İSTANBUL İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Eğitimde Pusula Projesi

İstanbul Kalkınma Ajansı destekli Ümraniye İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü projesi olan “Pusula: Etkin Eğitim Etkin Öğretmen”in tanıtım toplantısı yapıldı.
Eğitimde Pusula Projesi

Ümraniye Şehit Erol İnce Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi’nde gerçekleştirilen toplantıya Ümraniye İlçesi Kaymakamı Suat Dervişoğlu, İl Millî Eğitim Müdürü Ömer Faruk Yelkenci,Ümraniye Belediye Başkan Yardımcısı Mesut Özdemir,Ümraniye İlçe Millî Eğitim Müdürü Süleyman Gökçimen katıldı.

Pusula Projesi’nde amacın özel yetenekli çocukların okullarda bulunan destek eğitim odalarında yetenek, ilgi ve kapasiteleri doğrultusunda eğitim alabilmeleri için öğrencilere yönelik bir etkinlik kitabı gerçekleştirmek, öğrencilere ve ailelerine gerekli danışmanlık hizmetleri verilerek, yaratıcılıklarının ve üretkenliklerinin desteklenmesine katkı sağlamak olduğu kaydedildi.

Özel Yetenekli Çocuklar

Tanıtım toplantısında konuşan İl Millî Eğitim Müdürü Yelkenci, Millî Eğitim Bakanlığının hassasiyetle üzerinde durduğu hiçbir şekilde ayrımcılığı körüklemeyecek şekilde ‘üstün yetenekli’ tabirinin ciddi bir ayrıştırıcı tabir olduğunu bu yüzden ‘özel yetenekli’ ismini kullanmaya dikkat ettiklerini kaydetti.

Batıda özel yetenekli çocuklara Allah tarafından hediyelendirilmiş çocuklar olarak tarif edildiği aktaran Yelkenci sözlerine şöyle devam etti:

“Geçtiğimiz hafta sonu BİLSEM sınavları başladı. İstanbul’da 72 bin 342 öğrenci başvurdu hazırda devam eden öğrencilerimiz ise 3 bin 418, yine bu sene dâhil olacak öğrenci sayımız ise yaklaşık 2 bine yakın tabi 3 milyon öğrencinin olduğu şehirde bu sayılar şuan için yeterli değil. Özel yetenekli çocuklara yapılan eğitimin amacını düşündüğümüzde zihinsel liderlik,zekâ liderlik,yaratıcılık becerileriyle özel akademik alanlardaki beceriler öne çıkıyor.Bunun yanında müzik ve sanat becerilerin yer aldığı bir özel yetenek alanını geliştirmeye yönelik yapılan çalışmalar Bilim ve Sanat Merkezleri’nde planlanarak yapılıyor.”

Yelkenci, dünyada İsrail ve Amerika’nın bazı eyaletleri harici genelinde özel yetenekli çocukların eğitiminin aynı düşünüldüğünü kaydetti.

En Önemli Eksiğimiz

Dünya genelinde bazı ülkelerde özel yetenekli çocukların genel eğitim süreçlerinden tamamen soyutlanarak eğitimlerinin yapıldığını ve bunu doğru bulmadıklarını belirten Yelkenci, sözlerine şu şekilde devam etti:

“Türkiye’de dağil bazı ülkelerde özel yetenekli çocuklar, normal eğitim sürecine devam ederek özel yeteneklerine yönelik olarak ayrı programlar geliştirilip o programlardan istifade etmeleri sağlanıyor. Şüphesiz bu noktada en önemli eksiğimiz bu eğitimi verecek öğretmenlerimizin sayısal bakımdan yetersiz oluşu. Bunun dışında öğretmenlerimizinde tam donanımlı olarak sahaya gelmemiş olması da bir problem.  İşte bu tarz projelerle öğretmenlerimizi desteklemek tümüyle projeyi yürüten il ve ilçe müdürlüklerine ait bir sorun olarak karşımızda duruyor.”

Bireysellik Çok Önemli

 Bu açıdan bakıldığında gelinen noktanın bu projeyi değerli yaptığını vurgulayarak sözlerini şöyle tamamladı:

 “Çünkü bütün özel eğitim alanında aslında homojen yapılardan söz etmeniz mümkün değil. Karşınıza gelen her bir çocuk farklı bir şekilde geliyor. Hepsinin eğitimi alış yolları birbirinden çok farklı onun için bu programlarda bireysellik çok önemli özel yeteneği olan çocuğa yönelik programların hazırlanması bu noktada işte bu proje bu ihtiyacı karşılamak üzere tasarlanmış yürütülmekte olan bir proje. Elbette bu projenin içinde takip edilecek geliştirilecek yanları var. Ama ihtiyacımıza yönelik olarak çok önemli bir fonksiyon üstlenecek.”

 Tanıtım toplantısının sonunda Ümraniye Rehberlik Araştırma Merkezinden Özel Eğitim Öğretmeni Volkan Karakuş proje hakkında sunum gerçekleştirdi.

 

15-02-201715-02-201715-02-201715-02-201715-02-201715-02-201715-02-201715-02-201715-02-201715-02-2017

 

Binbirdirek M.İmran Öktem C.No1 Eski Adliye Binası Sultanahmet/Fatih/İSTANBUL - (0212) 384 34 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.