İSTANBUL İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Tasarım-Beceri Atölyeleri Akademik İş Birliği

Beykoz Sabancı Öğretmenevi'nde gerçekleştirilen çalıştaya İstanbul'daki üniversitelerimizin rektör yardımcıları ve temsilcileri katıldı.
Tasarım-Beceri Atölyeleri Akademik İş Birliği

Tasarım, günümüz kültürünün ve üretiminin temel bir parçası hâline geldiğinden, eğitim ortamlarımızın da tasarımla öğrencilerimiz arasında bir bağ kurmayı mümkün kılacak şekilde tasarlanması gerekiyor.  Her şeyi yeni baştan düşünmeyi gerektiren bu süreç ise hiç şüphesiz çok katmanlı etkileşimler aracılığıyla sağlanabilir.

Millî Eğitim Bakanlığı'nın 2023 Eğitim Vizyon Belgesi'nde önemli yere sahip olan Tasarım-Beceri Atölyeleri; ilkokuldan başlayarak tüm öğretim kademelerinde çocuğun kendisini, meslekleri, çevresini tanımasına yardımcı olan, yeniçağın gerektirdiği becerileri kazanmasını sağlayan, bilmekten çok tasarlamanın, yapmanın, üretmenin ön plana çıktığı mekânlardır. Bilmekten çok tasarlamanın, yapmanın, üretmenin ön plana çıktığı Tasarım-Beceri Atölyeleri 21. yüzyıl becerileri ve yükseköğretim alanları ile ilişkilendirilerek bilim, sanat, kültür, spor ve yaşam becerileri olmak üzere beş temel alan odaklı olarak tasarlandı.

Gelecek İçin Akademik İş Birlikleri

Heyecan verici deneyler, istikametler için birer platform niteliğindeki Tasarım-Beceri Atölyeleri'nin İstanbul'da yaygınlaşması amacı ve verimli bir araştırma sahası olması düşüncesiyle üniversitelerimizle yapılacak iş birlikleri önem arz etmektedir. Tasarım-Beceri Atölyeleri'nin öğretim sürecinin etkili biçimde işleyebilmesi amacıyla İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz üniversitelerle müşterek çalışmalar gerçekleştiriyor.

Bu kapsamdaki ön çalıştayın amacı Tasarım-Beceri Atölyeleri Akademik İş Birliği Modeli'nin tanıtımı ve İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz ile İstanbul'daki üniversitelerimiz arasında gerçekleştirilecek iş birlikli çalışmaların ana hatlarının belirlenmesiydi.

Çocuğu Bütünlüklü Ele Almak

İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı, yaptığı açılış konuşmasında, Bakanlığımızın 2023 Vizyon Belgesi'nde yer alan Tasarım-Beceri Atölyeleri daha önceki atölye benzeri çalışmaların farklı bir bakış açısıyla ortaya konduğunu belirtti.  Çocuğun ontolojik temelle ele alınmasına dikkati çeken Yazıcı, "Çocuğu çok yönlü bütüncül olarak düşünmek, çocuğun duygularının da kapsama alınmasını gerektiriyor. Çocukların yeteneklerinin çoklu gözlemlerle ele alınması ve geliştirilmesi için atölyeleri temel eğitim okullarından başlayarak yaygınlaştırmayı hedefliyoruz. Burada atölyelerin kurs merkezi gibi sadece ders dışında kullanılmaması, onun yerine ders içerisindeki etkinlik uygulamalarıyla da tüm çocuklarımızın doğasının tespitine yarayacak mekânlar olarak düşünüyoruz. Çocuğun biricik olmasından hareketle bilim, kültür, sanat, spor, yaşam alanlarındaki atölyelerle çocuğun kendi doğasını keşfetmesi ve öğretmenler tarafından fark edilmesine ihtiyaç var." şeklinde konuştu.

Yeni Bakış Açıları ve Bir Model Geliştirmek

İl Millî Eğitim Müdürümüz Levent Yazıcı, üniversitelerle standart protokoller yerine üniversitelerin kendi özgünlük ve imkânları doğrultusunda geliştirilecek protokoller üzerine çalışacaklarını kaydetti.  Tasarım-Beceri Atölyesi uygulamalarının şu andaki özgünlüğünün 2023 Eğitim Vizyon Belgemizdeki çerçevesinden kaynaklandığının altını çizen Yazıcı, "Akademik İş Birliği Modeli'nde Tasarım-Beceri Atölyeleri'ne her üniversitenin kendi özgünlüğünü katarak bir model geliştirmek ve yeni bakış açıları getirmeyi hedefliyoruz. Sadece eğitim fakülteleri değil; mühendislik, güzel sanatlar, fen-edebiyat gibi birçok fakültemizin ve enstitülerimizin katkısıyla trans-disipliner bir yaklaşımla ele almak istiyoruz. Bu çerçevede birer öneri olarak ortaya koyduğumuz Tasarım-Beceri Atölyesi kurulabilecek, gelişime açık okulları ilçelerimizle ve üniversitelerimizle eşleştirdik. Üniversitemizin atölye tasarım çalışması yapması, bakış açılarının yansıyacağı bir sistem oluşturulması, kaynak odalarla öğretmen eğitimi, zümrelere danışmanlık yapabilme ve alan araştırmalarında merkez olarak kullanabilmelerini amaçlıyoruz." ifadelerini kullandı.

Tasarım-Beceri Atölyesi Akademik İş Birliği Modeli

Tasarım-Beceri Atölyeleri İl Koordinatörümüz Dr. Filiz Gülhan, yaptığı sunumda Tasarım-Beceri Atölyeleri'nin 2023 Eğitim Vizyon Belgesi'ndeki yeri, atölye alanları, İstanbul'da yapılan Tasarım-Beceri Atölyeleri çalışmaları ve Akademik İş Birliği Modeli'ne yönelik açıklamalarda bulundu. Sununu ardından soru-cevap kısmına geçildi.

İkinci oturumda ise fikir tepsisi uygulaması gerçekleştirilerek Tasarım-Beceri Atölyesi Akademik İş Birliği Modeli'nin detaylarına yönelik görüş ve öneriler alındı. Üniversite-ilçe eşleştirmelerine göre 12 masada yer alan Üniversite temsilcileri ve İlçe Millî Eğitim Müdürlerimiz değerlendirmelerde bulundu ve masa raportörlerince rapor yazımları gerçekleştirildi. Masalarda Tasarım-Beceri Atölyesi Akademik İş Birliği Modeli'ne yönelik düşünceler, modelin uygulanma sürecine yönelik öneriler, üniversitelerimizin katkı sağlayabileceği çalışmalar ve atölye alanları, üniversite - ilçe - okul eşleştirmeleri üzerine değerlendirmeler, protokole yönelik düşünceler, bir sonraki çok paydaşlı olarak gerçekleştirilecek Tasarım-Beceri Atölyeleri Akademik İş Birliği Çalıştayı'na yönelik yaklaşımlar üzerinde konuşuldu. Ön Çalıştayın son bölümünde ise tüm masalarda ortaya çıkan görüş ve öneriler, yapılan sunumlarla paylaşıldı.

İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı, "Bu ülkenin çocuklarına bir değer üretelim, Tasarım-Beceri Atölyeleri'ne beraber yön verelim istiyoruz. Katılımınız, katkınız için çok teşekkür ediyorum." diyerek katılımcılara teşekkür etti. Ön çalıştay, hatıra fotoğrafı çekimiyle sona erdi.

27-11-201927-11-201927-11-201927-11-201927-11-201905-12-2019

Binbirdirek M.İmran Öktem C.No1 Eski Adliye Binası Sultanahmet/Fatih/İSTANBUL - (0212) 384 34 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.