İSTANBUL İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

EĞİTİMDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI ULUSAL KONGRESİ

29-30 Mayıs 2021 tarihlerinde düzenlenen Eğitimde Ölçme Değerlendirme Uygulamaları Ulusal Kongresi'ne 7 bin 402 dinleyici çevrim içi olarak katıldı.
EĞİTİMDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI ULUSAL KONGRESİ

İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz ve Boğaziçi Üniversitesi iş birliğinde ölçme ve değerlendirme alanında çalışan akademisyen, öğretmen, uzman ve ölçme-değerlendirme uygulayıcıları tarafından bilgi, akademik çalışma ve iyi uygulama örneklerinin paylaşılması amacıyla 29-30 Mayıs tarihlerinde çevrim içi olarak düzenlendi. 

Kongrede 5 çağrılı konuşmacı, 6 panel ve 29 panelist, 2 çalıştay ve 116 araştırmacının katılımı ile 54 bildiri sunumu gerçekleştirildi. Ayrıca kongremize 7 bin 402 dinleyici katıldı. 

Kongrede sunulan birbirinden değerli bildirilerin yanı sıra, metodolojideki farklı alanlarla ilgili çalıştaylar, paneller düzenlenmiş ve alanında uzman çağrılı konuşmacılar ile bilimsel ve akademik bir ortam oluşturuldu 

Uzaktan Eğitim Süreci ve Ölçme Değerlendirme

Kongrede ölçme değerlendirme alanındaki uygulama çalışmalarının uzaktan eğitim dönemiyle önem kazanan dijital e-ölçme değerlendirme, veriye dayalı eğitim politikaları için ölçme değerlendirme, geniş ölçekli testler ele alındı. Diğer taraftan sınıf içi ölçme değerlendirme iyi örnek uygulamaları, ölçme değerlendirmede güncel yaklaşım, yöntem ve araçlar ve bilişsel olmayan yapıların ölçülmesi şeklinde altı tema çerçevesinde irdelendi. Farklı temalar etrafında yapılacak sunum ve karşılaştırmaların, ölçme değerlendirmede iyi uygulamaların incelenmesinin yolunu açarak Türkiye'deki ölçme değerlendirme süreçlerinin daha da geliştirilmesine katkı sunması öngörüldü.

Tüm dünyayı etkisi altına alan salgın süreci nedeniyle uzaktan eğitime geçilmesiyle ölçme değerlendirme alanı tekrar gündeme geldi. Başta Eğitim Bilim Ağı (EBA) olmak üzere birçok argüman devreye sokularak ölçme değerlendirme süreçlerinin sağlıklı yürümesi için çeşitli çalışmalar yapıldı. Öğretmenlerimiz, web 2.0 araçlarını kullanarak sınıf içi ölçme değerlendirme süreçlerini farklı bir boyuta taşımıştır. Kongrede, yaşanan bu süreçte ülkemizde ve dünyada neler yapıldığı ve bundan sonraki süreçte neler yapılabileceği tartışıldı.

Öğrenci Başarı İzleme Araştırmaları ve e-Portfolyo

Öğrenci başarı izleme araştırmaları sonuçlarının yıllar içinde akademik dünyayla birlikte çalışılarak takip edileceği ve sistemde gerekli iyileştirici tedbirler alınacağı 2023 Eğitim Vizyon Belgesi'nde yerini aldı. Bu doğrultuda gerçekleştirilen izleme araştırmalarının pek çok ülkede eğitime yönelik karar verme ve planlama aşamalarında sıklıkla başvurulan uygulamalar olduğunu görülüyor. Geniş ölçekli testlerin sonuçları eğitimin çeşitli paydaşlarına (öğrenci, öğretmen, yönetici ve veliler) farklı şekillerde faydalar sağlamaktadır. Artık eğitim sistemimizin bir parçası olan PISA, TIMSS, PIRLS ve ülkemizde uygulanan ABİDE ve izleme araştırmalarına kongrenin önemli bir bölümünde yer verildi.

Erken çocukluk eğitiminden başlayarak üst öğrenim kademelerinde de devam edecek şekilde çocukların tüm gelişim alanlarının izlenmesi, değerlendirilmesi ve iyileştirilmesine yönelik e-portfolyo, verilerin korunması esasıyla oluşturulmaktadır. Tüm çocuklarımızın sosyal, sportif ve kültürel etkinlikleri e-portfolyo içinde derlenerek ortaya çıkacak dosyanın verileri öğrencinin ihtiyacı olan çeşitli değerlendirme süreçlerinde kullanılacaktır. Bu doğrultuda e-portfolyo uygulamaları değerli akademisyenlerimiz ve öğretmenlerimizin katkılarıyla yeniden ele alındı.

Geri Bildirim, Yeni Yaklaşımlar ve Bilimsel Deneyim

Öğrenene kendi performansının nasıl göründüğünü gösteren bir ayna olan geri bildirim kavramının sıklıkla karıştırıldığı "tavsiyede bulunmak, övmek, değerlendirme ya da not vermek" edimlerinden biri olmadığını öğretmenlerimizin, öğrencinin hedefine ulaşması için neyi, nasıl yapmaları gerektiğine dair çalışmalar ve etkili geri bildirim sunumları da kongrede yer aldı. 

Kongrede, 21. yüzyılda öğrenci başarılarının değerlendirilmesinde yeni yaklaşımlar ve bu yaklaşımların eğitim-öğretim etkinlerine yansımaları üzerinde duruldu. Öğrencilerin edindikleri becerileri günlük hayatta kullanması önemlidir. Bu bağlamda eğitimde yeni yaklaşımların ve 21. yüzyıl becerilerinin değerlendirilmesi de kongremizin önemli konularından biri oldu.

Ekim ayında çalışmalarına başlayan İstanbul Ölçme Araştırmaları Akademisi ile Boğaziçi Üniversitesi öğretim üyeleri danışmalığında bilimsel çalışma deneyimi kazanan öğretmenlerimiz,  akademide hazırladıkları bilimsel çalışmaları kongrede sunma fırsatı yakaladı.

 

31-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-202131-05-2021

Binbirdirek M.İmran Öktem C.No1 Eski Adliye Binası Sultanahmet/Fatih/İSTANBUL - (0212) 384 34 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.