İSTANBUL İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Okuma Becerileri Seminerleri

İstanbul Ölçme Değerlendirme Merkezimizin okuma becerileri alanında farkındalık kazandırmaya dönük çevrim içi seminerleri Sayın Dr. Nilay Yılmaz ve ilkokul öğrencilerinin buluşmasıyla başladı.
Okuma Becerileri Seminerleri

Millî Eğitim Bakanlığımızın 2023 Eğitim Vizyonu'nda da belirtildiği üzere öğrenci, ebeveyn, öğretmen ve okul; vizyon belgemizin dört temel unsurudur. Öğrencilerimiz, bu ekosistem içerisinde ortak paydayı temsil etmektedir. Ailelerin zaman, özne, nesne ve mekân ilişkilerinde gereken derinlik ve tasarruf bilincine sahip olmaları, çocuklarının doğal biçimde yeşermelerine ve yetişmelerine imkân sağlayacaktır.

Okuma Kültürü

Okuma kültürünü geliştirmek için bireyin hayatına okumayı ne kadar erken dâhil edersek o kadar başarılı oluruz. İlk önce okumayı öğreniriz, sonra da öğrenmek için okuruz. Dolayısıyla okuma ilk başta amaç iken, onu öğrendikten sonra bir araç hâline gelir ve bu aracı doğru ve etkili bir biçimde kullanabildiğimiz ölçüde bilgi evrenimiz genişler. Deneyimlerimiz öğrenmede sürekli olarak bu beceriden yararlandığımızı göstermiştir.

Eğitimde okumanın önemini araştıranlar ilköğretim döneminde kazanılan okuduğunu anlama gücünün, daha sonraki yıllarda gerçekleşen öğrenmelerin çoğunu etkilediğini vurgulamaktadırlar. Okuma kültürünün yaygınlaşması ile ilgili yapılan çalışmaların amacı; kalkınmanın, kültürel mirasın korunmasının, öğrencilerin ulusal ve uluslararası sınavlarda başarıya ulaşmasının ancak okuma kültürü kazanılmasıyla gerçekleşeceğine olan inançtır. Türkiye'de okuma oranlarının yıllar içinde artması okuma kültürünün yaygınlaştırması için yapılacak çalışmaların başarıya ulaşacağını göstermektedir.

Düşünme Oyunları

Bu çerçevede İstanbul Ölçme Değerlendirme Merkezi okuma becerileri alanında farkındalık kazandırmak ve okuma bilinci aşılayabilmek için öğrenci, ebeveyn ve öğretmenlere yönelik çevrim içi seminerler düzenliyor.

Seminerler, Kent Üniversitesi Öğretim Görevlisi Sayın Dr. Nilay Yılmaz ve ilkokul öğrencilerinin buluşmasıyla "Düşünme Oyunları" adı altında başladı. Yaratıcı okuma çalışmalarıyla okuma sürecinde çocuk ve oyunu buluşturan seminerde, okumanın çocukluk döneminde kazandığımız ve hayatın her döneminde kullanma ihtiyacı duyduğumuz bir beceri olduğu bir kere daha fark edildi.

Seminerde, okurken oynamayı, oyun oynarken eğlenmeyi, eğlenirken düşünmeyi vurgulayan yaratıcı düşünme bileşenleri incelendi, okuma sürecini destekleyecek yaratıcı etkinliklere, kuramsal bilgilere ve örnek öykü uygulamalarına yer verildi. Öğrencilerimizin yoğun ilgisiyle karşılaşan seminerde Yılmaz, etkileşimli olarak yapılan seminerde öğrencilerde okuma isteği ve üst düzey düşünme becerilerinin gelişmesi için örnek çalışmalarını sundu.

Binbirdirek M.İmran Öktem C.No1 Eski Adliye Binası Sultanahmet/Fatih/İSTANBUL - (0212) 384 34 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.