Adınız ve Soyadınız*
 
E-posta Adresiniz*
  Başlık*
 
  Soru Kategorisi*
 
  Mesajınız*
 
   
  Soru-Cevap Bölümü Kullanım Kurallarını Okudum, Kabul Ediyorum
   
 
*
(Büyük harf kullanın)
 
   
 
 
 
 
   
 
  Sitemizde Toplam Cevaplanan Soru Sayısı: 2620  
     
ALI ÖĞÌT / 2015-08-12
Yaz okulu Kadrolu ücretli ek dersi

Okulumuzda, okul öncesi öğrencilerine yönelik yaz kursu düzenlenmektedir. Biri kadrolu diğeri ücretli olmak üzere iki öğretmenimiz görevlidir. Bu öğretmenlerimize haftada kaç saat ek ders ücreti ödemesi yapılmalıdır.

 
 
Cevaplayan Yönetici : Murat BİLİR

Değerli mesai arkadaşım. MEB Okul Öncesi ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 6/c maddesi "Okul öncesi eğitimi yaygınlaştırmak ve geliştirmek, çalışan anne ve babanın taleplerini karşılamak için bu fıkranın  (b) bendinde belirtilen sayıda her  yaş grubundan başvurunun olması hâlinde; okul müdürlüğünce Okul Öncesi Eğitim Programı doğrultusunda, çocuklar için önem ve öncelik arz eden konuları kapsayan ve valiliklerce onaylanacak program çerçevesinde iki ayı geçmemek üzere yaz aylarında da eğitim yapabilir. Yaz aylarında yapılan eğitimde, okul öncesi eğitimden yararlanamayan ve gelecek eğitim ve öğretim yılında ilkokula başlayacak çocuklara öncelik tanınır. Yaz eğitimine katılmış olmaları, bu çocuklara yeni eğitim ve öğretim yılı için kayıtta öncelik hakkı sağlamaz." şeklindedir. Bu nedenle ek ders kararlarının ilgili maddelerine göre ek ders ücreti ödenmesi yerinde olacaktır.

 
CANSEN TOSAK / 2015-08-12
ekders

Okullarda yaz tatilinde açılan kurslar takviye kursu niteliğinde midir ? takviye kursu niteliğinde ise ödemeler takviye kursu gündüz ücretinden mi yoksa gece ücretinden mi ödenecektir?

 
 
Cevaplayan Yönetici : Murat BİLİR

Değerli mesai arkadaşım. Okul/kurumlarımızda yaz tatillerinde MEB Örgün ve Yaygın Eğitimi Destekleme ve Yetiştirme Kursları Yönergesine uygun kurslar açılabildiği gibi başka kapsamlarda da kurslar açılabilmektedir. Öte yandan 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 176. maddesi ise şu şekildedir: (Değişik birinci fıkra: 21/3/2006 – 5473/3 md.) Bu Kanunun 89 uncu maddesine göre kendilerine ders görevi verilenlere, ders saati başına gündüz öğretimi için 140, örgün ve yaygın eğitim kurumlarında yarıyıl ve yaz tatillerinde, cumartesi ve pazar günleri ile saat 18.00'den sonra başlayan öğretim faaliyetleri için 150 gösterge rakamının bu Kanuna göre belirlenen aylık katsayısı ile çarpımından oluşan miktar üzerinden ek ders ücreti ödenir.

İyi çalışmlar...

 
MUSTAFA UYSAL / 2015-08-12
ek ders

merhabalar. okul müdürü yıllık izindeyken müdürlüğe vekalet eden müdür yardımcısı kaç saat ek ders alır?

 
 
Cevaplayan Yönetici : Murat BİLİR

Değerli mesai arkadaşım. Bir yöneticinin aldığı ders ücretinin aynısını onun yerine geçici olarak vekalet eden başka bir yöneticinin/öğretmenin alması mümkün değildir. Çünkü vekalet edilen kadronun ek dersini almanın bir koşulu da kadronun boş olmasıdır. Bu durum ek ders kararlarının 22/2 maddesine de aykırıdır.

 
MÌFRET ELÇİ / 2015-08-12
EKDERS

Merhabalar Yaz tatilinde müdür izinli iken yerine vekalet eden müdür yardımcısı müdürün aldığı ekdersi alır mı?

 
 
Cevaplayan Yönetici : Murat BİLİR

Değerli mesai arkadaşım. Bir yöneticinin aldığı ders ücretinin aynısını onun yerine geçici olarak vekalet eden başka bir yöneticinin/öğretmenin alması mümkün değildir. Çünkü vekalet edilen kadronun ek dersini almanın bir koşulu da kadronun boş olmasıdır. Bu durum ek ders kararlarının 22/2 maddesine de aykırıdır.

 
MURAT TOKLU / 2015-08-12
ekders

sayın müfettişim ben mesleki ve teknik anadolu lisesinde müdür başyardımcısı olarak 1,5 yıl çalıştım.2014 temmuz ayında çıkan norm yönetmeliğine göre okulda 2 müdür yardımcısı kadrosu bulunduğundan müdür başyardımcısı kadrom düşmüş bulunmaktadır.2014 yılında çıkan yönetmeliğe göre 2015 haziran ayının 12 sine kadar çalışabilirziniz denmektedir.12haziranda göre süremiz dolmuştur.mayıs ayında il içi tayin isteyerek başka bir okula öğretmen olarak atandım.03.06.2015 tarihinde kararname çıktı il milli eğitim müdürlüğünden gelen yazya istinaden sene sonu işlemlerinin yoğunlugu nedeniyle 30.06.2015 tatihine kadar ilişik kesmeyin diye yazı geldi.okul müdürü senin nasıl olsa tayinin çıktı yerin belli diyerek diğer arkdaşlara yaptığın işler i öğret diyerek 13.07.2015 tarihine kadar çalıştım ve ilişiğimi kesmiş bulunuyorum.okul müdürü 13 günlük ekders ücretini ödeyemeyiz zira senin müdür başyardımcılığın 12 haziranda bitti diyerek 40 saatlik ücreti ödememiştir.çünkü zimmet çıkar demektedir.ekders yönetmeliğine göre bu 40 saatlik ücreti alabilirmiyim öğrenmek istiyorum.şimdiden teşekkür eder saygılar sunarım

 
 
Cevaplayan Yönetici : Murat BİLİR

Değerli mesai arkadaşım. 30 Haziran'da ilişik kesip bu tarihten 13 Temmuz'a kadar okulda çalışmaya devam etmişseniz 13 günlük ek ders ücretini alamazsınız. Ancak ilişiğinizi 13 Temmuz'da kesmişseniz, 13 günlük ek ders ücretinin de ödenmesi gerektiğini, düşünüyorum.

 
MURAT TURAN / 2015-08-12
Ekders

Izine giden mudurun yerine bakan mudur vekili mudur yardimcisi kac saat ucret alir?

 
 
Cevaplayan Yönetici : Murat BİLİR

Değerli mesai arkadaşım. Bir yöneticinin aldığı ders ücretinin aynısını onun yerine geçici olarak vekalet eden başka bir yöneticinin/öğretmenin alması mümkün değildir. Çünkü vekalet edilen kadronun ek dersini almanın bir koşulu da kadronun boş olmasıdır. Bu durum ek ders kararlarının 22/2 maddesine de aykırıdır.

 
ALI OSMAN YILMAZ / 2015-08-12
ekders ödenip ödenemeyeceği

Sn Müfettişim, bir başka okuldan okulumuza yeni atanan öğretmenin ek dersi geldiği okulda ödenmemiş. İlgili okul geçtiğiğimiz aya ait çizelgeyi bize göndermiş (ödenmesi hususunda). Not: 12 hazirana kadar kendi okulunda yönetici. 15 Haziranda okulumuzda göreve başladı ve ilgiliye kendi okulumuzdaki ekders ücreti ödendi. Teşekkürler.

 
 
Cevaplayan Yönetici : Murat BİLİR

Değerli mesai arkadaşım. Normal şartlarda yönetici ve öğretmenlerin ek ders ücretleri kadrosunun bulunduğu okul/kurum tarafından ödenmelidir. Burada siz öğretmenimizi mağdur etmeyecek bir çözümü geldiği okul ile irtibata geçerek bulmalısınız. İyi çalışmalar...

 
RAFET AKGüN / 2015-08-12
ek ders ödemeleri

bu yıl arefe günü 16.07.2015 arefe günü idari tatil edildi.il merkezimiz idari tatillerde ders yılı içinde ek dersler ödenir diyor.ama şu anda yaz tatilindeyiz idarecilerin ek derslerini ödemesi gerekmez mi.bununla ilgili bilgilendirilirsek sevinirim.

 
 
Cevaplayan Yönetici : Murat BİLİR

Değerli mesai arkadaşım. 2014-2015 yıllarını kapsayan toplu sözleşmenin eğitim öğretim iş kolu bölümünün "ders görevinin yapılmış sayılacağı haller" başlıklı 2. maddesinde "ders yılı içerisindeki iş günlerinde yönetici ve öğretmenlerin genel idari izinli sayılmaları nedeniyle ders yapılamayan günler" ifadesinden dolayı yaz tatilindeki idari izinden dolayı yöneticilere 16.07.2015 tarihindeki yarım günlük izinden dolayı ek ders ücretinin ödenemeyeceğini düşünüyorum.

 
VEYSI GüNER / 2015-08-12
Yaz dönemi yetiştirme kursu ders ücretleri

Sayın hocam çalıştığım lisede 1 temmuz itibariyle yetiştirme kursu açtık.bu kurslardan alacağimız ders ücreti hafta ici ders ücretine göre mi yoksa hafta sonu kurs ücretine göre mi verlir.Yaz doneminde Bir ögretmen haftada kaç saat derse girebilir.

 
 
Cevaplayan Yönetici : Murat BİLİR

Değerli mesai arkadaşım. Lütfen bu konuda daha önce verilmiş cevaplara bakınız.

 
OSMAN YAVUZ / 2015-08-12
Vekaleten Müdürlük Görevi

Sayın denetmenim, Normal Öğretim yapılan bir ortaokulda branşçı müdür yardımcısı, branşçı okul müdürü soruşturma süresince açığa alındığında, müdürlüğe vekaleten görevlendirildiğinde 2 saatmi derse girmelidir. maaş karşılığı girdiği 6 saat derse devam mı etmelidir. Teşekkür ederim

 
 
Cevaplayan Yönetici : Murat BİLİR

Değerli Mesai Arkadaşım!

Bir okul/kurumdaki yöneticiliğe görevlendirmenin bir koşulu da o kadronun boş bir kadro olmasıdır. Yöneticinin izinli/raporlu/açığa alınma gibi kısa süreli ayrılıklarında onun yerine geçici olarak görevlendirilen yönetici/öğretmen söz konusu yöneticilik pozisyonunun haklarından yararlanamaz, diye düşünüyorum.

 
YALçıN KOCAGöZ / 2015-08-12
Özel okulda Ekders görevi almak

Devlet okulunda kadrolu olarak görev yapmaktayım. Ek ders karşılığında özel okulda görev aldım ve yaz tatili başlayınca görev onayım bitti. Eylül ayında tekrar görev alabilir miyim? 6 ay geçmeden aynı kurumda görev alınamaz deniliyor doğru mudur?

 
 
Cevaplayan Yönetici : Murat BİLİR

Değerli mesai arkadaşım. Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliğinin "İşten ayrılma" başlıklı 44. maddesi şu şekildedir: "(1)Sözleşme süresi sona erenler, 4857 sayılı İş Kanunu hükümlerine göre sözleşmeleri karşılıklı veya tek taraflı feshedilenler ve sözleşme süresi sona ermeden aynı Kanunun ilgili hükümleriyle belirlenen süreler içinde bu isteğini diğer tarafa yazılı olarak bildirenlere valilikçe görevden ayrılış onayı düzenlenir. (Ek cümle:RG-5/7/2014-29051) (Ek ibare:RG-23/7/2015-29423) Sözleşme süresi sona erenler hariç olmak üzere Ayrılış onayı düzenlenenlere altı ay geçmeden aynı kurumda görev verilmez." Anladığım kadarıyla sizin durumunuz "sözleşme süreniz sona erenler hariç olmak üzere" kısmına girmektedir. Dolayısıyla Eylül ayında tekrar görev almanızda sakınca görünmüyor. 

 
AYHAN AKDAĞ / 2015-08-12
Sosyal Kulüp Ek ders saati

Sayın Hocam,sorum 2 saat ödenen rehberlik ve sosyal kulüp danışmanlığı ek dersi ile ilgilidir. 2015 -2016 eğitim öğretim yılında ortaokul bünyesinde hiç bir sınıfta müstakil rehberlik dersi olmmamasına rağmen her öğretmene her sınıf düzeyindeki yapacağı rehberlik faaliyeti için 2 saat eksers ücreti ödenecektir.Aynı husus sosyal kulüp danışmanlığı faaliyeti yürüten öğretmen için de içinde geçerli midir?Zira 2015/2016 eğitim öğretim yılında müsakil olarak kulüp saati yoktur.Sosyal kulüp danışmanlığı için ek des hükmü nedir?Teşekkür ederim.

 
 
Cevaplayan Yönetici : Murat BİLİR

Değerli mesai arkadaşım. Ek ders kararlarının 6/5 maddesi "Okul öncesi ve sınıf öğretmenleri ile bölüm, atölye ve laboratuvar şefliği görevi verilen öğretmenler hariç olmak üzere, örgün eğitim kurumlarında ilgili mevzuatında belirtilen sosyal etkinlik faaliyetlerinde danışman öğretmen olarak görevlendirilen öğretmenler ile sınıf veya şube sorumluluğu verilen sınıf/şube rehber öğretmenlerinin bu görevlerinin haftada 2 saati ek ders görevi sayılır. Bu dersler, ders dağıtım çizelgesinde “Öğrenci Sosyal ve Kişilik Hizmetleri” adıyla gösterilir. Bu kapsamda aynı kişiye hem danışman öğretmenlik hem de sınıf/şube rehber öğretmenliği görevi verilmesi hâlinde sadece bir görev için ek ders ücreti ödenir." şeklindedir. İyi çalışmalar...

 
AHMET ILISU / 2015-08-12
MAAŞ KARŞILIĞI DERS

SAYIN HOCAM OKULUNDA BRANŞINDA MAAŞ KARŞILIĞI DERSİNİ DOLDURAMAYAN ÖĞRETMEN VARSA MÜDÜR VEYA YARDIMCISININ MAAŞ KARŞILIĞI DERSE GİRMESİ YİNEDE GEREKİYORMU. SAYGILAR....

 
 
Cevaplayan Yönetici : Murat BİLİR

Değerli mesai arkadaşım. Bu konuda daha önce uzun cevaplar verdiğim sorular gelmişti. Bu cevaplara bakabilirsiniz. Özetle şunu söylemeliyim ki ders dağılımında okuldaki idareci ve öğretmenlerin aylık karşılığı ders görevlerini doldurmalarının ardından öğretmenlerin zorunlu 6 saat ders görevleri, en sonunda da isteğe ve ihtiyaca bağlı idarecilerin 6 saat, öğretmenlerin 9 saat ders görevlerinin dağıtılması uygun olacaktır.

 
MEHMET çıNAR / 2015-07-25
rehberlik

okulumuz aynı bahçe içerisinde ilkokul ve ortaokul binasından oluşmakta olup müdürlük ortaokuldadır. Okulumuzda rehber öğretmende bulunmaktadır. İlkokul 2. sınıf öğrencilerinin karıştığı bazı olumsuz olaylar karşısında nasıl bir yol izlenmelidir?

 
 
Cevaplayan Yönetici : admin

26.07.2014 tarih ve 29072 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 51.-52. ve 53. maddelerinde sorduğunuz husus açıklanmaktadır; özellikle yönetmeliğin 52/2.maddesindeki " Uyulması gereken kuralların ve beklenen davranışların; derslerde, törenlerde, toplantılarda, rehberlik çalışmalarında ve her türlü sosyal etkinliklerde öğrencilere kazandırılmasına çalışılır." hükmü yol gösterici nitelikte olup idareci ve öğretmenlerimize geniş bir hareket alanı sunmaktadır.54. ve 55. maddelerde açıklanan, "öğrencilerin olumsuz davranışları ve bu davranışlar karşısında uygulanacak yaptrımlar"ın ise yalnızca ortaokul ve imam hatip ortaokulu öğrencilerine uygulanabileceği 54/1. maddesinde açıklanmıştır.İlkokul ve okul öncesi öğrencileri 54.ve 55.madde kapsamı dışında bırakılmıştır. Bilgilerinize...

 
KADIR HOCA / 2015-07-25
Rapor

Öğretmenler yıl içerisinde en fazla kaçar tane (toplam kaç gün) heyet raporu, sağlık kurulu raporu ve tek hekim raporu alabilirler. Heyet raporundan kesinti olmadığını biliyorum sağlık kurulu raporundan kesinti olur mu?

 
 
Cevaplayan Yönetici : Necmettin SÖKÜLMEZ

Milli Eğitim Bakanlığı İzin Yönergesi "MADDE 11- (1) Memura, verilecek raporda gösterilecek lüzum üzerine kanser, verem ve akıl hastalığı gibi uzun süreli bir tedaviye ihtiyaç gösteren hastalığı hâlinde onsekiz aya kadar, diğer hastalık hâllerinde ise oniki aya kadar hastalık izni verilir. Azamî izin sürelerinin hesabında, aynı hastalığa bağlı olarak fasılalarla kullanılan hastalık izinleri de, iki izin arasında geçen sürenin bir yıldan az olması kaydıyla dikkate alınır.

(2) İzin süresinin sonunda, hastalığının devam ettiği resmî sağlık kurulu raporu ile tespit edilen memurun izni, birinci fıkrada belirtilen süreler kadar uzatılır. Bu sürenin sonunda da iyileşemeyen memur hakkında emeklilik hükümleri uygulanır. Memurun, hastalığı sebebiyle yataklı tedavi kurumunda yatarak gördüğü tedavi süreleri, birinci fıkrada belirtilen hastalık iznine ait sürenin hesabında dikkate alınır.

(3) Görevi sırasında veya görevinden dolayı bir kazaya veya saldırıya uğrayan veya bir meslek hastalığına tutulan memur, iyileşinceye kadar izinli sayılır.

(4) Devlet Memurlarına Verilecek Hastalık Raporları ile Hastalık ve Refakat İznine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre memurlara tek hekim raporu ile bir defada en çok on gün rapor verilebilir. Raporda kontrol muayenesi öngörülmüş ise kontrol muayenesi sonrasında tek hekim tarafından en çok on gün daha rapor verilebilir.

(5) Kontrol muayenesi sonrası hastalığın devam etmesi sebebiyle verilecek hastalık raporlarının on günü aşması durumunda, bu raporun sağlık kurulunca verilmesi zorunludur.

Ancak o yerde sağlık kurulu bulunan Sosyal Güvenlik Kurumu ile sözleşmeli bir sağlık hizmet sunucusu bulunmaması ve hastanın tıbbî sebeplerle sağlık kurulu bulunan Sosyal Güvenlik Kurumu ile sözleşmeli sağlık hizmet sunucusuna nakline imkân bulunmaması hâlinde tek hekim en çok on gün daha hastalık raporu düzenleyebilir. Raporda nakle engel olan tıbbî sebeplerin hekim tarafından belirtilmesi zorunludur. Bu şekilde tek hekim tarafından düzenlenen hastalık raporlarının geçerli sayılabilmesi için, bunların il sağlık müdürlüğünün belirleyeceği sağlık kurullarınca onaylanması şarttır.

(6) Memurlara bir takvim yılı içinde tek hekim tarafından verilecek raporların toplamı kırk günü geçemez. Bu süreyi geçen hastalık raporları sağlık kurulunca verilir. Tek hekimlerin değişik tarihlerde düzenledikleri hastalık raporlarında gösterdikleri zorunluluk üzerine yıl içinde toplam kırk gün hastalık izni kullanan memurların, o yıl içinde bu süreyi aşacak şekilde tek hekimlerden aldıkları ilk ve müteakip raporların geçerli sayılabilmesi için bunların resmî sağlık kurullarınca onaylanması gereklidir."

Hastalık ve refakat izni

MADDE 11- (1) Memura, verilecek raporda gösterilecek lüzum üzerine kanser, verem ve akıl hastalığı gibi uzun süreli bir tedaviye ihtiyaç gösteren hastalığı hâlinde onsekiz aya kadar, diğer hastalık hâllerinde ise oniki aya kadar hastalık izni verilir. Azamî izin sürelerinin hesabında, aynı hastalığa bağlı olarak fasılalarla kullanılan hastalık izinleri de, iki izin arasında geçen sürenin bir yıldan az olması kaydıyla dikkate alınır.

(2) İzin süresinin sonunda, hastalığının devam ettiği resmî sağlık kurulu raporu ile tespit edilen memurun izni, birinci fıkrada belirtilen süreler kadar uzatılır. Bu sürenin sonunda da iyileşemeyen memur hakkında emeklilik hükümleri uygulanır. Memurun, hastalığı sebebiyle yataklı tedavi kurumunda yatarak gördüğü tedavi süreleri, birinci fıkrada belirtilen hastalık iznine ait sürenin hesabında dikkate alınır.

(3) Görevi sırasında veya görevinden dolayı bir kazaya veya saldırıya uğrayan veya bir meslek hastalığına tutulan memur, iyileşinceye kadar izinli sayılır.

(4) Devlet Memurlarına Verilecek Hastalık Raporları ile Hastalık ve Refakat İznine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre memurlara tek hekim raporu ile bir defada en çok on gün rapor verilebilir. Raporda kontrol muayenesi öngörülmüş ise kontrol muayenesi sonrasında tek hekim tarafından en çok on gün daha rapor verilebilir.

(5) Kontrol muayenesi sonrası hastalığın devam etmesi sebebiyle verilecek hastalık raporlarının on günü aşması durumunda, bu raporun sağlık kurulunca verilmesi zorunludur.

Ancak o yerde sağlık kurulu bulunan Sosyal Güvenlik Kurumu ile sözleşmeli bir sağlık hizmet sunucusu bulunmaması ve hastanın tıbbî sebeplerle sağlık kurulu bulunan Sosyal Güvenlik Kurumu ile sözleşmeli sağlık hizmet sunucusuna nakline imkân bulunmaması hâlinde tek hekim en çok on gün daha hastalık raporu düzenleyebilir. Raporda nakle engel olan tıbbî sebeplerin hekim tarafından belirtilmesi zorunludur. Bu şekilde tek hekim tarafından düzenlenen hastalık raporlarının geçerli sayılabilmesi için, bunların il sağlık müdürlüğünün belirleyeceği sağlık kurullarınca onaylanması şarttır.

(6) Memurlara bir takvim yılı içinde tek hekim tarafından verilecek raporların toplamı kırk günü geçemez. Bu süreyi geçen hastalık raporları sağlık kurulunca verilir. Tek hekimlerin değişik tarihlerde düzenledikleri hastalık raporlarında gösterdikleri zorunluluk üzerine yıl içinde toplam kırk gün hastalık izni kullanan memurların, o yıl içinde bu süreyi aşacak şekilde tek hekimlerden aldıkları ilk ve müteakip raporların geçerli sayılabilmesi için bunların resmî sağlık kurullarınca onaylanması gereklidir.

Yukarıya alıntı yaptığım yönerge maddesi sorunuza cevap olmuştur umarım. İyi günler...

 

 
OğUZHAN KIşMIR / 2015-07-25
Devamsızlık

Ben futbol maçı için Bolu'ya gittim kulüp HOCASI milli eğitime izin için belge gönderdi ama Milli eğitim okula iznimi göndermedi

 
 
Cevaplayan Yönetici : admin

Bilgi almak istediğiniz konu anlaşılamadı, tekrar sormanız durumunda cevap verilecektir.İyi günler.

 
AHMET / 2015-07-25
ortaokulda cep telefonu kullanımı

sayın müfettişim yaklaşık 1200 öğrencili bir ortaokulda okul müdürü olarak görev yapıyorum,maalesef ki öğrenciler arasında teknoloji ve özellikle cep telefonu bağımlılığı beraberinde bir takım olumsuzlukları ortaya çıkarıyor,okul idaresi olarak okula cep telefonu getirmeyi ve kullanmayı yasaklamamız mümkün mü,öğretmenler kurulu ve okul aile birliği kararı ile bunu yapabilir miyiz.Cep telefonu getiren öğrencinin telefonuna geçici olarak el koymamız bizlere sıkıntı çıkarır mı..teşekkürler

 
 
Cevaplayan Yönetici : admin

Merhaba, söz ettiğiniz olumsuz davranışlara karşı Okul idaresince uygulanabilecek yaptırımlar yönetmelikle belirlenmiştir: Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde: "MADDE 54 –(1) Ortaokul ve imam-hatip ortaokulu öğrencilerine, olumsuz davranışlarının özelliğine göre uyarma, kınama ve okul değiştirme yaptırımlarından biri uygulanır." ve " MADDE 55 – (1) Yaptırım gerektiren davranışlar aşağıda belirtilmiştir. a) Uyarma yaptırımını gerektiren davranışlar: 9) Derslerde cep telefonunu açık bulundurmak." hükümleri yer almaktadır. Yönetmelik çerçevesinde kalınarak yaptırımlar uygulanması mümkündür. İyi günler...

 
ERDOğAN ZUREL / 2015-07-25
hizmet puanı

Milli eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama ve ;yer Değiştirme Yönetmeliğinin 48 mad.İkinci Fıkrasında.: Bu yönetmeliğin 47 nci Maddesinde hizmet bölgelerinde : 657 sayılı Dev. Mem. Kanunun 4 ncü mad.kapsamında özel öğretim kurumlarında öğretmen veya yönetici olarak geçen hizmet sürelerinin ödenen sigorta prim ödeme gün sayısı kadarı hizmet punı alır: diyor. Ancak zel öğretim kurumlarında uzman öğretici ve ekders karşılığı çalışanlarla ilgili bir ibare yok. Bu şekilde çalışanlarda hizmet puanı ve derece kademe alırlarmı.

 
 
Cevaplayan Yönetici : Necmettin SÖKÜLMEZ

Merhaba, öncelikle derece-kademe almanın şartları 657 sayılı Kanunda açıklanmıştır. Hizmet puanı ise MEB Öğretmenlerinin Atama ve Yer DeğiştirmeYönetmeliğinde:" Hizmet puanının hesabında dikkate alınacak sürelerMADDE 41 – (1) Öğretmenlerin hizmet puanlarının hesaplanmasında; a) Bakanlığa bağlı resmî eğitim kurumlarında 657 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (B) bendi kapsamında sözleşmeli öğretmenlikte ve 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (C) bendi kapsamında kısmi zamanlı geçici öğreticilikte geçirilen süreler ile ödenen sigorta primi gün sayısı kadar olmak üzere, Bakanlığa bağlı resmî eğitim kurumlarında ders ücreti karşılığında görev yapılan süreler ile vekil öğretmenlikte ve usta öğreticilikte geçirilen süreler görevin yapıldığı hizmet alanı için öngörülen hizmet puanı üzerinden, b) 657 sayılı Kanunun 4 üncü maddesi kapsamında devlet memuru statüsünde geçirilen süreler, 11/10/1983 tarihli ve 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanunu ve 27/7/1967 tarihli ve 926 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanununa tabi olarak geçirilen süreler, 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu kapsamında aylıksız izne ayrılan sendika yöneticilerinin aylıksız izinde geçen bu süreleri, askerlikte geçirilen hizmet sürelerinin tamamı ile ödenen sigorta primi gün sayısı kadar olmak üzere özel öğretim kurumlarında yönetici ve öğretmen olarak geçirilen süreler görevin yapıldığı hizmet bölgesinin birinci hizmet alanı için öngörülen hizmet puanı üzerinden,değerlendirilir." hükümleri ile açıklanmıştır.Altı çizili bölümden, özel öğretim kurumlarında yalızca yönetici ve öğretmen olarak geçirilen sürelerin hizmet puanı hesaplanmasında dikkate alınacağı belirtilmiş, uzman öğretici ve usta öğretici olarak geçen sürelerden söz edilmemiştir.  Bu hususla ilgili Bakanlığımıza talep başvurusu yapmanız faydalı olabilir. İyi günler dilerim.

 
AHMET TERTEMIZ / 2015-07-05
30 saat

Sayın müfettişim...Yaz tatillerinde yönetici ve öğretmenlere 30 saate kadar ekders görevi verilebilir.Bunun tamamı aylık ekders karşılığı kesilmeden fiilen derse girme koşulu ile ekders ücreti olarak ödenir, demişşsiniz.yani yönetici yaz tatilinde 30 saat derse girerse kaç saat ekders alır?Yoksa sadece 10 saat mi girebilir?Teşekkürler

 
 
Cevaplayan Yönetici : Murat BİLİR

Değerli mesai arkadaşım. Ek ders kararlarının "Yetiştirme, okuma -yazma ve uyum kursları" başlıklı 8. maddesi aşağıdaki şekildedir:

MADDE 8- (1) Bu Kararla belirlenen azamî ek ders görevi ve ek ders görevinden sayılan ders saatleri dışında olmak üzere;

a) Ders yılı içinde;

1) İlgili mevzuatına göre, dönem içinde herhangi bir nedenle derslerin yapılamadığı günler için dönem içinde veya dönem sonunda düzenlenen eğitim faaliyetleri ve yetiştirme programları ile ikinci yarıyıl sonunda bazı derslerden yetersizliği görülen öğrenciler için düzenlenen yetiştirme kurslarında veya programlarında,

2) Tam gün tam yıl eğitim yapılan meslekî ve teknik okul ve kurumlarda bu programlar için,

3) Yurt dışında çalışan vatandaşlarımızın çocuklarının, ortak dil ve kültür birliği bulunan soydaşlarımızın, toplumumuza ve eğitim sistemimize uyumlarını sağlamak amacıyla açılan kurslarda,

4) Okuma-yazma kurslarında,

5) İşsizlikle mücadele projesi çerçevesinde yapılan beceri kazandırma ile ilgili eğitim programlarında,

6) Açık öğretim kurumları öğrencilerinin, örgün eğitim kurumlarında gördükleri yüz yüze eğitim uygulamalarında,

görevlendirilen yönetici ve öğretmenlere haftada 10 saate kadar,

b) Yarıyıl ve yaz tatillerinde;

1) Eğitim yapılan her derece ve türdeki örgün ve yaygın eğitim kurumlarında,

2) (a) bendinin 3 ve 4 numaralı alt bentlerinde sayılan kurslar ile 6 numaralı alt bendinde sayılan eğitim faaliyetlerinde,

görevlendirilen yönetici ve öğretmenlerden alanı atölye, laboratuvar ve kurs öğretmenliği olanlara haftada 44, diğerlerine haftada 30 saate kadar,

ek ders görevi verilebilir.

(2) Bu madde kapsamında belirtilen eğitim faaliyetlerinde cumartesi ve pazar günleri ile yarıyıl ve yaz tatillerinde fiilen yerine getirilen ders görevleri, ek ders ücreti karşılığında verilir.

(3) Cumartesi ve pazar günleri, bu madde kapsamında belirtilen eğitim faaliyetlerinde görev yapan okul/kurum yöneticilerinden birine fiilen görev yaptıkları anılan günler için 2 saat ek ders ücreti ödenir. Yöneticilere, fiilen ders okuttukları süreler hariç olmak üzere yönetim görevine bağlı olarak bunun dışında bu madde kapsamında ayrıca ek ders ücreti ödenmez.

Bu maddeye göre işlem yapılması uygun olacaktır.

 
ABDULLAH TANER / 2015-07-05
Halk Eğitimi Merkezleri Seminer

Sayın Hocam Halk Eğitimi Merkezlerinde görev yapan öğretmenler sene sonu ve eğitim öğretim yılı başında mesleki çalışmalarda görevlendirildikleri takdirde ek ders ücreti ödenir mi? teşekkür ederiz

 
 
Cevaplayan Yönetici : Murat BİLİR

Değerli mesai arkadaşım. Ek ders kararlarının 6/3 maddesi "Öğretmenlere, ilgili mevzuatına göre öğretim yılı başında ve sonunda yaptıkları meslekle ilgili çalışma sürelerinde iki haftayı geçmemek üzere ve fiilen görev yapmaları kaydıyla haftada 15 saat ek ders ücreti ödenir." şeklindedir.

2007/19 sayılı genelgenin 2/f maddesinin 2. ve 3. paragrafı da bu hususu düzenlemektedir. Genelgenin bu maddelerine göre yönetmeliklerinde öğretim yılı başında ve sonunda mesleki çalışma yapılması yönünde açıklama bulunan kurumlarda görevli öğretmenlerin bu dönemlerde çalışma yapıp ücret alabilecekleri, yönetmeliklerinde bu yönde hüküm bulunmayan kurumlarda görevli öğretmenlerin ise seminer döneminde çalışma yapıp buna bağlı olarak ek ders ücretlerinden yararlandırılamayacağı(genelge ve yazılı talimatla bu görevi yapsalar dahi) açıkça belirtilmiştir. 

 
| 1 || 2 || 3 || 4 || 5 || 6 || 7 || 8 || 9 || 10 || 11 || 12 || 13 || 14 || 15 || 16 || 17 || 18 || 19 || 20 || 21 || 22 || 23 || 24 || 25 || 26 || 27 || 28 || 29 || 30 || 31 || 32 || 33 || 34 || 35 || 36 || 37 || 38 || 39 || 40 || 41 || 42 || 43 || 44 || 45 || 46 || 47 || 48 || 49 || 50 || 51 || 52 || 53 || 54 || 55 || 56 || 57 || 58 || 59 || 60 || 61 || 62 || 63 || 64 || 65 || 66 || 67 || 68 || 69 || 70 || 71 || 72 || 73 || 74 || 75 || 76 || 77 || 78 || 79 || 80 || 81 || 82 || 83 || 84 || 85 || 86 || 87 || 88 || 89 || 90 || 91 || 92 || 93 || 94 || 95 || 96 || 97 || 98 || 99 || 100 || 101 || 102 || 103 || 104 || 105 || 106 || 107 || 108 || 109 || 110 || 111 || 112 || 113 || 114 || 115 || 116 || 117 || 118 || 119 || 120 || 121 || 122 || 123 || 124 || 125 || 126 || 127 || 128 || 129 || 130 || 131 |

önceki sonraki
 


Müdür yardımcısı ve müdür kaç saat derse girebilir

...
 

Sayın müfettişim ben müdür yardımcılığı görevine ge...

 

Sayın müfettişim, halk eğitimi merkezinde müdür yardımcısıyım.hafta sonu cumartesi (5) pazar(5) saat kurs veriyorum...cumartesi ve pazar günleri 2+2 saat nöbet&ccedi...

 

İYİ GÜNLER. BENİM 8. SINIFLARDA REHBERLİK VE KARİYER PLANLAMA DERSİM VAR. BUNUN BİR SAATLİK ÜCRETİ AYRI MI YAZILIR YOKSA REHBERLİK VE KLÜP FAALİYETLERİ İÇİNDE M...

 

Merhaba müfettişim ben ortaokulda müdür yardımcılığı yapıyorum. Fiilen nöbet tuttuğum takdirde nöbet ücreti alabilirmiyim?

...
 
Değerlendirme Toplantısı
Yarıyıl Değerlendirme Toplantısı
Değerlendirme Toplantısı
Üsküdar-Beykoz denetim grubumuzla, Üsküdar Haydarpaşa Mesleki ve Tek Anad. Lisesinde denetimdeyiz.
E-Denetim Planlama Modülünün Kullanımı Konulu Toplantı
ÖZEL EĞİTİMDE E-DENETİM MODELİ VE YAZILIMI
TEOG SINAVI
Maarif Müfettişleri Galatasaray Lisesinde
Binbirdirek Mah. Dr.İmren Öktem Caddesi Eski Sultanahmet Adliye Sarayı No1 Sultanahmet
Fatih/İSTANBUL
Telefon: (0212) 519 28-53
Fax: (0212) 511 65 58
 
 
   
Bu sitede yer alan içerikler izinsiz olarak kopyalanamaz. Kopyalandığı takdirde tüm sorumluluk sizlere aittir.
Copyright © 2015 TC MEB İstanbul Maarif Müfettişliği Başkanlığı. Tüm hakları saklıdır.