İSTANBUL İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Eğitimde İyi Örneklerden Özgün Uygulamalara

Eğitimde İyi Örneklerden Özgün Uygulamalara Projesi elektronik değerlendirme jüri bilgilendirme toplantısı yapıldı.
Eğitimde İyi Örneklerden Özgün Uygulamalara

Eğitimde İyi Örneklerden Özgün Uygulamalara Projesi'ne etkin öğretim, kültür, sanat ve spor, bilim ve teknoloji, özel eğitim, çevre ve okul estetiği kategorilerinde toplam 5 bin 506 başvuru yapıldı. İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz, 2023 Eğitim Vizyonu hedeflerini gerçekleştirmeyi amaçlayan projenin elektronik değerlendirme jüri bilgilendirme toplantısı yapıldı. İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğü'ndeki toplantıya İl Millî Eğitim Müdür Yardımcımız Sayın Levent Özil, Proje Koordinatörümüz Derviş Çelik ve jüri üyeleri katıldı.

Yenilikçi Uygulamalar Geliştirmek

Toplantıda konuşan İl Millî Eğitim Müdür Yardımcımız Levent Özil, eğitim ortamlarında iyi örneklerin yaygınlık kazanmasının öğrencilere yeni öğrenme yolları açacağını söyledi. İyi örnekler sayesinde mutlu ve güçlü yarınlara ulaşılacağını belirten Özil, şöyle konuştu:

"Eğitimde İyi Örneklerden Özgün Uygulamalara Projesi'ne 5 bin 506 başvuru yapıldı. Geçen yıla göre artan başvuru sayısı, aynı zamanda öğretmenlerimizin öğrenmeye ve eğitim ortamlarını doğrudan ilgilendiren yenilikçi uygulamalar geliştirmeye olan ilgisinin arttığının bir göstergesi. Bizler bu değerli projelerimizin her birini akademisyenlerimiz, maarif müfettişlerimiz, sivil toplum kuruluşu temsilcileri, proje deneyimi olan öğretmenlerimizle değerlendirdik. Eğitim için düşünmek, çalışmak ve iyi örnek ama aynı zamanda özgün uygulamaları yaygınlaştırmak amacıyla bazı projemizi sergileyeceğiz. Bunun için sizlerin yapacağı değerlendirme çok önemli. Şunu ifade etmek isterim ki öğretmenlerimizin yarattığı iyi örnekler ve özgün uygulamalar ülkemizde eğitimin geleceğiyle ilgili iyimserliğimizin başlıca nedenleri arasında oldu ve olmaya da devam ediyor."

İyi Örneklerin Öğrenciler Üzerindeki Etkisi Büyük

İyi örnekler özellikle özgünlük boyutuna ulaşanların eğitim sürecinde daha da önemli rol oynayacak. Bunları olabildiğince paylaşmak ve yaygınlaştırmak gerekiyor. Sergilenecek uygulamaların aynı zamanda öğretmenlerin içselleştirdiği çalışmalar olması için jüri değerlendirmeleri daha da önemli hâle geliyor.  Süreç hakkında açıklamalarda bulunan proje koordinatörümüz Derviş Çelik ise, okul ortamının, çocuklarımıza, en temel sosyal kodların yanı sıra bireyin sosyal ilişkiler kurmasına imkân veren pratikleri ve değerleri aktardığına dikkati çekti.  Proje kapsamındaki başvuruların kategorilere, ilçelere ve en çok başvuru yapan okullara göre dağılımını paylaşan Çelik şöyle devam etti: "Okullarımız, sınıflarımız, kütüphaneler, spor salonları ve müzeler sosyal bakımdan düzenlenen, aktarımda bulunan ve öğrencilerimizi şekillendiren bir dizi ortam. Okuldaki iyi örneklerin öğrencilerimiz üzerindeki etkisi bu nedenle büyük. Bununla birlikte her şey sadece bir yerde uygulamayla bitmez. Başka ortamlara taşınmalı ki diğer kurumların gelişimine katkıda bulunsun. Çocuklarımız yaşamları boyunca çok sayıda etki kaynağıyla karşılaşıyor. Bir diğer deyişle aktarım, homojen ve tek bir ortamla sınırlı bir olgu değil. Ayrıca zaman içinde kendi olma bilincine varılması, öğrencilerimize kendisiyle ilgili bilgiler edinme ve planlarını ilgileri doğrultusunda geliştirme imkânı sunar. Bunun için sizlerin elektronik ortamdaki değerlendirme sürecini hassasiyetler yapmanız gerekiyor. Katkılarınız için şimdiden teşekkür ediyorum." ifadelerini kullandı.

Toplantı değerlendirme süreciyle ilgili soruların cevaplanmasıyla sona erdi.

11-03-202011-03-202011-03-2020

Binbirdirek M.İmran Öktem C.No1 Eski Adliye Binası Sultanahmet/Fatih/İSTANBUL - (0212) 384 34 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.