İSTANBUL İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Ebeveynler ve Çocuklar Birlikte Okuyor

Velilerimizle çevrim içi seminerde bir araya gelen Kent Üniversitesinden Sayın Dr. Nilay Yılmaz, anne-babaların çocuklarıyla birlikte yapabilecekleri etkinliklere dikkat çekti.
Ebeveynler ve Çocuklar Birlikte Okuyor

Aile, çocuğunun okuma becerisinin gelişmesini istiyorsa ona küçük yaşlardan itibaren kitap okumalıdır. Uykudan önce, dinlenme ve okuma saatlerinde okunan kitap küçük yaştan itibaren çocuğun zihninde bir farkındalık yaratır; metnin zihinde canlandırılmasıyla başlayan süreç ileriki yaşlarda aile ile yapılan okuma saatleriyle perçinlenerek iyi bir okur olma yolunda atılan ilk adımlar şeklinde gösterilebilir. Okuma saatleri esnasında gördüğü resimler, kelimeler, cümleler, satırların başlangıç ve bitiş noktaları çocuğun dikkatini çeker ve zihninde büyük bir merak uyandırır.

Okuma Eğitimi

Ailelerin, okuma eğitimi konusunda çocuklarına ilgi göstermeleri ve destek olmalarıyla ilişkili olarak kitap armağan etmesi, övmesi ve model olması okuma isteği uyandırmada son derece önemlidir. Yapılan birçok çalışmada velilerin okuma eğitimi üzerindeki etkisini ortaya koyan sonuçlara ulaşılması da bunu doğrular. Mesela velisi kitap okuyan, kütüphaneyi her hafta kullanan, ödev yapmak/ödünç kitap almak/okumak için kütüphaneye giden çocukların okuma becerileri yüksektir.

Velilerimizle çevrim içi seminerde bir araya gelen Kent Üniversitesinden Sayın Dr. Nilay Yılmaz, anne-babaların çocuklarıyla birlikte yapabilecekleri etkinliklere dikkat çekti.Okulda verilen eğitimin yanı sıra ev yaşantısında sunulan olanaklar aracılığıyla, okul ve ev arasında işbirliğine dayalı bir yaklaşımın benimsenmesinin, okuryazarlık ve ilgili becerilerin gelişmesinde önemli rol oynadığını belirtti.

Okuryazarlık Becerilerini Desteklemek

Bir kitabı okumadan önce, kitabı birlikte okurken ya da kitabı okuduktan sonra yapılabilecek eğlenceli okuma ve yazma etkinlikleri, el becerileri (resim, kukla, maske vb.), oyunlar ve doğaçlamaları velilerimize aktardı. Ebeveynlerin çocuklarıyla birlikte etkileşimli kitap okumalarının yanında, kitap, dergi, gazete gibi materyalleri okumaya model olmaları, yazıya çocuğun dikkatini çekmeleri ve kütüphane ziyaretleri gibi etkinliklerin dil gelişimi ve okuryazarlık becerilerini desteklediğini belirtti.

Öğrencilerin okuma becerilerini geliştirmek amacıyla farklı stratejiler kullanılabileceğini aktaran Yılmaz; tekrarlı okuma, okuma tiyatrosu, ilgiye dayalı okuma, yankılayıcı okuma gibi yöntemleri velilerimizle paylaştı.

Binbirdirek M.İmran Öktem C.No1 Eski Adliye Binası Sultanahmet/Fatih/İSTANBUL - (0212) 384 34 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.