İSTANBUL İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Kurumsal Dış Değerlendirme Raporu

Millî Eğitim Bakanlığı, “Mesleki ve Teknik Ortaöğretimde Kurumsal Dış Değerlendirme Raporu” yayımlandı.
Kurumsal Dış Değerlendirme Raporu

Millî Eğitim Bakanlığı, “Mesleki ve Teknik Ortaöğretimde Kurumsal Dış Değerlendirme Raporu”nda, Türkiye´de mesleki ve teknik eğitim veren kurumların kalite güvence sistemi bağlamında kurumsal dış değerlendirmeleri ele alındı. Rapor, “Eğitim, Analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi” kapsamında yayımlanan ikinci rapor oldu.

Yürütücülüğünü Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Mahmut Özer´in yaptığı rapor, Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürü Prof. Dr. Kemal Varım Numanoğlu, Dr. H. Eren Suna, Dr. Hande Tanberkan, Emine Eroğlu, Ümare Altun, Yusuf Çidem, Aslı Demircan, Emel Bakırkaya ve Ayşim Seçen tarafından hazırlandı.

Kurumların Dış Kalite Değerlendirmesi

Rapor, mesleki ve teknik ortaöğretim kurumları içerisinde üstün  performansıyla öne çıkan okul ve kurumları görünür kılmayı amaçlıyor. Böylece, sınırlı kamu kaynaklarını emsalleri okul ve kurumlara göre daha iyi kullanıp kaliteli hizmet üreten okul ve kurumların örnek çabasının yaygınlaştırılması hedefleniyor.

Raporda, 2 bin 489´i Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, 633´i çok programlı Anadolu lisesi ve 372´i mesleki eğitim merkezi olmak üzere toplam 3 bin 494 mesleki ve teknik ortaöğretim kurumunun dış kalite değerlendirmesi yapıldı.

Bu değerlendirme, “eğitim-öğretim ortam ve alt yapısı”, “öğrenci başarı, devam ve disiplin durumu”, “rehberlik çalışmaları”, “proje ve okul sektör iş birliği çalışmaları”, “sosyal etkinlik çalışmaları” ile “yönetim ve organizasyon” olmak üzere 6 temada 65 gösterge aracılığıyla yapıldı. Bu kapsamda, altı temada 81 ildeki en başarılı mesleki ve teknik Anadolu liseleri, çok programlı Anadolu liseleri ve mesleki eğitim merkezleri belirlendi.

Millî Eğitim Bakanı Sayın Ziya Selçuk, raporun takdiminde, “Mesleki ve teknik eğitimde gelişmesi gereken alanların belirlenmesi, araştırmalarla irdelenip daha iyi anlaşılması ve sonrasında paydaşların da içinde olduğu süreçte uygulanabilir ve sürdürülebilir çözümlerin geliştirilmesi için eğitim ekosistemimizin veri temelli ve katılımcı süreçlerde hazırlanması gerekiyor.” ifadelerini kullandı.

Kalitenin sürdürülebilir olmasının ilgili kalite standartlarının belirli dönemlerde izlenmesi  ve değerlendirilmesiyle bunun ise kalite güvence sisteminin kurulmasıyla sağlanacağının altını çizen Bakan Selçuk, “Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğümüz bünyesinde  kurulan kalite izleme ve değerlendirme birimleri bütünleşik ve birbirini tamamlayıcı öz değerlendirme ve dış değerlendirme çalışmaları gerçekleştirmektedir.” dedi.

Belirli Periyotlarla Tekrarlanacak

2017-2018 Eğitim Öğretim Yılında mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında yapılan dış kalite değerlendirmesi bir süreç izleme çalışması olarak belirli periyotlarla tekrarlanacak. Böylece her dönem, bir önceki döneme göre gelişimin takip edilebileceği çalışmada toplanan verilerin niteliği geliştirilerek yeni yapılacak çalışmalarda kurumlar hakkında daha detaylı bilgiye ulaşma imkânı sağlanacak.

Millî Eğitim Bakanlığı, mesleki ve teknik eğitim veren okullarda kurduğu kalite güvence sistemi ile okulların kalite kültürünü geliştirmelerini ve böylece kalitelerini sürekli iyileştirmelerine destek vermeyi hedefliyor. Ayrıca dış değerlendirme sürecinde belirlenecek iyi uygulama örneklerinin de tüm okullara yaygınlaştırılması planlanıyor.

Raporun ayrıntıları için:

http://mtegm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_11/29122622_mesleki_ve_teknik_ortaogretimde_kurumsal_dis_degerlendirme_raporu_web_29kasim_1.pdf

Binbirdirek M.İmran Öktem C.No1 Eski Adliye Binası Sultanahmet/Fatih/İSTANBUL - (0212) 384 34 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.