İSTANBUL İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

2. Okul Aile Birliği Zirvesi

2. Okul Aile Birliği Zirvesi, Kadıköy İmam Hatip Lisesinde düzenlendi.
2. Okul Aile Birliği Zirvesi

ÖNDER İmam Hatipliler Derneği tarafından düzenlenen zirve, okul-aile ve öğrenci gelişimi ve okul aile birliğinin eğitime katkısı olmak üzere iki oturum şeklinde planlandı. Zirvenin amacı; “Okulların genel ve özel hedeflerini gerçekleştirmek toplumun bugün ve gelecekte eğitimden beklentilerini karşılamak; veli, öğrenci ve öğretmenler arasında iş birliği sağlamak mümkündür” şeklinde özetlenebilir. 

Bu yıl ikincisi düzenlenen program, Topkapı Sarayı Mukaddes Emanetler Hafızı Mustafa Karahüseyinoğlu’nun Kuranı Kerim tilaveti ile başladı. Zirveye, Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Sayın Zehra Zümrüt Selçuk, Millî Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürü Sayın Nazif Yılmaz, Kadıköy Kaymakamı Sayın Mustafa Özarslan, Üsküdar Kaymakamı Sayın Murat Sefa Demiryürek, İstanbul İl Millî Eğitim Müdürü Sayın Levent Yazıcı, İstanbul İl Sağlık Müdürü Sayım Kemal Memişoğlu, İstanbul İl Aile ve Sosyal Hizmetler Müdürü Sayın Arzu Gür, ÖNDER Genel Başkanı Sayın Halit Bekiroğlu ve yönetim kurulu üyeleri, sivil toplum kuruluşu temsilcileri, okul müdürleri, okul aile birliği başkanları ve dernek başkanları katıldı.

Eğitimin İki Kanadı

Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Sayın Zehra Zümrüt Selçuk, eğitimin ailede başladığını belirterek, “Okul sıralarında olgunlaşıyor ve hayat boyu devam eden bir süreç olarak karşımıza çıkıyor. Huzurlu bir ev ortamı, çocuk için en önemli okul. Çünkü biliyoruz ki biz okullardan çok önce ilk öğretmenlerimiz annelerimiz, babalarımız.” dedi. 

Eğitim ve öğretim arasındaki farkın iyi kavranması gerektiğini ifade eden Bakan Selçuk, şöyle konuştu: “Bireyin öğretim dönemi başta olmak üzere hayattaki tüm başarılarının, esasında fıtratının şekillenmesindeki en önemli kısmı da aile oluşturuyor. Aileler de -ben üç S diyorum buna- ne kadar sevgi, saygı ve sorumluluk üzerine bina edilmişse çocuğun gelişimi o kadar sağlıklı oluyor. Bu temeller sağlam bir şekilde yerli yerine oturmadığı takdirde, üzerine inşa edilecek her bir yapı çökme tehlikesiyle karşı karşıya kalır.”

Okul ve ailenin, adeta birbirinden bağımsız, etkileşimden uzak kurumlar olarak düşünülmemesi gerektiğini ifade eden Bakan Selçuk, okul ve aileyi bir kuşun iki kanadı gibi birbirini destekleyen, biri olmadan diğerinin işlevsiz kalacağı çok önemli iki kavram olarak değerlendirdi.

Okul İkliminin Önemi

Millî Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürü Nazif Yılmaz, öncelikle eğitim için var olması gereken şeyin kültür olduğunu anlatarak, olumlu bir okul ortamını ve iklimini, olumlu bir okul çevresini ve olumlu bir ülke iklimini oluşturmanın önemini vurguladı.

Okullarda erdem, doğruluk, güven ve saygı gibi bütün değerlerin çocuklara anlatıldığını kaydeden Yılmaz, çocukların medyada, dizilerde, sosyal medyalarda ve çevresinde görmüş olduğu şeylerin okullarda anlatılan erdemlerden çok uzak olduğunu kaydetti.

Açık Bir Sistem Olarak Okul Aile Birlikleri

İl Millî Eğitim Müdürü Levent Yazıcı, konuşmasında, okul aile birliğine çizilen görev ve misyonun, okul ve aile arasındaki iletişim ve iş birliğini sağlamak olduğunu vurgulayarak, okulda aile birliği ve velinin çok yakın bir iletişim içinde olması gerektiğini söyledi. 

Okul aile birliklerinin okullardaki birçok kurulda görevler üstlendiğini anlatan Yazıcı, “Okul çocuklarımızı geleceğe hazırlama da çok özel bir çevre. Bu özel çevre kendi içerisinde çoklu iletişim ve etkileşime açık ama bu çevre içerisinde çok açık bir sistem olarak doğal bir unsur olarak okul aile birliği var. Bu okul aile birliğini ne kadar formel hale getirirsek getirelim buna etki unsurunu katmazsak aslında okul aile birliği istediğimiz işlevi üstlenemiyor.” diye konuştu.

Yazıcı, okul aile birliklerinin yasal çerçevede kaldığı şekliyle bir ifade etmediğini ve uygulayıcı olması gerektiğine dikkati çekerek, şöyle konuştu:

“Bu durumlar sorunun yetkiden çok etkide olduğunu gösteriyor. Okul aile birliklerinin etkilerini artırmak gerektiğini düşünüyorum. Mevcut olan yetkileriyle birlikte eğitim sistemindeki yerini konuşurken etkinin oluşturulması gerekiyor. Bu etkinin de aslında okuldaki var olan bütün eğitim ortamlarında, eğitimi geliştirme çalışmalarında okul aile birliğinin okuldaki yönetim süreçlerinde olumlu ve pozitif etkisinin olması gerekiyor.” 

Okul Aile Birliklerine Bakış

ÖNDER İmam Hatipliler Derneği Genel Başkanı Halit Bekiroğlu da değişimlerin kolay benimsenip kabul edilmediğini belirterek, toplum değerlerine uygun olmayan değişimleri olduğu gibi almanın da doğru olmadığını söyledi.

“Kopyala-yapıştır” mantığıyla olan değişimlerin bir fayda getirmeyeceğini vurgulayan Bekiroğlu, “Türkiye´nin son iki yüzyılda yaşamış olduğu bir tür batılılaşma serüveninin en önemli zaaf noktası kendimize özgü modelleri oluşturamamamız. Bu değişim bizim eğitim safhamızı da etkiliyor. Artık daha fazla apartmanlarda oturduğumuz için okul mahalleyle bütünleşik olmaktan da çıkıyor. Şimdi bundan şikâyetçi olmak bizi bir noktaya götürmüyor. Burada çözümler üretmemiz gerekiyor.” dedi.

Bekiroğlu, sivil toplum kuruluşlarının da bu anlamda en iyi çözümlerden biri olabileceğine inandığını kaydederek, şunları anlattı: 

“Okul aile birlikleri ailenin okula katılımının kurumsallaşmış karşılığıdır. Bunu da biz usulüne uygun, şık ve verimli bir şekilde ortaya koyarsak okul, aileyi destekler, aile de okulu destekler. Kesinlikle okul aile birliklerinin salt maddi katkısı olan organizasyonlar olarak değerlendirilmekten bir an önce çıkması gerekiyor. O okulun sosyal faaliyetlerine katkıda bulunabilir okul aile birlikleri. Okulun ve eğitimin birçok safhasına katkıda bulunabilecek bir organizasyonu biz maddiyata hapsedersek ya da bazı kötü uygulamalardan hareketle okul aile birliklerine ihtiyaç yok gibi bir yaklaşım içerisinde olursak biz okullarımızı ve dolayısıyla eğitim süreçlerimizi zayıflatmış oluruz.”

İkinci oturum sonunda katılımcılara verilen plaketler ve hatıra fotoğrafı çekimiyle program sona erdi.

06-01-201906-01-201906-01-201906-01-2019

Binbirdirek M.İmran Öktem C.No1 Eski Adliye Binası Sultanahmet/Fatih/İSTANBUL - (0212) 455 04 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.