İSTANBUL İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Tasarım İçin Farklı Bir Atölye

Çamur Atölyesinde öğrencilerimiz eğlenerek el becerisi çalışmaları yapıyor; hem eğleniyor hem öğreniyor.
Tasarım İçin Farklı Bir Atölye

Çamur harika bir iletkendir! Kendimizi, özümüzü, tarihimizi, rengimizi hatırlatan en doğal iletişim aracıdır. Her şeyi içinde barındıran, bizden bir malzemedir. İçimizde devamlı devinen o kalabalık gürültüyü çeker alır sanki. Her şey netleşir, bize öz "ben" ile karşılaşmak kalır. İçerideki ses şekle bürünüp adeta bizi bize anlatır.

Bu düşünceden yola çıkan Eyüp Feridun Tümer İlkokulu Çamur Atölyesi ile öğrencilerin fiziksel, bilişsel ve ruhsal gelişimine katkıda bulunmak, sanatsal gelişimini desteklemek, çamurun insan psikolojisine yaptığı olumlu etkilerden yararlanmak amaçlanıyor.

İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzde de uygulanan atölye odaklıprojede çocukların eğlenerek öğrenmelerini sağlamak, çocukların sınıf dışında farklı öğrenme ortamlarında eğitim görmelerini sağlamak ön planda tutuluyor. Çocuklarınetkinlikler yapılırken heyecanlı ve istekli olduğu bunun da öğrenmeyi kolaylaştırdığı görülüyor. Ayrıca fiziksel, ruhsal ve akademik olarak çocukların gelişimine katkı sağlıyor.

Hayal Gücünü Geliştirmek

Çamur Atölyesinin kurulmasındaki gerekçeler, çocuklar arasında yaşanan çatışma ortamını önleyerek şiddete engel olmak, öğrencilerin tasarım ve yaratıcılık gücünü geliştirmek için uygulama imkânı sunmak. Dolayısıyla doğal ortamdan uzaklaşan öğrencilerde biriken statik elektriğin boşalmasını sağlamak, psikolojik rahatlama sağlayarak öğrencilerin ruh sağlığına hizmet etmek, ince ve kalın motor kaslarını geliştirmek, fiziki gelişime katkı sunmak, öğrencilerin hayal gücünü geliştirmektir.

Atölyenin görsel sanatlar, matematik, sosyal bilgiler ve diğer derslerde soyut olarak anlatılan konuların somutlaştırılması, yaparak yaşayarak öğrenmenin sağlanması açısından ders içi etkinliklerde kullanıldığı ve faydalı sonuçlar ortaya çıktığı görüldü. Örneğin Matematik dersinde bütün yarım kavramını anlatan öğretmen atölyede dersi işleyerek çocuklara yaptırdığı şekillerle bütün-yarım kavramını anlattı. Sosyal Bilgiler dersinde çocuklar tarihi eserler yaptı. Bunların yanı sıra çocukların özgün çalışmalar yaparak bir ürün ortaya çıkarmanın verdiği mutlulukla özgüvenlerinin arttığı okuldaki kavgaların azaldığı fark edildi.

Dört Ana Tema

Proje öğrencinin fiziksel gelişimini desteklemek, öğrenciler arasındaki şiddetin önlenmesi, sanatsal gelişimi desteklemek, akademik gelişime katkıda bulunmak şeklinde dört ana tema üzerine kurulu.

Öğrencinin Fiziksel Gelişiminin Desteklemesi: Çamurun yoğrulması ve şekillendirilmesi esnasında çocuğun ince motor kas- kalın motor kas gelişimini sağlıyor. El göz koordinasyonunun sağlanmasına katkıda bulunur.

ÖğrencilerArasındaki Şiddetin Önlenmesi:Atölye, kentsel yaşamın getirmiş olduğu aşırı stres ve kaygı duygularının giderilerek öğrencinin rahatlamasını sağlıyor. Vücuttaki statik elektriğin boşalması bu bağlamda en önemli nokta? Başarma duygusunu geliştirerek ve bir eser ortaya koyma hazzını yaşayarak mutluluk hormonunun salgılanması sonucu öğrenci mutlu olur.

Sanatsal Gelişimi Desteklemek:Öğrenciler çeşitli figürler mesela üç boyutlu çalışmalar yapıyor. Onların şekil verme, hayal etme ve hayal ettiği şekli yaparak somutlaştırma becerisi gelişiyor.Böylelikle tasarım gücünün gelişmesine katkı sağlanıyor.

Akademik Gelişime Katkıda Bulunmak:Özelikle Matematik ve Sosyal Bilgiler dersinde materyal olarak kullanılması söz konusu. Kolay şekillenmesi ve somut bir nesne olması nedeniyle soyut kavramların daha çabuk öğrenilmesine katkı sağlanıyor.

 

Özgün Uygulamalar

Sunuş, buluş, yaparak yaşayarak öğrenme yöntemleri kullanılan projeye katılan öğrencilerin kalem tutma, yazı yazma becerilerinin gelişirken okula uyumları kolaylaşıyor. Şiddet eğilimi olan kendisini ifade etmekte zorlanan çocukların yaptıkları eserler ile kendilerini ortaya koydukları, arkadaşlarına ve çevreye karşı olumlu tutum geliştirdikleri gözlemlendi.

Projeyle, sanatsal açıdan öğrencilerin başlangıçta basit düzeyde eserler ortaya koyarken zamanla çalışmalarını geliştirdikleri orijinal eserler ortaya koydukları görüldü. Öğrencilerin tasarım yeteneklerinin geliştiği, kendilerine güvenlerinin arttığı farklı denemeler yapmaktan çekinmedikleri gözlemlendi. Ayrıca çocukların ve öğretmenlerin atölyeyi keyifle kullandıkları, öğretmenlerin atölyeyi derslerle bütünleştirerek konuları işledikleri de kaydedilmeli.

Proje derslerle ilişkilendirilerek çeşitli çalışmalar yapıldı. Tarihi eserler, matematiksel çalışmalar çocukların yaratıcılığının gelişmesi için yapılan özgün uygulamalardan birkaçı.

31-05-201931-05-201931-05-201931-05-201931-05-2019

Binbirdirek M.İmran Öktem C.No1 Eski Adliye Binası Sultanahmet/Fatih/İSTANBUL - (0212) 384 34 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.