin ve yazarı arasındaki iş birliği ve erken çocukluktan itibaren okul ve eğitimin işlevinin farkında olunmalı. Merhum Fuat Sezgin Hoca, okuma kültürü edinmek bakımından temel eğitimdeki öğretmenlerin tutum ve tavırlarının ne kadar önemli olduğunu anlatır söyleşilerinde.”   ifadelerini kullandı.

Okuma Kültürünün Geliştirilmesi

Öğrencilerin okuma kültürünün geliştirilmesine yönelik faaliyetlerinin planlanması gerektiğini belirten Yazıcı, “Yazılı kültür, kültürel miras ve müşterek kültür doğrultusunda okuma kültürü kazanımını nitelikli hâle getirmeliyiz. Bunun için her şeyden önce öğretmenlerimizin ve okul yöneticilerimizin okuma kültürünün geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapmaları gerekiyor. İşte o zaman okuduğunu anlayan ve düşünen birey, okuyan toplum, okuyan şehir ve okuyan Türkiye bir hayal olmaktan çıkacak, gerçeğe dönüşecek.”  şeklinde konuştu.

Etkinlik neticesinde bütün ilçelerden büyük bir heyecanı yansıtan kısa açıklamalar ve fotoğraflar paylaşıldı. 

25-01-201925-01-201925-01-201925-01-201925-01-201925-01-201925-01-201925-01-201925-01-2019

Binbirdirek M.İmran Öktem C.No1 Eski Adliye Binası Sultanahmet/Fatih/İSTANBUL - (0212) 384 34 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.