İSTANBUL İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Tasarımla Aramak

Ulusal Öğretmenler Arası Yenilikçi Öğretim Materyalleri Tasarım Yarışması süreci başladı.
Tasarımla Aramak

İstanbul Millî Eğitim Müdürlüğümüz bütünlüklü öğrenmeyi esas alan pek çok proje ve etkinliği hayata geçirdi.  2023 Eğitim Vizyon Belgesi etrafında şekillenen projelerimizden biri eğitimde materyal tasarımına odaklanıyor. Projede, materyallerin nasıl farklı olabileceği, eskiden ve yeniden neler öğrenilebileceği, gelenekselle teknolojinin nasıl bir araya geleceği, farklı eğitim kademeleri içinde nasıl farklı üretilebileceği ve nasıl alternatifler yaratılabileceği gibi sorular öne çıkıyor.

Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin etkililiği öğretim materyallerinin özgünlüğü, öğrenci düzeyi ve ihtiyaçlarına uygunluğu ile doğru orantılıdır. Öğretmenlerin yenilikçi öğretim materyalleri tasarlayarak, öğretim süreçlerinde kullanmaları değişen eğitim anlayışı ve öğretim programlarının temel unsurlarından biridir. Bu bağlamda, öğretim sürecinde materyal kullanımının zenginleştirilmesi ve özgünleştirilmesi, örnek çalışmaların teşvik edilerek yaygınlaştırılması gerekir.

Bu temel amaç doğrultusunda yola çıkan Ulusal Öğretmenler Arası Yenilikçi Öğretim Materyalleri Tasarım Yarışmasının tanıtımı Küçükçekmece Şehit Fethi Sekin Öğretmenevinde yapıldı. İl Millî Eğitim Müdür Yardımcımız Levent Özil ve proje koordinatörlerinin katıldığı toplantıda 39 ilçemizden seçilen koordinatör öğretmenlerle birlikte alanında uzman 50 kişiden oluşan değerlendiriciler bir araya geldi.

Tasarım Kültürünü Yaygınlaştırmak

Okuyan, düşünen, araştıran, tartışan ve bir ürün ortaya koyabilme becerisine sahip bireylerle örülü toplumların dünyaya yön verdiğini belirten Levent Özil, “Ülkemizin 2023 Eğitim Vizyonu hedeflerine ulaşması ve bu süreçte ilimizin de üstüne düşen rolü yerine getirebilmesi, yerel çaba ve potansiyeli harekete geçirmeyi zorunlu kılmaktadır. Bu bağlamda öğretim süreçlerinde de yerel çaba ve potansiyelin en üst düzeyde kullanımını sağlamak üzere İstanbul Millî Eğitim Müdürlüğümüz Ulusal Öğretmenler Arası Yenilikçi Öğretim Materyalleri Tasarım Yarışması düzenliyor.” dedi.

Eğitim ve öğretimde iyi uygulamalarla örnek çalışmaların yaygınlaşmasının sağlanması gerektiğini vurgulayan Özil, “Günümüzde eğitim materyalinin ne anlama geldiği, nasıl tasarlandığı ve tasarlanması gerektiği gibi sorular etrafında şekillenen Ulusal Öğretmenler Arası Yenilikçi Öğretim Materyalleri Tasarım Yarışmasıyla son yıllarda büyük bir ivme kazanan eğitim materyalleri tasarımına katkı sunuyoruz. Öğrenmenin ne anlama geldiği, nasıl tasarlandığı ve tasarlanması gerektiği gibi sorular üzerinde yoğunlaşan yarışmamız, yalnızca İstanbul için değil, ülkemizin  geleceği için de büyük önem taşıyor. Merakı ve bakış açılarında değişimleri teşvik eden yeni tasarımlar Ulusal Öğretmenler Arası Yenilikçi Öğretim Materyalleri Tasarım Yarışmasıyla tüm Türkiye’ye yayılacak.”  şeklinde konuştu.

Skalası oldukça geniş olan yarışmaya birçok alana ait materyalle katılmanın mümkün olduğunu belirten Özil, “ Ulusal Öğretmenler Arası Yenilikçi Öğretim Materyalleri Tasarım Yarışmasıyla,  eğitimi iyileştirecek çözümleri materyal tasarımı yoluyla arıyoruz. Bu yüzden öğrenme biçimi olarak tasarım, tasarım biçimi olarak öğrenme fikri bizim için oldukça önemli. Tüm projelerimiz gibi bu yarışmamızın da eğitimimiz için ilham verici olacağını ümit ediyor, yarışmamızın gerçekleşmesine katkıda bulunan herkese gönülden teşekkürlerimizi sunuyorum.” dedi.

Yarışma 5 Kategoriden Oluşuyor

Yarışmanın kategorilerinden bahseden proje koordinatörü Leyla Bostan, “Yarışma, okul öncesi, ilkokul, ortaokul, ortaöğretim ve dijital kategori olmak üzere 5 kategori hâlinde başvuru almak suretiyle yapılacak. Genel öğretim konularının yanı sıra değerler eğitimi alanında yapılan başvurular da bu kapsamda değerlendirilecek. Materyal Değerlendirme Kurulu tarafından okul öncesi, ilkokul, ortaokul, ortaöğretim ve dijital materyal kategorileri bazında hazırlanan materyaller değerlendirilerek, her kademeden materyaller saha ziyaretine kalıp sahada değerlendirildikten sonra dereceye giren ilk üç materyal yani toplamda 20 materyal ödüllendirilecek” ifadelerini kullandı.  Bostan, yarışmanın yaratıcı üretimi, sürdürülebilir çoklu iş birliklerini ve sosyal bağlar kurmayı cesaretlendiren bir dizi dinamik öğrenme formatı önerdiğini de kaydetti.

Toplantı, 39 ilçemizden seçilen koordinatör öğretmenlerle birlikte alanında uzman 50 kişiden oluşan değerlendiricilerin yarışma sürecine dair görüş ve önerileriyle devam etti. Günümüzün değişen dünyasında eğitim materyali tasarımının önemine değinen katılımcılar,  yarışmanın materyal tasarımı alanında oynayacağı role değindiler.

Ulusal Öğretmenler Arası Yenilikçi Öğretim Materyalleri Tasarım Yarışmasına katılmak için başvurular 18 Şubat 2019’da başlıyor. Başvurular 12 Nisan 2019’a kadar yapılabilir.

Yarışmayla ilgili ayrıntılı bilgi için:  https://istanbul.meb.gov.tr/www/ogretmenler-arasi-yenilikci-ogretim-materyalleri-ulusal-tasarim-yarismasi/icerik/2146

Başvurular ve süreç için:

istmem.com

https://twitter.com/istmemmateryal

www.bhbi.istmem.com

11-02-201911-02-201911-02-201911-02-201911-02-201911-02-2019

Binbirdirek M.İmran Öktem C.No1 Eski Adliye Binası Sultanahmet/Fatih/İSTANBUL - (0212) 455 04 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.