İSTANBUL İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Okul Kültürü ve Okul Dergileri

İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz Avrasya Kitap Festivali’nde “Okul Kültürü ve Okul Dergileri” adlı bir panel düzenledi.
Okul Kültürü ve Okul Dergileri

Avrasya Kitap Festivali’ndeki “Okul Kültürü ve Okul Dergileri”  adlı panelin yöneticiliğini Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Sedat Cankılıç yaptı. Konuşmacılar ise Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencileri Necip Fazıl Elmas, Mirza Kotil ve Helin Yaren Ekmen idi.

Türkiye’deki “ekol okul” tanımlamasını ve bu tanımlamayı elde eden okulların genel özelliklerine değinen Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi 10. Sınıf öğrencisi ve aynı zamanda İstanbul Öğrenci Meclisi Başkanı Necip Fazıl Elmas, bir okulun kendi kültürünü oluşturmasının ne demek olduğunu Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi özelinde anlattı. Daha sonra okulun tarihinde geçirdiği zor süreçlerden ve öğrenciler üzerindeki etkilerinden bahseden Elmas, yatılılığın bir okulun kültürüne katkısına vurgu yaparak, dünyada önemli okulların yatılılıklarından olumlu örnekler vererek konuşmasını bitirdi.

Okul Dergisi Nasıl Çıkarılır?

Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi 10. Sınıf öğrencisi Mirza Kotil, “Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi’nde Okul Dergisi Nasıl Çıkarılır?” başlıklı konuşmasında şunları söyledi: “Bir dergi çıkartmak için öncelikle sağlam bir motivasyon ve gayretli ekip arkadaşlarına ihtiyaç vardır. Motivasyon her işte olduğu gibi burada da öğrencilerin ellerinden gelenin en iyisini yapması bakımından önemlidir. Şahsen bu motivasyonu bana ve ekip arkadaşlarıma veren şey, okulumuzda yıllardır süregelen dergicilik kültürü oldu. Ekip arkadaşları olarak birbirimize vermiş olduğumuz destek sayesinde sürekli daha iyisini yapmaya odaklandık ve elimizden gelenin en iyisini ortaya koymaya çalıştık. Ekibimizi oluşturup yapacağımız derginin konusunu ve temasını belirledikten sonra ise birtakım süreçler izlememiz gerekti.”

Başlangıç aşamasında adil ve mantıklı bir görev dağılımı yaptıklarını belirten Kotil, bunun ardından herkesin bireysel görevlerini yapmasını (yazıları yazması, röportaj yapması vs.) bekledikleri ifade etti. Derginin içerik kısmı bittikten sonra dergi editörleri olarak yazıları toplayıp düzenlediklerini kaydeden Kotil, “Ardından tasarımla görevli olan arkadaşımla beraber uzun bir süre pek çok dergi tasarımı yaptık, değiştirdik ve nihayet en beğendiğimiz tasarımda karar kıldık ve okul idaresinin beğenisine sunduk. İdarenin gözümüzden kaçan hataları bize göstermesinin ardından dergiyi nihai haline ulaştıracak bir takım değişiklikler yapıldı ve artık tamamlanmış olan dergimiz basıma gönderildi. Burada önemli olan daha önce pek çok dergi çıkartmış olan üst dönemlerimizin bizi bu süreçte yalnız bırakmaması ve her fırsatta yardımcı olmaya çalışmasıydı. Bir grup insanın bir araya gelip dergi çıkartmasının çok ötesinde bir şey gerçekleşiyor Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi’nde bu etkinlik nesillere yayılıyor.” ifadelerini kullandı.

Okul Dergileri ve Kartal Neşriyat

Panelin son konuşmacısı ise Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi 12. Sınıf Öğrencisi Helin Yaren Ekmen  “Okul Dergileri ve Kartal Neşriyat” başlıklı bir konuşma yaptı. Okulda 9 farklı alan dergilerinin çıktığından söz eden Ekmen, okulun sergi mekânı GaleriKartal’da gerçekleşen okuldaki süreli yayıncılık serüvenini konu alan “Kartal Neşriyat” sergisine değindi. Okul Kültürü ile iç içe geçen dergicilik çalışmalarından bahsederek her derginin ayrı bir okul olduğunu söyledi.

03-03-201903-03-201903-03-201903-03-201903-03-201903-03-2019

Binbirdirek M.İmran Öktem C.No1 Eski Adliye Binası Sultanahmet/Fatih/İSTANBUL - (0212) 455 04 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.