İSTANBUL İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Çevrim İçi Ortamda Öğrenme

Öğrenme ortamı oluşturmayla ilgili etkinlikleriyle de öne çıkan Umudum Öğretmenim Projesi kapsamında akademik başarıyı artırmaya yönelik çalışmalar devam ediyor.
Çevrim İçi Ortamda Öğrenme

Uzaktan eğitim sürecinin, sadece Türkiye'de değil dünyanın her yerinde öğrenim gören öğrencilerin hayatlarını etkileyen bir süreç. Uzaktan eğitim ortamında teknolojik hazırlıklar kadar psikolojik destek de önemli. Planlama, iletişim ve sabır konularında, öğretmenlere, öğrencilere, anne ve babalara önemli görevler düşüyor. Öğrenme ortamı oluşturmayla ilgili etkinlikleriyle de öne çıkan Umudum Öğretmenim Projesi kapsamında akademik başarıyı artırmaya yönelik çalışmalar devam ediyor. Çevrim içi yapılan söyleşilerle motivasyon yükseltme, etkili çalışma, test çözme teknikleri, kaygıyı azaltma gibi temalar öğrenci, öğretmen ve velilerin istifadesine sunulmakta. 

Ödülün Önemi

Bu bağlamda çevrim içi ortamda öğrenme konusu psikolojik danışman Özün Akyüz tarafından anlatıldı. Öğrencilerin ekran karşısında, eğitime nasıl bir mekânsal ve psikolojik düzenlemeyle katılmaları gerektiği, velilere düşen destek biçimi ve öğretmenlerin bu süreçte ortaya koyduğu emek ele alındı. Akyüz, Uzaktan eğitim sürecinin, sadece Türkiye'de değil dünyanın her yerinde öğrenim gören öğrencilerin hayatlarını etkileyen bir süreç olduğunu belirtti. Öğrencilerin derse hazırlık anlamında ilk olarak düzenli beslenme ve uyku düzenine dikkat etmeleri gerektiğine vurgu yapan Özün Akyüz "Belirtilen ders saatinde ekran karşısına dikkatle geçmesinin tamamı çocuğun motivasyonu ile ilgilidir. Bu yüzden anne ve babaların istikrarlı bir strateji belirlemesi gerekiyor. İlköğretim kademesindeki öğrencilerin, veliler tarafından küçük ödüllerle teşvik edilmesi lazım. Bu ödülü maddi ödül olarak anlamamalıyız. Onu motive edici kurulacak cümleler, onların daha önce oyun, eğlence aracı olarak kabul ettiği tablet, telefon ve bilgisayarı öğrenme aracına dönüştürmesi anlamında önem taşımaktadır." ifadelerini kullandı.

Salgın sürecinde öğretmenlerin zannedildiğinin aksine iş yükünün çok fazla arttığı ve özel alan sınırlarının tamamen yok olduğunu vurgulayan Akyüz eğitimcilerin bir gününün nasıl geçtiğini belirgin kıldı.  

Ayküz, öğretmenlerin bu süreçte çeşitli dijital platformları öğrencilere daha hızlı, etkin ve kullanışlı ulaşmak için kullandıklarını, yeni platformlarla tanıştıklarını ve evlerini sürekli eğitim merkezi hâline dönüştürdüklerini kaydetti.

Zorlukları Hep Beraber Aşabiliriz

Öğretmenin umut olmasının anlamını açma anlamında gerçekleştirilen söyleşiler dizisi özellikle LGS ve YKS sınav sürecinden dolayı kaygı düzeyleri artan öğrencilere destek olmayı da hedeflemekte.

Programa katılan İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Özil, Özün Akyüz'e katkıları için teşekkür ederek "Salgın sürecinde zorlukları, veli, öğretmen, öğrenci hep beraber aşabiliriz. Öğrencilerimiz sokağa çıkma kısıtlamalarından kaynaklı enerjilerini doğru yöne aktarmakta zaman zaman sorun yaşamaktadır. Bu süreçte öğretmenlerimizin onlardan haberdar olmaları, velilerimize rehberlik yapmaları hayati değer taşıyor. Bu şartları avantaja çevrilebilecek yönler üzerinde durarak alarak zorlukların psikolojik bariyer hâline dönüşmemesini sağlamak gerekir. Bu nedenle Umudum Öğretmenim Projemiz kapsamında düzenlenen bu çalışmalar bir kez daha önem kazanmakta. Tekrar teşekkür ediyorum." dedi.

Söyleşi öğrenci, öğretmen ve  ev ortamını bir öğrenme çevresine dönüştüren velilerden gelen sorularla devam etti. Programa katılan veli ve öğretmenler söyleşinin çok faydalı olduğunu belirttiler.

Binbirdirek M.İmran Öktem C.No1 Eski Adliye Binası Sultanahmet/Fatih/İSTANBUL - (0212) 384 34 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.