İSTANBUL İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Disleksik Bireylerin Desteklenmesi

İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzün Erasmus+ KA2 Stratejik Ortaklık Projeleri kapsamındaki “İlkokuldan Ortaokula Geçiş Sürecinde Disleksik Bireylerin Desteklenmesi Projesi” devam ediyor.
Disleksik Bireylerin Desteklenmesi

Erasmus+ KA2 (Ana Eylem 2) Stratejik Ortaklık Projeleri kapsamında  İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzce yürütülen DysTRANS (İlkokuldan Ortaokula Geçiş Sürecinde Disleksik Bireylerin Desteklenmesi) Projesi kapsamındaki toplantı  Romanya’nın Oradea şehrinde  yapıldı. Çalışma ziyareti ve ortaklık toplantısının ev sahipliğini Associetia CES (Özel Eğitim Derneği) üstlendi.

İl Millî Eğitim Müdürlüğünün koordinatör olarak yer aldığı projenin Romanya çalışma ziyareti ve toplantısına İl Şube Müdürlerimiz İsmail Günday, Murat Gözüdok, AR-GE Biriminden Nurhan Demirhan Serinken ve Proje Koordinatörleri Ömer Faruk Metin ve Figen Sekin katıldı.

Projenin Ortakları

Disleksik öğrencilerin tek öğretmenli ilkokul döneminden farklı branşlardan öğretmenlerin derslere girdiği ortaokul dönemine geçiş sürecinde yaşadıkları zorluklara odaklanan projenin diğer yerel ortağı Fatih Rehberlik ve Araştırma Merkezi ile beraber Bulgaristan Disleksi Derneği, Romanya Oradea Özel Eğitim Derneği, Polonya’dan Podstawowa Grup Okulları, İtalya’ dan Laura Lanza İlköğretim okulu ve Portekiz’den Sines Grup Okulları olmak üzere toplam 6 ülkeden 7 ortağı bulunuyor.

Üç gün devam eden çalışma ziyareti süresince proje koordinatörleri ortaklık kapsamındaki toplantı oturumlarına katıldı. Diğer katılımcılar projenin yaş grubuna uygun atölye çalışmalarıyla bilgilendirici etkinliklerinde yer aldı.

Etkinlikler, Atölyeler ve Akademi

Katılımcılar birçok kurumu ziyaret ederek, kurumların iş ve işleyişleri ile ilgili bilgi edindiler ve yerinde gözlem yapma fırsatı elde ettiler. Bu bağlamda Oradea 1 Nolu Bütünleştirici Eğitim Merkezi Okulunda özel eğitim öğrencileri ile kullanılan yöntem ve araçlar, sözlü ve yazılı konuşma terapisi ve Sherborne terapisi gözlemlerinin yanı sıra otistik öğrenciler için ABA ve PECS ve sanat terapisi gözlemleri gerçekleştirildi. Ardından “Disleksik öğrencilerle kullanılan yöntem ve araçlar” konulu atölye çalışması yapıldı.

Projenin pilot çalışmasında yer alan Luliu Maniu Katolik Okulunda kaynaştırma eğitimindeki ilköğretim öğrencileriyle adım adım alternatif öğretim sistemi ve kullanılan kapsayıcı yöntem ve araçları gözlendi. Daha sonra projenin yerel ortaklarından Oradea Üniversitesini ziyaret edildi, üniversitenin sosyal bilimler alanı ve yüksek lisans programlarının sunumları izlendi. Psikoloji, özel eğitim, ilköğretim ve okul öncesi pedagoji alanlarından öğretmenlerle görüşüldü.  

Çalışma ziyareti kapsamında ayrıca Romanya’nın Bihor Bölgesi Eğitim Müfettişliği/Müdürlüğü ziyaret edilerek Romanya eğitim sistemi hakkında bilgi alındı.

Bölge Eğitim Müfettişliği/Müdürlüğü’nün ardından Bihor Eğitim Destek ve Rehberlik Merkezi Romanya özel eğitim sistemini tanıttı. Özel Eğitim ve ÖÖG öğrencileri için kapsayıcı stratejiler; öğretmenler, konuşma terapistleri ve okul danışman ağları ile ilgili detaylı bilgiler verildi.

Üç gün süren çalışma ziyareti “Disleksi rehabilitasyonunda kullanılan sanat terapisi unsurları” konulu çalıştay ve pilot çalışma yapan öğretmenlerle soru-cevap oturumunun ardından katılımcılara sertifikalarının verilmesi ile sona erdi.

Geçiş dönemi için öğretmen ve velilerin kullanımına sunulacak olan öğretmenler için “Geçiş Dönemi Kontrol Listesi” ile beraber öğretmen ve velilere yönelik bilgi ve etkinlik örnekleri sunan rehberlerin hazırlandığı projenin pilot çalışması tüm ortak ülkelerde belirlenen okullarda devam ediyor.

05-04-201905-04-201905-04-201905-04-201905-04-201905-04-201905-04-201905-04-201905-04-201905-04-2019

Binbirdirek M.İmran Öktem C.No1 Eski Adliye Binası Sultanahmet/Fatih/İSTANBUL - (0212) 384 34 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.