İSTANBUL İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

İdeal Okul ve Eğitimde Alternatif Yaklaşımlar Zirvesi Yapıldı

Alternatif  Eğitim Modeli uygulayan kurumlar  ile  eğitime ilişkin farklı ve yenilikçi görüşleri olan eğitimcileri bir araya getirme amacıyla “İdeal Okul ve Eğitimde Alternatif Yaklaşımlar Zirvesi” yapıldı.  
İdeal  Okul  ve  Eğitimde  Alternatif Yaklaşımlar  Zirvesi Yapıldı

Marmara Üniversitesi İlahiyat Camii Kültür Merkezinde gerçekleştirilen zirveye İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Ömer Faruk Yelkenci, İstanbul Gönüllü Eğitimciler Derneği (İGEDER) Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Özkan ve alanında uzman eğitimciler katıldı.

İGEDER öncülüğünde gerçekleştirilen zirvede, ülkemizde ilkokullarda uygulanmakta olan alternatif  eğitim modellerinin eğitimcilerle  paylaşılması, eğitim modellerinin, farklı bakış ve yaklaşımlara kaynaklık eden kuramlarının, strateji ve yöntemlerinin güçlü yanlarının   ortak bir platformda buluşturulmak istendiği belirtildi.

Zirve toplantısında konuşan İl Millî Eğitim Müdürümüz Ömer Faruk Yelkenci, eğitim üzerine yıllardır herkesin benzer şeyler söylediğini anımsatarak bunlardan bir tanesinin de bize has, yerli ve millî yaklaşımlarımızın bulunmayışı olduğunu belirtti.

Kendimize ait eğitim mecramızın yönünü bir türlü belirleyemediğimizi ifade eden Yelkenci sözlerini şöyle tamamladı:

“Sunumda belirtilen yaklaşımlardan sadece iki tanesi yerli… Bunlar 9 mizaç modeli ve irfan okulu yaklaşımıdır.  Aslında eğitimde yerlilikten ve özgünlükten bahsedeceksek öncelikle yerli yaklaşımların sayısı artırılmalıdır.Bir Batılı sosyolog  ‘Ben siz Türklere şaşıyorum. İbadethanelerinize girerken gösterdiğiniz özeni görünce ulvi olan bir millet hâlâ niye bizi takip eder diyor.’ İdeal okul var mıdır, olabilir ama bundan daha önemlisi onu nerde aradığımızdır. Bizce herkesin kendi içindeki okulu ideal okuldur, herkes biriciktir. Herkesin içindeki ideal okulu geliştirmeliyiz.”

İGEDER Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Özkan ise, ideal bir okulun siyasetten ve birtakım gruplaşmalardan uzak, eğitimcinin ilmi, ahlaki ve irfani otoritesinden başka bir otoritenin olmadığı, toplumsal huzurun, kalbi birlik ve ruhi ahengin sağlandığı bir çatı olması gerektiğini belirtti.Böyle bir çatı altında bulunan eğitimcilerde kendisini sürekli geliştirmesi gerektiğini vurgulayan Özkan, öğretmenin seviyesini her daim yükselterek öğrencisinin sevgisini kazanması gerektiğini kaydetti.

17-01-201718-01-201717-01-2017

 

Binbirdirek M.İmran Öktem C.No1 Eski Adliye Binası Sultanahmet/Fatih/İSTANBUL - (0212) 384 34 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.