İSTANBUL İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Kültürel Gelişim İçin Haydi Müzeye

Kültür ve Turizm Bakanlığı Bakan Yardımcısı Prof. Dr. Ahmet Haluk Dursun, Marmara Üniversitesi’nde “Eğitimde Müzeciliğin Rolü” hakkında konuştu. 
Kültürel Gelişim İçin Haydi Müzeye

Müzeler, kültür ve bilim tarihine ait eserleri toplayıp, koruma, sergileme işlevini yerine getirirken; yayınları, hazırladıkları eğitim programları, sanatsal ve kültürel etkinlikleri ile toplumun eğitimine katkıda bulunmaktadırlar. Bilgi edinmenin en zevkli yollarından biri olan müzeler, çocuklarda yaratıcı ve yorumlayıcı düşünceyi geliştiren yeni bir alan olarak bugün birçok ülkede okul eğitiminin bir parçası olarak kabul ediliyor. Müzede eğitim eserleri gözlemleme, keşfetme ortamı yaratıyor. Ayrıca eleştirel düşünme ve tartışmaya imkân veren soru-cevap, yazı, çizim, drama, serbest resim ve ebru çalışmaları gibi etkinliklerle çok renkli hâle gelebiliyor. 

Ortaöğretimde Müze Eğitimi İş Birliği Protokolü

 Bu düşünceden hareketle Millî Eğitim Bakanlığı ile Kültür ve Turizm Bakanlığı arasında “Ortaöğretimde Müze Eğitimi İş Birliği Protokolü” imzalandı. Akabinde ise İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzle İl Kültür Turizm Müdürlüğü arasında eğitimin ve kültürel alanın imkânlarının yeni nesillerimize sunulması amacıyla ek bir protokol hazırlandı.   “Ortaöğretimde Müze Eğitimi İş Birliği Protokolü” ile Millî Eğitim Bakanlığında görev yapan öğretmenlerin müze ve ören yerlerine ücretsiz girişleri sağlanacak, ayrıca müzelerde eğitim ve öğretim faaliyetlerinin yapılabilmesi için eğitim ortamları düzenlenecek. Ortaöğretim kurumlarına seçmeli ders olarak “Müze Eğitimi” dersi konulacak, bu dersin uygulamalarının müze ve ören yerlerinde yapılması sağlanacak.

Müzede Eğitim Projesi geliştirilerek tüm hızıyla devam ediyor. Bu kapsamda bugün Kültür ve Turizm Bakanlığı Bakan Yardımcısı Prof. Dr. Ahmet Haluk Dursun, Marmara Üniversitesi Ord. Prof. Dr. Nihad Sayar Konferans Salonunda “Eğitimde Müzeciliğin Rolü” hakkında konuştu.  Konferansa İl Millî Eğitim Müdürümüz Levent Yazıcı,  İstanbul Kültür ve Turizm Müdürü Coşkun Yılmaz,  müdür yardımcılarımız ve Müzede Eğitim Projesinde görev alan Fatih ve Zeytinburnu ilçelerindeki öğretmenlerimiz katıldı.

Kültür ve Turizm Bakanlığı Bakan Yardımcısı Ahmet Haluk Dursun, müzede eğitim çalışmalarını okul grupları dışına taşımak ve daha fazla çocuğa erişebilmek amacıyla imzalanan protokolün önemine dikkat çekti. Kültür ve Turizm Bakanlığının çalışmalarının ancak eğitimle birleşince anlamlı birtakım faaliyetlerin yapılabildiğini vurguladı.

Çoklu İş Birlikleri Şart

Kültür ve Turizm Bakanlığı bünyesinde gerçekleştirilen çalışmaları anlatan Bakan Yardımcısı Haluk Dursun, kültürün yayılması, korunması ve gelecek kuşaklara aktarılmasına bir bütün olarak bakıldığı zaman tek başına Kültür ve Turizm Bakanlığının altından kalkabileceği bir iş olmadığını söyledi. Dursun, Kültür ve Turizm Bakanlığının, bazı bakanlıklar ve birimlerle iş birliği yapması gerektiğini, kültür meselesinin ancak çoklu iş birlikleri sayesinde hakiki manasına kavuşacağını vurgulayarak konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Buradan bakıldığında bakanlık tek başına bir şey yapamaz, yanına paydaşlar almamız lazım. Kültür meselesinde bakanlığın yapabilecekleri ancak Millî Eğitim Bakanlığı ile bir araya gelmek suretiyle olur. Çünkü tek başına olmaz.”

Paydaşların Çoğaltılması

Bakan Yardımcısı Dursun, kültürü ulaştırmak için paydaşların çoğaltılması gerektiğini aktararak, aynı sesle ifade edilen değerlerin karşılık bulmasının da ayrıca önemli olduğunu anlattı. Dursun, konuşmasını şöyle sürdürdü:  “Sadece Millî Eğitim Bakanlığı paydaş olarak yetmez, bunun yanına Gençlik ve Spor Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı da bu cephe içerisinde olmalıdır. Kültürü ulaştırmak için eğitim, gençlik ve spor ama muhakkak da kadını ve aileyi dâhil etmemiz gerekmektedir.”

Bakan Yardımcısı Dursun, kültür alanındaki çalışmaları sadece kültürel kurumlarla sınırlamayıp eğitim kurumlarıyla beraber daha nitelikli hâle getirmek için mekâna dayanan ve merak içeren öğrenmenin imkânlarına dikkat çekti.  Bakan Yardımcısı Dursun akademideki deneyimlerinden hareketle, öğrencilerine yaptığı tavsiyeleri hatırlatarak, her öğrencinin sıra dışı bir yanının çok değerli olduğunu kaydetti. Ziyaret edilecek her yer ve mekân için önce mekânın ruhuna ve mazisine saygı duyularak ve onu öğrenerek başlamanın gerekliliğini hatırlatan Bakan Yardımcısı Dursun, klasik kültürümüzdeki “kalemde yetişmek”, “kalem efendisi olmak” deyimlerini zikretti. Gençlerin ufkunu genişletmek için müze, kütüphane, seminer ve konferans salonları gibi ortak mekânların aktif bir şekilde kullanılmasına işaret ederek Millî Eğitim Bakanlığı ile Kültür ve Turizm Bakanlığı arasındaki protokolün kağıt üzerinde bırakılmaması gerektiğini söyledi.

17-12-201817-12-2018

Binbirdirek M.İmran Öktem C.No1 Eski Adliye Binası Sultanahmet/Fatih/İSTANBUL - (0212) 384 34 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.