İSTANBUL İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLERDEN ÖZGÜN UYGULAMALARA SERGİSİ ve ÖDÜL TÖRENİ YAPILDI

Ülkemizde eğitim ve öğretim alanında kullanılan materyal ve etkinliklere ek olarak yenilikçi, özgün, işlevsel materyal ve etkinliklerin üretilmesi, eğitimciler tarafından bilinmesi, paylaşılması ve örnek çalışmaların modellik ederek yaygınlaştırılması amacıyla İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz tarafından "Eğitimde İyi Örneklerden Özgün Uygulamalara Sergisi ve ödül töreni düzenlendi.
EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLERDEN ÖZGÜN UYGULAMALARA SERGİSİ ve ÖDÜL TÖRENİ YAPILDI

Öğretmenler ve öğrenciler birlikte yaptıkları projeleri tanıtmak için bir araya geldi. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz "Eğitimde İyi Örneklerden Özgün Uygulamalara Sergisi'nde okullarda yapılan projelerin tanıtılması, öğretmenlerin bilgi alışverişinde bulunması için bir etkinlik düzenledi. 5506 proje arasından finale kalan 104 proje arasında yağmur suyu tasarrufu, doğa günlükleri ve engelli dostu gibi projeler ilgi çekti. Sergilenen projeler TC. İstanbul Cumhurbaşkanlığı Osmanlı Arşivleri Salonunda gerçekleşen tören ile ödüllendirildi.

İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı okullarda gelişim vizyonuna sahip güvenilir ortamların oluşturulması, bu ortamlarda iyi örnek kabul edilen çalışmaların ortaya çıkarılması ve diğer okullar tarafından model alınmasını sağlamak amacıyla düzenlenen Eğitimde İyi Örneklerden Özgün Uygulamalara Sergisi ve Ödülü Törenine İstanbul İl Millî Eğitim Müdürü Sayın Levent YAZICI, Atatürk Eğitim Bölüm Başkan Yardımcısı Sayın Bülent Özden, ilçe müdürleri, okul yöneticileri ve öğretmenler katıldı.

Program Kâğıthane ilçesi anasınıfı öğrencilerinin Çocuk Mehteran Takımı ve "Okulumda Bir Ses İki Hareket Projesi" Sancaktepe İlkokulu Okul Sporları İstanbul İl Birincisi öğrencilerinin Van yöresi folklor gösterisiyle başladı.

Sergi açılışında konuşan İl Millî Eğitim Müdürü Sayın Levent Yazıcı çalışmanın başlangıcından beri etkileşim halinde büyük gelişmeler sağlayabilen önemli katkılarda bulunan eğitimci ve uzmanlara teşekkür ederek çalışmadan çok iyi sonuçlar alınacağını vurguladı. Yazıcı, "Eğitimde iyi örneklerden özgün uygulamalara yaklaşımı yapılan iyi örneklerin bizzat uygulamaya dönmesine ilişkin bir hedefi ortaya koyuyor." dedi.

 "Eğitimin öznesi öğretmen"

Ülke genelinde devam eden iyi örnek çalışmalarının birbiriyle etkileşim halinde olan öğretmenler açısından çok değerli olduğunu ifade eden Yazıcı, ""İyi örnek çalışmaları birbiriyle etkileşim halinde olan öğretmenlerimiz açısından çok değerli. Bu uygulamaların özellikle hayata geçmesi bizzat sınıfta hayat bulması çok değerli. Dünya eğitimde öğretmen öznesinin yerine geçebilecek bir şey var mı diye tartışıyor. Makine öğrenmesi, bireysel öğrenmeler veya dijital öğrenmenin farklı boyutları sürekli olarak eğitim camiasında tartışılıyor. Ama hep gelinen nokta şu; öğretmenin yerine geçebilecek herhangi bir temel unsur yok. Öğretmeni bu kadar temel hale getiren, bizzat sınıf içerisindeki öğrenmeye ilişkin hakimiyeti, kullandığı yöntem ve teknikler. Öğretmenin öğrenciyle kuracağı iletişim, göz göze temas, yürek yüreğe temas, onu vazgeçilmez kılıyor. Diğer yandan öğrenmeyi sürdürülebilir kılmamız ve öğrenme olanaklarını çoğaltmamız gerekiyor. Bu olanaklardan bir tanesini bugün burada birlikte kurmaya çalıştık." dedi.

"Öğretmenin öğrenmesini sürekli kılacak bir dijital ortam: ÖBA"

Yazıcı, Milli Eğitim Bakanlığının mevcut olan gelişimi sürekli sağlayabilecek hizmet içi eğitim yönetmeliğini ve beraberinde hizmet içi yönetmeliğin içerisinde öğretmen topluluklarını, öğretmen etkileşimini, okul hareketliliğini çok önemsediğini ifade ederek yapılan çalışmanın öğretmenler arası etkileşimi sağlayan öğretmenlerin birlikte topluluk olarak öğrenmelerinin yollarını açabilecek bir yaklaşım olduğunu vurguladı ve şunları söyledi: "Millî Eğitim Bakanlığımız belki dünyanın imrendiği en önemli bilişim ağlarından biri olan EBA'nın yanına ÖBA'yı yani öğretmenler arası etkileşimini sağlayacak öğretmenin öğrenmesini sürekli kılacak bir dijital ortam oluşturdu."

"Meslektaş öğrenmesine açık olmak"

İlhamla destek alarak öğrenmeyi sürekli kılmanın çok değerli olduğuna vurgu yapan Yazıcı, "Her birimizin yönettiği, yürüttüğü, emek verdiği bir sürü işimiz var. Ama bu işimiz bence çok odak noktalarından birini oluşturuyor. dedi ve şunları aktardı: "Okul dediğimiz özel çevre ancak biz öğretmenlerin çok daha etkin öğrenme yolları bulmamız ve öğrencimizin öğrenmesine çok yönlü rehberlik etmemizle mümkün. Ve öğrencilerimizin öğrenmesini destekleyerek öğrenme yelpazemizi genişletmemiz de mümkündür. Bu bağlamda birbirimizden öğreneceğimiz çok şey var. Belki meslek içerisinde en önemli unsurlardan bir tanesi öğrenmeye ve meslektaş öğrenmesine açık olmak. Eğer bizler birbirimizden öğrenmeyi sürekli kılabilirsek aynı zamanda bir okulda karşı karşıya sınıftaki iki öğretmen yan okulda iki öğretmen eğitim bölgesindeki öğretmenler, ilçedeki ve ildeki öğretmenler, ülkedeki öğretmenler birbirinden öğrenmeye bir yaşam alışkanlığı haline getirirse, öğrenme sürekli oluyor."

Hayalleri projelere dönüştüre tüm öğretmenleri yürekten kutlayan Yazıcı "İnanıyoruz ki iyi örnekler paylaşılarak çoğalacak ve yaratıcı düşünme becerileri gelişmiş, farklı bakış açılarına açık ve uyumlu nesiller yetiştirmenin ön zeminini hazırlayacaktır." diyerek süreçte emeği geçen tüm öğrenci, öğretmen ve idarecileri kutladı.

İl Millî Eğitim Müdürü Levent Yazıcı, sergilenen 104 projeyi tek tek ziyaret ederek öğretmenlerle sohbet etti. Ödül töreni öncesinde Bayrampaşa Tuna Anadolu Lisesi öğrencileri konser verdi. Öğrenciler seyircilere keyifli anlar yaşattı.

 

Program İstanbul'un 39 ilçesinden   gelen 104 proje sahibinin ödül almasıyla son buldu.

11-06-202211-06-202211-06-202211-06-202211-06-202211-06-2022

Binbirdirek M.İmran Öktem C.No1 Eski Adliye Binası Sultanahmet/Fatih/İSTANBUL - (0212) 384 34 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.