İSTANBUL İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

2. ULUSAL ÖĞRETMENLER ARASI YENİLİKÇİ ÖĞRETİM MATERYALLERİ TASARIM YARIŞMASI GERÇEKLEŞTİRİLDİ

İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından bu yıl ikincisi gerçekleştirilen ve 81 ilden 7481 başvurunun yapıldığı Ulusal Öğretmenler Arası Yenilikçi Öğretim Materyalleri Tasarım Yarışması sergi, nihai değerlendirme ve ödül töreni Cumhurbaşkanlığı Devlet Arşivleri Başkanlığı Osmanlı Arşivi'nde yapıldı.
2. ULUSAL ÖĞRETMENLER ARASI YENİLİKÇİ ÖĞRETİM MATERYALLERİ TASARIM YARIŞMASI GERÇEKLEŞTİRİLDİ

Ödül töreni ve sergi, Vali Yardımcısı Sayın Hasan Hüseyin Can, İstanbul İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı, Mesleki Gelişimi Destekleme ve İzleme Daire Başkanı Sayın Abdürrahim Yığman, Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Daire Başkanı Abdurrahman Yılmaz, Cerrahpaşa Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Erol İnce'nin katılımıyla gerçekleşti. Yapılan konuşmaların ardından öğrenciler halk oyunları gösterisi sundu. Serginin açılmasıyla stantlar gezildi ve ödül töreni gerçekleşti.

Bu yıl ikincisi yapılan yarışmaya 6 ayrı kategoride 81 ilden 7481 başvuru gerçekleşti. 55 öğretmen tarafından iki aşamalı değerlendirme süreci sonunda 58 ilimizden farklı kategorilerde 261 materyal sergi ve nihai değerlendirmeye katıldı. 

Ödül töreninde konuşan İl Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı öğretmenler arası yenilikçi özgün materyalleri yarışması ile birlikte geliştirilen, çalışılan, üretilen özgün bir yarışmanın ödül töreninde toplanıldığını belirterek bütün öğretmenlerin burada olmak isteyeceği çok önemli bir ortamı teneffüs ettiklerini söyledi.

"Kapalı pencereleri de duvardan saymak gerekir."

İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı konuşmasında şunları söyledi: "Bugün belki de bütün meslektaşlarımızın burada olmak istedikleri özel bir ortamı teneffüs ediyoruz. Çünkü öğrencilerimizin öğrenmesine yoğunlaştığımız, onların dertleriyle dertlendiğimiz, hep birlikte onların geleceği için çalıştığımız çok önemli bir sürece tanıklık ediyoruz bugün.  Zarifoğlu diyor ki: "Kapalı pencereleri de duvardan saymak gerekir." Biz öğretmenler olarak hep bu düsturla her gün yeni şeyler söylemek, öğrencilerimizin öğrenmesine katkı sağlayacak yenilikler üretmek, sınıfa her girdiğimizde onlara yeni sözler söylemek için çıkarız yola. Biliriz ki öğrencilerimiz heyecanla sınıflarımıza gelir, her gün yeni bir gözle bize bakarlar. Biz de öğretmenler olarak onlar için her gün yeni şeyler söylemeyi, yeni yollar ulaştırmayı hedefleriz. Bu nedenle Öğretmenler Arası Materyal Geliştirme Yarışması aslında öğrencilerin öğrenmesini merkezden mesleki gelişime alan çok önemli bir çalışmadır." 

"Öğretmenlerimizin mesleki gelişimi noktasında en önemli adımlardan birisi materyal kullanımı"

Millî Eğitim Bakanlığımız tarafından merkeze alınan en önemli konulardan birisinin öğretmenlerin mesleki gelişimi olduğunu ifade eden Yazıcı, "Okul Öncesi Eğitimde de çok önemli sıçrama ve çalışmalar, öğretmenin gelişmesiyle birlikte odaklandığımız ana çalışmalarımızdan birisi. Bu nedenle öğretmenlerimizin mesleki gelişimi noktasında birlikte üretebileceğimiz, katkı sağlayabileceğimiz en önemli adımlardan birisi öğretmenlerimizin materyal kullanımıdır. Bu materyal kullanımını destekleyecek en önemli unsur da bizzat öğretmenlerimizin kendi materyalini kendisinin geliştirmesidir." dedi. Bu yıl, Millî Eğitim Bakanlığımızın hem öğretmenlerimize hem öğrencilerimize faydalı model geliştirmeye odaklandığını ifade eden Yazıcı, konuşmasına şu şekilde devam etti: "Millî Eğitim Bakanlığımız her geçen gün okullarımızdaki üretimi sürekli destekledi.  Bütün kademelerin okullarımızdaki bu tür girişimlerinin arkasında ve destekçisi durumunda. İnşallah biz de buralara gelen kıymetli meslektaşlarımızla beraber, bu ürünlerin patentlerinin, faydalı modellerinin öğrencilerimizin kullanmasını ve eğitimine uygun araçlara dönüşmesini temenni ediyoruz."

"Öğrencilerimizin öğrenmesine çok yönlü katkı sağlayacak dijital öğrenme materyalleri"

İstanbul İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı, "Kendi çalışma alanımızda özellikle öğrencilerimizin öğrenmesine odaklandığımız, onların öğrenmesini daha anlamlı, kalıcı kılmak için birlikte çalışıp ürettiğimiz birçok eser ortaya çıktı. Bu sergiyle beraber hem birbirimizden tekrar öğreneceğimiz, ilham alacağımız çok güzel bir eğitim ortamı oluştu hem de burada elde edilen çıktılar dijital mecrada EBA başta olmak üzere yine öğretmenlerimizin kullanımına sunulması planlandı. Belki de birçok öğrencimizin öğrenmesine katkı sağlayacak. Bizim temel çalışma alanımız çocuklarımızın çok yönlü ve farklı olarak öğrenmelerine katkı sağlamak. Biz onların gözlerinde bu öğrenme ışıltısını gördüğümüz zaman içimize sinen, mesleğimizin hakkını verdiğimizi düşündüğümüz bir süreç yaşıyoruz. O nedenle işte bunu çok önemseyen Türkiye genelinde bütün öğretmenlerimiz gibi çalışan ve materyal geliştiren öğretmenlerimiz burada. Altı alanda materyal gelişimi sağlandı. Öğretim kademesi olarak okul öncesi, ilkokul, ortaokul, lise ve özel eğitim alanı. Bir de bunu bütünleyecek şekilde salgın sürecinde çok da önem kazandığı şeklinde dijital öğrenme materyalleri oluşturdu. Aslında bu materyal zenginliği ve çeşitliliği öğrencilerimizin öğrenmesine çok yönlü katkı sağlayacağına inanıyorum" dedi.

"Öğretim materyallerinin çeşitlendirilmesi çok önemli bir faaliyettir"

İstanbul Vali Yardımcısı Sayın Dr. Hasan Hüseyin Can ise "Öncelikle eğitimimizin kalitesini yükseltmek açısından kullanacağımız materyallerin çeşitlendirilmesi geliştirilmesi ve geçerli kılınması ve eğitime tatbik edilmesi çok önemli bir faaliyettir. Ülke ölçeğinde hizmet sunacak olan bir faaliyetin İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilmiş olmasından duyduğum memnuniyeti de ifade etmek istiyorum. Bu çalışmanın ülkemizin ufkunu açacak mecralara zemin hazırlamasını diliyorum. Sayın Valimizin burada bulunan milli eğitim camiamıza selam ve başarı dileklerini iletiyorum. Burada bulunan, eser gönderen, jüride bulunan ve bu faaliyetin bu seviyeye gelmesinde emeği geçen herkese teşekkür ediyorum" şeklinde konuştu.

Açılış konuşmalarının ardından "Bir Ses İki Hareket" projesi kapsamında öğrenciler tarafından halk oyunların gösterisi gerçekleştirildi. Akabinde materyal tasarımlarının sergilenmesine geçildi. Öğretmen ve öğrenciler tasarımlarını sergi katılımcılarına tanıttılar.

Her kategoriden dereceye giren materyaller belirlendi

Yarışmada okul öncesi, ilkokul, ortaokul, ortaöğretim, dijital materyal ve bu yıl eklenen özel eğitim kategorileri şeklinde 6 ayrı kategori bulundu. Değerlendirme sonunda 18 materyale ödül verildi. 18 akademisyen, 9 öğretmen ve 9 maarif müfettişi, sergi sırasında kendilerine tanımlanan materyalleri inceleyerek, materyal sahiplerinin sunumlarını dinleyerek online değerlendirme yaptı. Sergi değerlendirmesi sonunda en yüksek puan sıralamasında her kategoriden birinci, ikinci ve üçüncü olan materyaller belirlendi.

Okul Öncesi Kategorisinde; 

İstanbul (Beylikdüzü), Yıldızlara Yolculuk materyali ile Dilara Pamukçu birinci, Sinop (Durağan), Kod 10 materyali ile Esma Başyiğit ikinci, İstanbul (Beylikdüzü), Minim Parmaklar Atölyesi materyali ile Zehra Bilgin üçüncü oldu.

İlkokul Kategorisinde;

İstanbul (Avcılar), Katla-Toplamatik materyali ile Özge Yücel birinci, Şanlıurfa (Viranşehir), Eğitim Pastam materyali ile Fatma Susaçan ikinci, Tokat (Erbaa), Haydi! Bir Işık da Sen Yak materyali ile Selcen Balcı üçüncü oldu. 

Ortaokul Kategorisinde;

Konya (Seydişehir), Beşi Bir Materyalde materyali ile Kezban Doğanoğlu birinci, Kahramanmaraş (Onikişubat) Notamatik materyali ile Arif Karakaya ikinci, İstanbul (Esenyurt) Ondalık Sayılarda Yuvarlama materyali ile Sinem Akgeyik Birgül üçüncü oldu. 

Ortaöğretim Kategorisinde;

Kocaeli (İzmit), Benzerlik-Trigonometri Kullanarak Uzaklık Tahmin Etme materyali ile Yasin Çek-İsmet Kılıç birinci, İstanbul (Gaziosmanpaşa) Trigonometrik Saat materyali ile Ahmet Karaca-Hüseyin Erkmen ikinci, İstanbul (Üsküdar) Matüs materyali ile Gülhan Kurt ise üçüncü oldu. 

Özel Eğitim Kategorisinde;

İstanbul, Small Discoveries materyali ile Feyzullah Bütün birinci, Yozgat (Merkez) İntelligent İnteraction (Akıllı Etkileşim) materyali ile Emel Sert- Salih Aksoy ikinci, Kırşehir (Mucur) Parmak Göz materyali ile Resul Köksal üçüncü oldu 

Dijital Materyal Kategorisinde;

İstanbul (Ataşehir), Çocuklarla Matematik materyali ile Nursen Özel Erilli - Mustafa Erilli birinci, İstanbul (Esenyurt), Modellerle Kesirler materyali ile Feridun Vural ikinci,  İstanbul (Esenler) Milli Mücadele Dijital Oyunu materyali ile Can Soylu üçüncü oldu. 

Sergi sonrasında materyallerin e-kataloğu ve kitapçığı hazırlanarak tüm il milli eğitim müdürlüklerine gönderilecek. "2. Ulusal Öğretmenler Arası Yenilikçi Öğretim Materyalleri Tasarım Yarışması"nın tüm süreçlerini yürütmek için disiplinlerarası, çoklu ve kapsamlı iş birlikleri hayata geçirilecek.

15-01-202215-01-202215-01-202215-01-202215-01-202215-01-202215-01-202215-01-202215-01-202215-01-202215-01-202215-01-202215-01-202215-01-202215-01-202215-01-202215-01-202215-01-202215-01-2022

Binbirdirek M.İmran Öktem C.No1 Eski Adliye Binası Sultanahmet/Fatih/İSTANBUL - (0212) 384 34 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.